Gå til innhold

Vet noen om et kult "Apple-mobbe" klistermerke for pc-er?


Anbefalte innlegg

Dattere min skal studere på universitetet til høsten, og jeg skal gi henne en racer av en bærbar pc, enten en av de råere Asus Zenbook eller Dell XPS15. Og jeg vet at det blir mange av studentene på hennes linje som vil ha Macbooks, så jegskulle gjerne hatt et kult Apple-mobbe-klistremerke å sette på den. Jeg har søkt litt og funnet noen få, men ingen av dem var spesielt fine. Det er faktisk flest sånne klistremerker å få til å sette på en Macbook, selv av de spydige. Sikkert for folk som blir påtvunget greiene i jobben. Vet noen om et kult merke jeg kan bestille et eller annet sted? Og dropp kveruleringen, fanboys. Jeg er ikke interessert i innlegg av typen "du burde heller kjøpe Macbook til den stakkars jenta", og sånt. Etter noen irriterende opplevelser med Apples "kundeservice" på to forskjellige enheter som jenta har hatt (hvorav den ene førte til hyling om politianmeldelse etter at jeg filleristet den daglige lederen i en butikk - folk som er så frekke og overlegne mot betalende kunder tar jeg ikke noe ansvaret for helsa til, og til mitt forsvar kom jeg faktisk i full mc-kjøredress og Harley-skjegg, så han visste hva han køddet med...), vil jeg aldri noen gang gi henne en eneste dings som er laget av kaninene til Steve. :tease:

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke spurt. Det får hun bestemme helt selv. Jeg vil bare ha noe jeg kan sette på når jeg gir henne pc-en, så kan hun se om hun vil beholde den. Jeg er redd merkene i pakken du lenket til er litt for "cerebrale", jeg vil helst ha noe som mobber logoen direkte og er noe frekkere. Som det klistremerke jeg kjørte rundt med i alle år på Forden, der Tommy (fra Tommy og tigern) tisset på en Chevy-logo! :rofl:

 

Edit: Jeg har sett noen kule merker der Android-logoen tisser på en Apple-logo, men ikke noe med pc.

 

Edit 2: Og for øvrig, bare så det er sagt, så er hun like drittlei av Apple som jeg er. Så hun vil absolutt ikke ha Macbook.

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Tror ikke hun blir den som sitter i posisjon til å mobbe Apple-brukere.

 

Ikke bare må hun bære en maskin som gir ryggskader til ei lita jente på sikt men kanskje hun til å med blir nektet å slå den på under forelesningene fordi den trolig knitrer, puster og peser så høyt at hun overdøver foreleseren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om jeg er fornøyd med min 13" Asus Zenbook, er den ikke fullt så brukervennlig og portabel som min 13" MacBook Air.

Maskinene er temmelig like, men Zenbooken er kraftigere innmat, HD-skjerm, tykkere, tyngre og dårligere batteri. Forskjellene er dog ikke store.

 

Om jeg skulle studere, ville jeg absolutt valgt 13" MacBook Air pga. vekt, praktisk design, batteritid, stabilitet, fantastisk touchpad, magnetisk ladeplugg og brukervennlighet.

Men kjøp den gjerne i en annen butikk enn den som gav deg en dårlig kundeopplevelse, så slipper du å se nettopp den selgeren igjen. Han ønsker neppe å se deg igjen heller.

 

Du er forresten en idiot om du virkelig brukte vold mot en selger, selv om dere er uenig om noe. Du gir oss motorsyklister dårlig rykte.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvilken versjon du velger, men tror nok en av de små versjonene er greiest for henne.

Har selv en jobb hvor jeg flytter meg en del og den minste Latitude-modellen er super!.

 

Men jeg tror jeg ville droppet klistermerke TS, ikke press dine meninger og kamper ned på henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, selv om noen selgere faktisk fortjener å bli filleristet måtte jeg nok gått selgeren i forsvar hvis jeg hadde sett situasjonen selv.

