Gå til innhold

jobb til 13 åring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg lurer litt på om jeg skal begynne og jobbe får kansje vaske jobb i april men tenkte kansje på vg/dagblad eller helst på meny/rema! noen som har noe jeg burte tener man mest på dagblad eller vg? er jeg gammal nok til og jobbe i en butikk?

7784057[/snapback]

Du er gammel nok til å jobbe i butikk, men du kan ikke sitte i kassa. er ikke helt sikker på hva lønnsforkjellen er på VG og dagbladet, men jeg har jobbet i Norpost og der var det grei lønn www.norpost.no

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Gå med VG eller DB. Man tener mest hos Dagbladet er vel 4 kroner pr avis, mens i VG tener man tre kroner pr avis. Møkkajobb, men lettente penger. Det er greit å gå seg en tur fast hver søndag. Man får frisk luft og treffer folk, i tillegg til å tene litt penger. Lønnen er ikke stor, men penger er penger.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Hva skal du egentlig med pengene ? Man trenger ikke penger egentlig :)

Godteri og brus trenger man ikke, du er heller ikke gammel nok til moped eller noe å kjøre med - Lovlig på veien.

 

Men om du vil spare til noe, er jo flate meg ikke min sak.

 

Men Vg,Db, butikker. Man burde kjenne noen for å få jobb som 13åring, da man gjerne er litt umoden i den alderen, og tar ikke jobben såpass seriøst ( erfaringer av meg selv :p )

Lenke til kommentar
Hva skal du egentlig med pengene ? Man trenger ikke penger egentlig :)

Godteri og brus trenger man ikke, du er heller ikke gammel nok til moped eller noe å kjøre med - Lovlig på veien.

 

Men om du vil spare til noe, er jo flate meg ikke min sak.

 

Men Vg,Db, butikker. Man burde kjenne noen for å få jobb som 13åring, da man gjerne er litt umoden i den alderen, og tar ikke jobben såpass seriøst ( erfaringer av meg selv :p )

7784360[/snapback]

ikke ver frekk nå

Lenke til kommentar
Hva skal du egentlig med pengene ? Man trenger ikke penger egentlig :)

Godteri og brus trenger man ikke, du er heller ikke gammel nok til moped eller noe å kjøre med - Lovlig på veien.

 

Men om du vil spare til noe, er jo flate meg ikke min sak.

 

Men Vg,Db, butikker. Man burde kjenne noen for å få jobb som 13åring, da man gjerne er litt umoden i den alderen, og tar ikke jobben såpass seriøst ( erfaringer av meg selv :p )

7784360[/snapback]

 

 

har masse jeg har tenkt og bruke penger får jeg!

 

ny skjerm

cd`er

filmer

nytt headsett

kansje laptop

x-box spill

pc spill

Lenke til kommentar
Tror man tjener 5 kr per eksemplar av Dagladet man selger. Tror lønna har økt med 2 kr. Man tjener nesten mere penger på å leite etter tomflasker i søppla jo..

7793483[/snapback]

 

 

 

Da skal det være en tom-flaske søppelbøtte :D

 

du kan tjene greit med å gå med avis, man får alltid litt ekstra med penger

Lenke til kommentar
Tror man tjener 5 kr per eksemplar av Dagladet man selger. Tror lønna har økt med 2 kr. Man tjener nesten mere penger på å leite etter tomflasker i søppla jo..

7793483[/snapback]

 

 

 

Da skal det være en tom-flaske søppelbøtte :D

 

du kan tjene greit med å gå med avis, man får alltid litt ekstra med penger

7803221[/snapback]

 

 

ja har gått med vg vikar tjener ca 300 kroner på 2 timer eller 2,5 timer

Lenke til kommentar

Du får mer per avis hos dagbladet, men selger mindre - hos VG er det motsatt.

 

Da jeg gikk med Dagbladet hadde jeg kanskje 3-400 kronasjer på en god måned, ikke nok til å "overleve" på for å si det slik.

 

Når jeg ble 15 fikk jeg meg en butikkjobb og begynte å tjene ti ganger så mye :) Jobber der enda og har 3-7000 i måneden og er nå 17.

 

Skal du ha avisjobb bør du gå for Aftenposten eller en annen avis du kan LEVERE i postkassene. Da slipper du en haig med sure kunder som banner deg opp i trynet fordi du vekker dem og du tjener mer.

 

Nå skriver jeg meg sikkert mer og mer bort fra emnet her, men men... :)

Lenke til kommentar
Du får mer per avis hos dagbladet, men selger mindre - hos VG er det motsatt.

 

Da jeg gikk med Dagbladet hadde jeg kanskje 3-400 kronasjer på en god måned, ikke nok til å "overleve" på for å si det slik.

 

Når jeg ble 15 fikk jeg meg en butikkjobb og begynte å tjene ti ganger så mye  :)  Jobber der enda og har 3-7000 i måneden og er nå 17.

 

Skal du ha avisjobb bør du gå for Aftenposten eller en annen avis du kan LEVERE i postkassene. Da slipper du en haig med sure kunder som banner deg opp i trynet fordi du vekker dem og du tjener mer.

 

Nå skriver jeg meg sikkert mer og mer bort fra emnet her, men men... :)

7809364[/snapback]

Jeg fikk meg jobb Vår 2004 da jeg var 14, hadde arbeidsuke på rema, kom ned uka etter og spurte og vips så var jeg ansatt der.

 

Det hjelper å vise hva man kan, man kan også sitte i kassen om man er under 18, Men da må bedriften søke til fylket eller noen over 18 må se hver gang du selger tobakk, alkohol, legemidler og filmer med 15/18års aldersgrense. tarifflønn ligger også på +-84 kroner timen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...