Gå til innhold

Oppklaring rundt båtførerbevis og lovlig kjøring


Gissan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en kompiss som "mobbet" meg i hele fjor sommer fordi jeg ikke hadde båtførerbeviset, og han hadde akkurat begynt på nettkurs og kunne avlegge prøven om et par uker. Nå, snart ett år senere, har han enda ikke kommet frem til selve prøven. Jeg tok båtførerbeviset 1. desember, og jeg gikk på kurs.

 

Poenget; Hvis du går på et kurs, føler du deg "presset" til å stille, og du vil da gjennomføre fortest mulig for å kunne bruke tiden på noe annet. Men, hvis du tar nettkurs o.l, har du muligheten til å utsette det til i morgen, så utsetter du det bare mer og mer, og til slutt har det gått så lang tid at boten på 5200,- og utsettelsen på båtførerbeviset i 1 år allerede har kommet til deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kjapt spørsmål.

Få man "midlertidig bevis" at man har bestått slik at jeg slipper å vente to uker før jeg kan kjøre båt?

Da får jeg vel svare på mitt eget spørsmål.

Snakket med havnepolitiet eller hva det heter og de sa at blir du stoppet, men har bestått så sender du bare inn dokumentasjon på at du har bestått (innen x antall dager). Så skal det ikke være noe problem!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...