 

Hvorfor en person du oppfatter som en dårlig selger skal gjøre at du boikotter ett merke viser egentlig litt dårlig dømmekrft.

 

Mitt tips er å spørre hvilken PC gullungen din ønsker, at hun blir fornøyd er vel det viktigste... ikke sant :)

Endret av Nasciboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mannen med ljåen, Idiot og idiot...heller en fyr med visse grenser for tålmodigheten. Og det var ikke selgeren, men daglig leder! Jeg brukte først 10 minutter på selgeren og slo ham i hodet med Forbrukerkjøpsloven og reklamasjonsretten. Til slutt slapp han opp for argumenter og tilkalte daglig leder. Etter nye 10-15 minutters diskusjon, som utartet til full krangling etter at han i fullt alvor påsto at reklamasjonsretten ikke gjaldt da hennes mobil fikk dårlig kontakt i ladepluggen etter halvannet år fordi telefonen var jailbreaket, rant det nok litt over for meg... De fleste gutta jeg kjører sammen med, ville nok eksplodert en god stund før meg der! :evil: Og 13" blir nok i minste laget. Jeg har en Surface 4 og er godt fornøyd med den, men hun syns den er altfor liten. Hun vil ha 15" skjerm, og da er det beste alternativet jeg har vært borti Dell XPS 15.

 

Evelen!, hun får lov til å ta den av før hun tar pc-en med på skolen, jeg vil hovedsakelig ha det som en spøk fordi så mange har Macboos på universitetet, og hun også er ganske sur på Apple. Når det gjelder pc-en, vil hun som nevnt over ha en 15", men så tynn og lett som mulig. Jeg har hatt flere Dell, og jeg er kjempefornøyd med servicen, noe som er viktig når hun trenger pc-en i jobben.

 

Edit: Der var det visst simultanposting! Du ser forklaringen på at jeg sprakk over. I løpet av samtalen kom det fram at det var instrukser fra Apple om at Jailbreak skulle føre til at de ikke godtok noe som helst. Og det kunne sikkert blitt interessant hvis du hadde prøvd. :green:

 

Og hun vil ha en pc med 15" skjerm, så liten og lett som mulig. :) Så jeg regner med at hun blir kjempefornøyd med XPS 15.

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Å ja, som nevnt var det ikke bare én gang jeg har hatt trøbbel med Apples service. Det var også en skjermfeil på en ett år gammel iPad som de først nektet å reparere på reklamasjonsretten da de påsto at det skyldtes brutal behandling. Og det var ikke en eneste ripe på verken plasten eller skjermen på den, så jeg fatter ikke hvor de fikk det fra. Men en telefon fra en kompis som er forretningsadvokat fikk dem til å endre mening ganske kjapt. ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke kun Apple-selgere som krangler på garantifeil. Du kunne lett hatt den samme diskusjonen med selgere av andre produkter.

Sony har vært vrange med kunder som opplever selvsprekkende mobilskjermer.

Har de ikke Google der borte i Japan?

De kunne googlet "Sony Xperia glass break" og sett at problemet var reellt etter første kundeklage.

 

Jeg påstår ikke at Apple er hverken best eller verst i denne kategorien.

 

Selgeren burde uansett skjønt at "instrukser fra Apple om at Jailbreak skulle føre til at de ikke godtok noe som helst" ikke overstyrer norsk lov, og reparert produktet uten kostnad for kunden. Å krangle med Apple Inc om betalingen etterpå, er hans problem.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Vel, faktum er at av alle de dingsene jeg har hatt gjennom drøyt 35 år (jeg begynte vel med dingser omtrent da jeg fylte 15) så har jeg bare hatt virkelige problemer med å få rettighetene mine etter garanti/reklamasjonsrett (ja, jeg vet forskjellen på dem :) ) tre ganger. To av gangene var det med Apple, den tredje gangen var det med en Goldstar-tv (de som senere byttet navn til LG). Men da kontaktet jeg importøren direkte og fikk øyeblikkelig rettighetene mine, mens de lovet at de skulle forklare butikken litt om kundeservice. Det tror jeg neppe ville blitt resultatet hvis jeg hadde kontaktet Apple. Jeg har vel heller ikke hørt om så mye trøbbel med kundeservice for noen annen produsent. Kvaliteten er sikkert ikke noe dårligere enn for andre merker, alt lages jo stort sett på Foxconn, det er måten feilene blir taklet som får meg til å holde meg unna.

