Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fekk denne maskinen i går, og er super nøgd med den! :)

 

installerte clean win7 ultimate installasjon, har installert ein del program, office ++, itillegg til Diablo 3, og har no 76 GB ledig plass.

 

Installerte du fra USB? Jeg har problemer med å få maskin til å boote fra USB. Den booter fra SSD uansett

hva jeg prioriterer i BIOS. Samme USB-sticken booter utmerket på andre PC-er.

Kan jeg ikke boote fra USB er jeg bundet til OS som Samsung har lagt inn, eller jeg må kjøpe en ekstern DVD leser. Andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fekk denne maskinen i går, og er super nøgd med den! :)

 

installerte clean win7 ultimate installasjon, har installert ein del program, office ++, itillegg til Diablo 3, og har no 76 GB ledig plass.

 

Installerte du fra USB? Jeg har problemer med å få maskin til å boote fra USB. Den booter fra SSD uansett

hva jeg prioriterer i BIOS. Samme USB-sticken booter utmerket på andre PC-er.

Kan jeg ikke boote fra USB er jeg bundet til OS som Samsung har lagt inn, eller jeg må kjøpe en ekstern DVD leser. Andre erfaringer?

 

Eg installerte frå USB, ja. Hadde litt problem med å boote frå USB eg og, men eg antok at det grunna USB pennen min, som er kryptert, så eg må skrive inn ein kode før eg kan bruke den. Så kvar gong pcen bootet måtte eg skrive koden på nytt. Men det gjekk bra til slutt. Prøv og sett i USB pennen i det maskinen booter. Det virket for min del.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått den selv:)

 

Er generelt fornøyd men overasket hvor dårlig skjermen er mtp vinkling. Syntes også svartnivået er utrolig dårlig. Spesielt når skjermen på min 4 år gamle Dell XPS har bedre svartnivå.

 

Tenkte jeg skulle sette inn en 256 SSD. Noen tips? Passer alle SSD'r?

Blank skjerm gir inntrykk av bedre sortnivå. XPS-ene har forøvrig fått en del pes for skjermen sin.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-83883

Dere som har kjøpt 900x4c, hva slags SSD er det som sitter i den? Ser på nettet at endel har fått med Sandisk U100, mens andre har fått med Samsung SSD.

 

Eg har fått Samsung SSD

 

Hvor bestilte du fra? Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å gå for denne maskinen. Kommer nok til å bestille i løpet av et par dager.

Lenke til kommentar

Eg har fått Samsung SSD

 

Noen flere med 900x4c som kan si hvilken SSD de har fått? Jeg var innom Elkjøp igår og tittet med en 900x4d de hadde der, den var det Sandisk U100 SSD i :(

 

Jeg kjøpte også min fra elkøpt, men fikk med en Samsung SSD.

 

Da tror jeg at jeg bestiller en 900x4c fra Ekjøp og satser på den kommer med Samsung og at det bare er 900x4d (som er billigere) som kommer med Sandisk :)

 

Edit: Ellers, hvordan er du fornøyd med pc'en nå etter å ha hatt den en stund?

Endret av teodor
Lenke til kommentar

Jeg sammenlignet NP900X4C og NP900X4D og kunne ikke finne noe forskjell mellom dem foruten farge og litt på vekten. Hva er det vi egentlig betaler ekstra for med NP900X4C? Finner kun NP900X4C på elkjøp.no. På Samsung sine nettsider koster NP900X4D omtrent 500$ mer enn NP900X4C.

 

Edit: Ser ut som NP900X4C kommer med Intel i5 mens NP900X4D kommer med Intel i7. Jeg har en NP900X4C, men har Intel i7. Kan hende Samsung forveksler disse på nettsidene deres.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg sammenlignet NP900X4C og NP900X4D og kunne ikke finne noe forskjell mellom dem foruten farge og litt på vekten. Hva er det vi egentlig betaler ekstra for med NP900X4C? Finner kun NP900X4C på elkjøp.no. På Samsung sine nettsider koster NP900X4D omtrent 500$ mer enn NP900X4C.

 

Edit: Ser ut som NP900X4C kommer med Intel i5 mens NP900X4D kommer med Intel i7. Jeg har en NP900X4C, men har Intel i7. Kan hende Samsung forveksler disse på nettsidene deres.

 

Såvidt jeg kan se er eneste forskjell at 900x4c har i7 og 8gb ram, mens 900x4d har i5 og 4gb ram. Så har den magnesium istedenfor alumininum chassis og annen farge. Ser at det kan være andre (motsatt) specs i andre land.

 

Åssen er du fornøyd med 900x4c'en din?

Lenke til kommentar

Jeg sammenlignet NP900X4C og NP900X4D og kunne ikke finne noe forskjell mellom dem foruten farge og litt på vekten. Hva er det vi egentlig betaler ekstra for med NP900X4C? Finner kun NP900X4C på elkjøp.no. På Samsung sine nettsider koster NP900X4D omtrent 500$ mer enn NP900X4C.

 

Edit: Ser ut som NP900X4C kommer med Intel i5 mens NP900X4D kommer med Intel i7. Jeg har en NP900X4C, men har Intel i7. Kan hende Samsung forveksler disse på nettsidene deres.

