Gå til innhold

Hvilken printer er billigst på blekk? Vanlige sorthvitt utskrifter


Anbefalte innlegg

Hei,

Noe tips til hvilket printermerke som er billigst på blekk?

Må kjøpe inn en nå til fakturautskrift, og det kan bil ganske mange fakturaer etterhvert.

Lurer da på tips til merke og evt. modell som er veldig billig og god i drift over lang tid.

Ser Elkjøp har en Canon til 500,- - http://www.elkjop.no/product/data/skriver-og-skanner/PIXMAMG2450/canon-pixma-mg-skriver-mg2450-aio, men er usikker på hvor billig den blir i drift fremover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skriveren vil ha en pris på ca 50 øre i blekk pr side hvis du kjøper XL partroner og bare skriver ut i svart..

 

Går du opp til dyrere skrivere, får du rimeligere blekk pr side.. Jeg kjører en stor epson B-500DN.. Den har en ca pris på 15 øre pr ark i blekk.

 

Lite tips... Hvorfor ikke ordne med å sende de fleste fakturaer på e-post og EHF? Vi har ca 2000 kunder, og 99% av disse kan motta faktura på e-post og noen firmaer på EHF.

Billigere for deg og kunden.. Du slipper mye porto, utskrift og arbeidstid.

Jeg bruker Tripletex. Den sender og ut automatisk purringer og inkassovarslinger osv, om de ikke betaler på tiden..

 

Det har vi spart mange tusen på..

Lenke til kommentar

Selv om man kan maile fakturaer er det ofte at regnskapsfører forlanger papir.

Skriver du ut ofte er kanskje en s/h laserprinter mer økonomisk.

Tripletex er papirløst! Fakturaene er ferdig bilagsført når man har laget dem og registrert innbetalingen.

Regnskapsførere som ennå ikke har modernisert seg til elektroniske løsninger burde finne seg noe annet å gjøre! :p

 

ca 95 % av våres kunder er og private. Som regel bare noen gamle pensjonister som ikke vil ha faktura på e-post..

Lenke til kommentar

OK :) Gode greier med Tripletex ++.

Har de fått noe firma som kan følge opp fakturaene nå ? Er jo et alternativ også å sende ut faktura digitalt først, og så få purrefirmaet til å sende ut purringer i papirformat om de ikke betaler den første.

Har også vært kunde hos Tripletex før og likte egentlig systemet ganske så bra.

Lenke til kommentar

Jeg har også hovedsakelig private kunder, men det er ikke mange fakturaer pr.år jeg skriver ut men jeg kopierer alle inngående fakturaer også.
Hadde en elektronisk løsning før men etter og byttet regnskapsfører som fører på gamlemåten har jeg kuttet regnskaputgiftene med 60%, så mengde bilag er også en avgjørende faktor.

Jeg bruker gratisløsningen conta.no til fakturering, de har både en løsning på purring/inkasso samt mulighet til å sjekke om firma/privatperson er gode betalere eller ikke.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...