Gå til innhold

Sertifisering på databaseplattformer


Anbefalte innlegg

Jeg er sertifisert på Microsoft SQL Server (MCDBA på SQL Server 2000 og MCTS på SQL Server 2005, forhåpentligvis også MCITP men jeg har ikke fått svar på eksamenene).

 

Jeg vet at en sertifisering på Oracle også kunne vært å foretrekke, men bortsett fra det, hvilke andre databaseplattformer vil det være fornuftig å se på?

  • MySQL
  • PostgreSQL
  • IBM DB2

Eller er det noen andre gode kandidater også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oracle er selvsagt å foretrekke, men Sybase og DB2 er fortsatt brukt mange steder.

 

Det er ennå ikke vanlig med krav om sertifisering på MySQL og MaxDB, men begge disse har stort potensiale og det kan være fordelaktig å være på plass med en tidlig sertifisering.

 

PostgreSQL har jeg aldri truffet på i jobbsammenheng.

Lenke til kommentar
Det er ennå ikke vanlig med krav om sertifisering på MySQL og MaxDB, men begge disse har stort potensiale og det kan være fordelaktig å være på plass med en tidlig sertifisering.

5598219[/snapback]

Takk for tilbakemelding. Har det kommet sertifisering på MaxDB? I så fall er det noe jeg ikke har fått med meg her.

 

Litt synd at det er så lite PostgreSQL ute, for det er en database jeg har sansen for. Kanskje det kommer litt mer nå som det har kommet en native-utgave, det er i hvert fall lov å håpe.

 

Jeg skjønner at jeg tydeligvis bør se litt mer på MySQL.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...