Lenke til kommentar

For øvrig kan jeg jo si at det første jeg kjøpte av dingser, var Technics platespiller, kassettspiller, receiver og et par engelske Wharfedale-høyttalere. Alt unntatt kassettspilleren fungerer fremdeles, og lyden er fortsatt upåklagelig! Jeg tviler vel på at særlig mange av dagens dingser vil være like gode om 35 år. :rofl:

Lenke til kommentar

Uff. Dette med ryggskader er bare tull. På 80- og 90-tallet hadde man sekken full av bøker og man fikk ikke ryggskader av den grunn.

Du har for-så-vidt rett.

Hvis man bruker sekk så er faren for ryggskader egentlig ganske så minimale,

men hvis man bruker veske, eller bag; da kan det fort bli et problem!

Det handler egentlig om jevn vektfordelig, så en sekk som ikke sitter bra, eller veldig skeivt kan også bli et problem.

 

Når det kommer til vekt, så er vel hovedpoenget at du er mer villig til å ta med deg en lett og smidig pc, enn en som er tyngre.

 

Kriterier:

1. Er størrelsen slik at den vil komme til å bli tatt med ofte, eller er den så tung at man ofte ikke gidder?

2. Er batteritiden tilstrekkelig?

3. Er tastatur og styreflate grei å bruke?

4. Er skjermen god nok? (hjelper lite med en 4k skjerm hvis det er så mye gjennskinn og så dårlig lysstyrke at du ikke kan bruke den bare solen gløtter litt inn vinduet)

 

 

Du finner mange GNU/Linux klistremerker der ute, som egentlig blir det samme som et epleklistremerke.

Det med et pissemerke ser jeg ikke helt vitsen med, enda mindre så hvis man benytter windows.

Er det ikke mange som har startet med det samme som macbook nå; med å ha lysende logoer på baksiden av sine skjermer?

Lenke til kommentar

Jeg siterer mitt eget, gamle innlegg fra Snowdog-tråden:

 

 

Jeg bruker Mac, men jeg ønsker ikke å være reklameplakat med et digert, lysende eple på skjermlokket.
Markedsføringen får Apple selv ta seg av.

Dette ble løsningen, etter at jeg gikk forbi en festivalbod med jallagreier:


DU5OM.jpg


Nå kan jeg trolle i vei.
Trololo!

 

 

PS: For å hindre at det lysende eplet lyser gjennom klistermerket (klistermerket er ikke lystett!), klippet jeg ut et stykke aluminiumsfolie som såvidt dekker eplet. Folien er fullstendig lystett og veldig tynn.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Ryggproblemer kommer mest av at ryggsekken blir båret på én reim, som vi gutta gjorde da vi var unge og kule... ;) Men klistremerkesaken er løst, jeg har kontaktet et firma som lager merker av egne bilder med det Tommy-merket over.

 

For øvrig er det Windows all the way her, det var en åpenbaring da versjon 3.11 kom. Det har jo vært enkelte nedturer (WinME...host...Vista...host.host...8 og 8.1...host...host...host), men dem har jeg kunnet hoppe over ved å bruke versjonen før.

 

Og når det gjelder pc-en til datteren min, er det egentlig ikke det jeg spør om hjelp til, jeg har stort sett bestemt meg for det. Og det blir selvsagt ikke 4K-skjermen, hun får sikkert speil på hybelen. Det blir 1080-skjermen, som er matt! Blank skjerm er det eneste jeg virkelig misliker med moderne pc-er. Den dagen de lager en hybrid med matt skjerm og touch, står jeg nok langt framme i køen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...