Gå til innhold

Flybilletter fra Kristiansand til New York, New York til Miami og Orlando til Kristiansand


A9ta

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er en gjeng på 9 personer som skal reise til New York og Flordia juni 2015. Vi er i alderen fra 2 til 75, så litt komfort må vi ha. Grei reisetid, få mellomlandinger osv.

 

Jeg tenker å bestille flybilletter nå da jeg har hørt at det er gunstig å gjøre dette rundt et halvt år før flyreisen.

 

Det jeg lurte på var hvilke nettsider dere bestiller flybilletter fra? Vi ønsker selvsagt så rimelige billetter som mulig, og det billigste jeg har funnet har vært fra Delta sin egen hjemmeside, med 5800 per person.

 

Vi ønsker å fly:

Kr.sand - New York 14 eller 15 Juni, ikke 06 flyet fra kr.sand

New York - Miami 18 eller 19 Juni,

Orlando - Kr.sand 30 Juni eller 1 Juli,

 

Tips mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var det mye spennende.. Takk til de seriøse tilbakemeldingene :)

Med komfort mente jeg egentlig bare bra reisetid, ikke kl 06. om morgenen og så få mellomlandinger som mulig. Tenker å fly økonomiklasse. Så vil ha så billige billetter som mulig, men innenfor de gitte rammene :)

Har tenkt litt på SAS og Norwegian, men som sagt over så er det tungvindt å fly "opp" til oslo først, så videre. Så KLM og Delta er de selskapene som jeg ser flyr fra KRS til Amsterdam og over til USA.

 

KLM virker å være litt dyrere per billett når jeg søker, jeg har søkt inne på KLM og Delta sine egne hjemmesider. Andre søkemotorerer som kan være billigere?

 

Noen som vet om det stemmer at man med Delta må betale ekstra gebyr for baggasje i flygning innad i USA, New York - Miami.

Lenke til kommentar

Enig i at det viktigste for komfort er kort reisetid, de fleste fly for langdistanse har grei plass (selv for meg på over 190), så det store pristillegget for å få betydelig bedre plass føles som rimelig bortkastet. Unntaket er turistklasse på Lufthansa sin Airbus 380, den er trangere enn det kjipeste charterflyet jeg har reist med (for liten benplass).

 

Jeg bruker skyscanner.com for å finne reiser, og bestiller på flyselskapenes sider. Vær obs på at samme reise med samme fly kan koste forskjellig. Min siste tur over (nå i høst) bestilte jeg på united.com, men 3 av 4 "legs" ble fløyet av Lufthansa. Samme tur bestilt på lufthansa.com var over 1000-lappen dyrere pr pers.

 

Pass på at du bestiller sammenhengende billetter dersom du skal bytte fly samme dag. Dersom du har fly som lander i NYC kl 1400, og har fly videre kl 1600 på annen booking, har du et problem dersom flyet du kommer med lander kl 1630, og det du skal videre med har reist. Da må DU kjøpe nye billetter. Dersom du har samme booking, er det selskapene som må sørge for å få deg frem. Det alene er verdt noen kroner.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Hva skal til for at det er en sammenhengende billett? Så lenge jeg bestille hele flyturen i en bestilling fra en side er den vel sammenhengene? Som når jeg skriver inn på Delta sin hjemmeside at jeg vil fly fra Krs - New York, kommer det opp et forslag som har krs -amsterdam 11.15-13.00 og amsterdam-new york 17-19. Da er selskapet ansvarlig? Begge flygningene er med samme selskap. Har jo også mellomlandingstid på 4 timer ca.

Lenke til kommentar

Har ikke satt meg inn i detaljer rundt dette, men mente at så lenge det var en booking på hele reisen, så er den sammenhengende. Reiser mye, har ofte forsinkelser, men har aldri problemer med å få booket om uten kostnader. Kanskje noen vet noe mer konkret om dette?

 

Her er fra gotogate:

Byttetid ved mellomlandinger
Reiser bestillt via Gotogate.no har godkjente tider for flybytte. Tiden for flybytter ved mellomlandinger er beregnet av flyselskapene. Hvis en flystrekning rammes av forsinkelse, ved en bestilling med mellomlandinger, er flyselskapet skyldig å hjelpe den reisende til reisens sluttmål.