 

Såvidt jeg kan se er eneste forskjell at 900x4c har i7 og 8gb ram, mens 900x4d har i5 og 4gb ram. Så har den magnesium istedenfor alumininum chassis og annen farge. Ser at det kan være andre (motsatt) specs i andre land.

 

Åssen er du fornøyd med 900x4c'en din?

 

Beste og raskeste bærbare PC jeg har hatt hittil (har hatt HP tidligere). Tar under 10 sekunder å starte opp Windows. Ettersom den er såpass tynn er den veldig lett å dra med seg, men jeg opplever at den får endel fingermerker i metallet (det kan man i alle fall tørke bort). Kunne også tenkt meg en litt større SSD så det kan hende jeg oppgraderer den til en 512GB SSD.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg sammenlignet NP900X4C og NP900X4D og kunne ikke finne noe forskjell mellom dem foruten farge og litt på vekten. Hva er det vi egentlig betaler ekstra for med NP900X4C? Finner kun NP900X4C på elkjøp.no. På Samsung sine nettsider koster NP900X4D omtrent 500$ mer enn NP900X4C.

 

Edit: Ser ut som NP900X4C kommer med Intel i5 mens NP900X4D kommer med Intel i7. Jeg har en NP900X4C, men har Intel i7. Kan hende Samsung forveksler disse på nettsidene deres.

 

Se på undersiden av maskinen - der skal det stå et partnummer..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var den i hus her, det er Samsung SSD i min også :) Eneste problemet er at den ikke går i hvilemodus (windows booter fra start etter den er satt i hvilemodus med beskjed om at windows ikke ble avsluttet riktig). Har prøvd å gjenopprette den, samt innstallere Win7 fra CD, samme problem. Var innom Elkjøp i går uten at de kunne si hva det var, prøver å ringe samsung imorra. Hvis ikke de har noen åpenbør løsning får jeg tilbake til Elkjøp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tja, kanskje denne tråden kunne trenge seg en liten dump?

 

Jeg har nå skaffet meg denne Samsung 9-series NP900X4C-A01SE maskinen.

 

Det er forøvrig noe jeg vil snakke om da. Og det jeg vil snakke om er dette.

 

1. Har man virkelig behov for å beholde denne Recovery partisjonen om man har andre backup løsninger som f.eks O&O DiskImage?

 

2. Jeg så vi fikk med en Windows 7 DVD plate som vi kan bruke for å reinstallere Windows 7. Men laptop'en har jo ikke noen DVD-ROM da. Så jeg regner med at den er der for å kunne brukes sammen med en USB DVD-ROM / Brenner?

 

Dem skulle ha gjort det på samme måte som Apple gjør med sine MacBook Air's hvor dem leverer med OS'et på en USB-minnepenn. Dette er jo genialt i fra Apple da.

 

3. Finnes det noen måter hvor jeg kan føre over det på Windows 7 DVD platen jeg får med til laptopen til en USB-minnepenn hvor den vil bli bootbar og vil kunne installere Windows 7 i fra den?

 

4. Er det en plass hvor jeg kan laste ned alle Samsung programmene som følgte med Windows 7?

 

Eller at det finnes en komplett installasjonspakke som inneholder alle Samsung programmene?

 

5. Jeg vil vel ikke miste noen garanti eller noe slikt om jeg fjerner Recovery partisjonen eller fjerner Windows'en som er på laptop'en og reinstallerer min egen WIndows 7 versjon?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Har nettopp startet opp med min nye Samsung 9-series NP900X4C-A01SE, men ble litt overrasket over tilgjengelig plass på SSD'en.

Den oppgies til 128GB, men på Min Datamaskin viser det "45,3GB ledig av 87GB". Jeg leste et sted at Windows 7 tar ca 20GB, så det er jo greit, men hvor blir det av resten av plassen og hvorfor virker det som disken kun er 87GB og ikke 128GB ?

En bærbar pc av dette kaliber bør jo ha mer enn 45GB ledig plass, ellers må man jo snart drasse med seg en ekstern disk og det er vel ikke hensikten ?

Har prøvd å se i kontrollpanelet under Programmer, men finner ingen ting der som skal ta så stor plass. Det eneste jeg har lastet ned / installert selv er iTunes og Google Chrome.

 

Noen som kan hjelpe meg med en god forklaring og om det er noe jeg kan gjøre for å frigjøre plass ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp fått min nye 900x4c og den fungerer bra.

Men av og til lager den en lyd som går fra lav til høy tone veldig raskt. zuuuuiiiiiiiiip

Kan ikke skjønne hva det er. Det er jo ingen bevegelige deler bortsett fra vifta. Og den stopper og går

jevnlig uten å lage en slik lyd.

 

- Det kan være mobilen som ligger i lomma og interferer med høytaleren i pc-en, når jeg har den på fanget,

men har prøvd å fremkalle dette senere uten hell.

-Kan være en lyd for kritisk batterinivå, men har prøvd å la den gå tom for strøm senere og da kom bare windows-lydene for lavt batteri

-Kan det være en defekt komponent på hovedkortet som klager gjennom en ukjent liten høytaler inne i pc-en?

 

Noen som har noen ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...