Gå til innhold

Endelig ferdig med mitt største arkade-prosjekt hittil


Anbefalte innlegg

Jøss!

Klarte du å sette sammen prefabrikerte deler, akkurat som ett kinderegg?

Du får jaggu ha gratulerer med dagen guttebass, og gratulerer med alle de fine kommentarene av folk som ikke skjønte at du har kjøpt en masse deler du har skrudd sammen.

Liker spesielt godt de som liker håndtverket! =D

 

ALLE kan bestille seg ett slikt kabinett (http://www.mameroom.com/home.asp) og få trykket vinyldesign som enkelt klistres på.

Så er det bare å handle knapper og joysticks som ENKELT monteres med ferdiglaget harness (som følger med) ett USB panel til å koble i en datamaskin.

Datamaskinen inneholder ett program (emulator) som kjører hva enn du dytter i det. Omtrent som alt annet som har med spill å gjøre.

At du har brukt over 100 timer på dette syns jeg er utrolig tregt..

 

Protip: kjøp deg en sak, overfres og no' treverk, så skal vi se om vi ikke blir imponert..

 

Jeg bruker Maximus Arcade v2.10 (www.maximusarcade.com).

Why?

Det er discontinued...

 

 

 

ps: Jeg liker godt grafikken og maskinen i sin helhet, bare ikke måten du fremstiller prosjektet ditt..

 

Eh, hva feiler det deg? Er du misunnelig eller noe?

 

Det står da nøye beskrevet i både Youtube-videoen og worklogen at det er et cabinet kit fra Mameroom.

 

Dessuten så skjønner jeg med en gang at du ikke har peiling på hva du snakker om. Jeg bruker ikke noe wiring harness som "følger med", men hvis du leser worklogen så ser du at jeg måler, kutter og cramper all wiring selv.

 

Og, hva slags arcade hardware kjenner du til som ikke enkelt kobles til ved hjelp av quick connects?

 

Ja, og du nevner å få trykket vinyldesign som klistres på. Hva mener du egentlig? Skulle jeg heller malt det på med pensel, eller kanskje printe ut designet selv?

 

Du sier også at datamaskinen inneholder et program, en emulator.. ? Jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener å si? Selvfølgelig er det kun emulatorer og ikke jamma-pcb'er e.l. Du får det også til å høres ganske enkelt ut, når du sier at "datamaskinen inneholder en emulator" og det fremstår igjen at du ikke har peiling i det hele tatt. "Datamaskinen" inneholder emulatorer for NES, SNES, MAME, Amiga, C64, Sega Genesis osv. som individuelt må konfigures slik at alle spill kjører optimalt/ultra-smooth. Oppå dette igjen kjører du en frontend for alle emulatorene, slik at alt kan styres med arcade-kontrollere.

 

Du har tydeligvis absolutt ikke peiling på noe som helst i det hele tatt, så du er vel bare en bitter og/eller misunnelig person. Jeg ser ikke vitsen med posten din i det hele tatt, annet enn at du virker som en taper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jøss!

Klarte du å sette sammen prefabrikerte deler, akkurat som ett kinderegg?

Du får jaggu ha gratulerer med dagen guttebass, og gratulerer med alle de fine kommentarene av folk som ikke skjønte at du har kjøpt en masse deler du har skrudd sammen.

Liker spesielt godt de som liker håndtverket! =D

 

ALLE kan bestille seg ett slikt kabinett (http://www.mameroom.com/home.asp) og få trykket vinyldesign som enkelt klistres på.

Så er det bare å handle knapper og joysticks som ENKELT monteres med ferdiglaget harness (som følger med) ett USB panel til å koble i en datamaskin.

Datamaskinen inneholder ett program (emulator) som kjører hva enn du dytter i det. Omtrent som alt annet som har med spill å gjøre.

At du har brukt over 100 timer på dette syns jeg er utrolig tregt..

 

Protip: kjøp deg en sak, overfres og no' treverk, så skal vi se om vi ikke blir imponert..

 

Jeg bruker Maximus Arcade v2.10 (www.maximusarcade.com).

Why?

Det er discontinued...

 

 

 

ps: Jeg liker godt grafikken og maskinen i sin helhet, bare ikke måten du fremstiller prosjektet ditt..

 

Mulig du er en gud når det gjelder konstruksjon av arkademaskiner, men personlig har jeg ikke på noen måte ferdighetene til å gjøre noe sånt. Hvilke "snarveier" som er tatt for å bygge dette kabinettet er i bunn og grunn irrelevant, resultatet er veldig flott uansett. Og, i mine øyne, utrolig imponerende.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...