Ved bestilling av separate billetter har flyselskapene intet ansvar ved forsinkelser som leder til at den reisende ikke rekker neste flyforbindelse videre. Det er derfor den reisendes ansvar å kontrollere att byttetiden er tilstrekkelig i henhold til flyselskapenes og flyplassens beregninger. Gotogate.no erstatter ikke ekstrakostnader som oppstår i på grunn av slike forhold.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Flere innlegg har blitt slettet. Hold dere til temaet heretter. Persondiskusjoner blir ikke belønnet!! Reaksjoner på moderatorhandlinger tas med undertegnede på PM eller i vårt tilbakemeldingsforum og ikke denne tråden!

Lenke til kommentar

Vi prøvde nå å bestille i kveld via Delta.com, men etter å ha lagt inn all riktig informasjon, og kredittkortnummer ol. og skulle trykke fullfør fikk vi beskjeden "Error, prøv om igjen eller ved en senere anledning). Og nå har jeg prøvd dette et par dager og skjønner ikke hvorfor bestillingen ikke vil gjennomføres.

 

Det jeg lurer på om kan være problemet er det at totalbeløpet er på 54 000, pg kredittkortet vi bruker har en maksgrense på 35 000. Men vi har overført penger til kredittkortet slik at det skal være 55 000 tilgjengelig på det, og banken mener dette bør gå fint. Kan dette være årsaken til at kjøpet ikke kan gjennomføres?

Og er det egentlig veldig nødvendig å bruke et kredittkort å betale med? Og heller bruke vanlig VISA? Vi er alle dekket av gode reiseforsikringer utenom.

 

Flyselskapene vi flyr med er Delta og KLM, så det er jo etablerte selskap som lite trolig vil gå konkurs..

Lenke til kommentar

Det kan, så langt jeg kan se, være to årsaker til at dette ikke går. Den ene er den du selv er inne på, at beløpet du kan belaste på en gang er for lavt. Jeg har av og til store betalinger selv, og selv om de ligger innenfor kredittgrensen min, kan jeg ikke belaste så mye i en operasjon. Jeg må ringe banken og be de fjerne denne sperre, da har jeg noen dager å gjennomføre betalingen på. Det andre jeg har sett er at jeg får feil dersom jeg bruker for lang tid fra jeg finner turen til jeg har gjennomført betalingen. Når jeg søker like etterpå, er ikke lenger plassene tilgjengelige. Dersom jeg venter en stund (noen timer) før jeg søker igjen, er plassene ledig igjen, og jeg kan både bestille og betale (uten å somle).

Lenke til kommentar

Zanta: tror vi må dobbeltsjekke med banken, men de sier at hele beløpet skal være tilgjengelig. Jeg brukte ikke lang tid på bestillingen heller. Får prøve igjen i morgen. Ringte Delta og satt i telefon med noen amerikanere i godt 30 min hvor jeg bare ble videresendt og videresendt uten at de kunne gi meg noen svar, så litt oppgitt nå, hehe.

Skurupu:God idè å ikke risikere hele slekta på en gang, hehe. Men vi reiser på en familietur og ser på det som veldig mye stress å skulle ha mange ulike flygninger, og måtte tilbake på flyplassen å hente folk senere osv i New York. Men det hadde jo vært deilig å sendt bort barnet mitt til mine besteforeldre slik at jeg fikk en rolig flytur da! Men tror egentlig ikke det er noe særlig penger å spare på det heller, ettersom vi ikke skal ha en tur / retur Oslo - New York feks.

Lenke til kommentar

Har du/dere et annet kredittkort dere kan prøve? Hos meg er det slik at hele beløpet (kreditten) er tilgjengelig, men ikke som en engangsbelastning. Da må jeg ringe de og be de fjerne sperren. Etter noen dager (sier de) kommer den automagisk på igjen.

 

Å ringe kundeservice til et stort amerikansk selskap har jeg gitt opp for mange år siden. Ikke at det har noen betydning, men du får sjelden noen i den andre enden som snakker bedre amerikansk enn Raj Koothrappali, servicegrad og evne/vilje til å løse noe er fraværende. Har forsøkt chat også, med bl.a. Alamo og NetGear, men det er omtrent like resultatløst. Det er bare hos Apple det går an å få til noe på telefon.

 

Vi forsøker også å reise alle samlet, risikoen for at fly faller ned er så lav at det på ingen måte tas med i vurderingen her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...