Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var så uheldig at jeg sølte litt eplejuice på tastaturet. PCen var helt i orden, men tastene ble litt sticky etter en stund. Forruten det så var det ikke noe galt med PCen. Jeg ville likevel sende den inn til reparasjon. Fikk beskjed i dag at det kommer på 2500kr fordi det kunne være fare for at andre komponenter kunne ha fått skade selv om det ikke virker slik nå. Så regner med de kommer til å skifte ut litt mer enn bare tastaturet. Jeg godtok den reparasjonen fordi 2500kr er verdt det for å fikse en PC som kostet meg nesten 13000kr.

 

Får håpe jeg ikke får nye komponenter som er dårligere enn de jeg hadde. Bruker verkstedene å skifte til originale Samsung komponenter ved reparasjon?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Beste bærbare PC jeg har hatt, men har vært litt uheldig med den et par ganger nå.

 

Først sølte jeg litt eplejuice på tastaturet. PCen var helt i orden, men jeg ville helst få den fikset siden den er en ganske dyr PC. Dette kostet meg 2500kr.

 

Nå klarte jeg å sette meg på PCen (oppå skjermlokket). Dette resulterte i at den ble litt under en millimeter skjev (lokket går igjen, men det er en liten millimeter åpning midt på). Heldigvis er den i metall, ellers ville den nok blitt mer ødelagt. Skjermen ser ut til å være helt i orden. Er redd det skal være noe galt med skjermen som jeg ikke ser akkurat nå. Ellers så plager det meg litt at den har blitt bitte litt skjev. Syntes PCen var selve perfeksjonen.

 

Skulle jeg fått det ordnet på min innboforsikring ville det kostet meg 4000kr i egenandel. Det spørs om det er noe vits da PCen ser ut til å være helt i orden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, dumper denne litt.

 

Jeg trenger en 15-tommer bærbar datamaskin som faktisk gir inntrykk av at vi lever i 2013. Så jeg trenger:

 

SSD, mer enn 768x-oppløsning, bra kjøling (viktig), ingen optisk driver og ivy bridge-prosessor. PC-en trenger forsåvidt ikke være ultraportabel engang.

 

Etter min research er det ekstremt få PC-er som kan levere dette. Det har stort sett vært MacBook pro, Samsung 9 og Asus U500VZ. Men å bruke 12 000+ på en PC har vært ganske uaktuelt. Og det har alle Pc-ene som har oppfylt kravet mitt kostet.

 

Inntil nå! For jeg oppdaget dette tilbudet hos Komplett!

 

http://www.komplett....A0-8720D71DBD87

 

Ser at den bare har i5-prosessor, men får altså PC-en for 8000, dvs en rabatt på nesten 30%!

 

Så mine spørsmål:

Hvor mye dårligere er denne prosessoren?

Er det andre forskjeller fra toppmodellen som har fått så god kritikk?

Finnes det andre PC-er til fornuftig pris som tilfredsstiller mitt behov?

Hvordan er dere fornøyd med PC-en etter å ha hatt den en stund? (spesielt viftene)

Kommer det noen utfordrere eller nye modeller i nær fremtid som jeg heller bør vente på?

Lenke til kommentar

Hei, dumper denne litt.

 

Jeg trenger en 15-tommer bærbar datamaskin som faktisk gir inntrykk av at vi lever i 2013. Så jeg trenger:

 

SSD, mer enn 768x-oppløsning, bra kjøling (viktig), ingen optisk driver og ivy bridge-prosessor. PC-en trenger forsåvidt ikke være ultraportabel engang.

 

Etter min research er det ekstremt få PC-er som kan levere dette. Det har stort sett vært MacBook pro, Samsung 9 og Asus U500VZ. Men å bruke 12 000+ på en PC har vært ganske uaktuelt. Og det har alle Pc-ene som har oppfylt kravet mitt kostet.

 

Inntil nå! For jeg oppdaget dette tilbudet hos Komplett!

 

http://www.komplett....A0-8720D71DBD87

 

Ser at den bare har i5-prosessor, men får altså PC-en for 8000, dvs en rabatt på nesten 30%!

 

Så mine spørsmål:

Hvor mye dårligere er denne prosessoren?

Er det andre forskjeller fra toppmodellen som har fått så god kritikk?

Finnes det andre PC-er til fornuftig pris som tilfredsstiller mitt behov?

Hvordan er dere fornøyd med PC-en etter å ha hatt den en stund? (spesielt viftene)

Kommer det noen utfordrere eller nye modeller i nær fremtid som jeg heller bør vente på?

 

Hei synd du ikke er litt tidligere ute da Elkjøp solgte denne http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SANP900X4DA02/samsung-9-serie-15-barbar-pc på nyttårsalg til 6995,- den første uken i Januar.

Den er vel klin lik komplett.no maskinen men er sølvfarget slik jeg kan se det.

 

 

1. Jeg tror du neppe ville merket forskjell på prosessorene.

 

2. Forskjellene er 8gb ram, i7 og den ble levert med Windows 7.

 

3. Det finnes jo andre maskiner men er du ute etter en 15 ultrabook så kan ikke jeg se et bedre kjøp en Samsung sin nye 9 serie med tanke på pris og kvalitet.

 

4. Jeg er strålende fornøyd med min og viftene har jeg hørt en gang på 14 dager og det var når jeg satte opp maskinen og lastet ned 3-4 program samtidig så den er utrolig stille.

 

5. Det kommer alltid noe nytt men tror neppe det blir noe revelasjon på ultrabook siden, jeg tror heller det blir mer merkbart at det blir flere touch skjermer beregnet til Windows 8 noe jeg personlig syntes er tullete på en laptop.

Lenke til kommentar

Oi, det hadde vært noe!

 

Den du linker til har faktisk et annet varenummer, altså A02, ikke A03, men øyensynlig er det bare fargen som er annerledes. Når det er sagt foretrekker jeg faktisk den sorte. Også merkelig at Prisguide.no ikke har registrert dette prisavslaget du snakker om.

 

Merkelig at de tar seg 3000 kroner mer betalt for PC-en når det knapt er forskjell på CPU-ene da.

Endret av TiD
Lenke til kommentar

Heisann. Jeg kjøpte denne på tilbudet dere snakker om, med i5 og 4gb RAM.

Jeg var veldig fornøyd, helt til jeg prøvde å streame en fotballkamp nå i kveld. PC'en var ikke i nærheten av å klare å streame i HD. Det lagget selv på langt lavere oppløsning.

Jeg lurer på om dette er normalt, eller om det er noe jeg har oversett(driver til skjermkort elns)? Dersom ytelsen ikke er bedre enn dette så tror jeg faktisk at jeg må levere den inn igjen, meget synd.

Takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...