Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløst internett og bilde/lyd


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skulle gjerne hatt pcen koblet opp på tv i stuen, jeg kan selvførgelig strekke en hdmi kabel til kontoret hvor pcen står, men tenkte jeg skulle sjekke om det hvar noen gode tråløse alternativer. Jeg må også ha tråløst internett fra ruter som står i etarsjen under, jeg har undersøkt litt på komplett.no og forstår det slik at man kan kjøpe en såkalt "powerline" og få internett via strømnettet i huse. Er det noen som har erfaring med dette og vet om dette fungerer bra?

 

Takker for alle tips!

 

Hilsen joachim :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg skulle gjerne hatt pcen koblet opp på tv i stuen, jeg kan selvførgelig strekke en hdmi kabel til kontoret hvor pcen står, men tenkte jeg skulle sjekke om det hvar noen gode tråløse alternativer. Jeg må også ha tråløst internett fra ruter som står i etarsjen under, jeg har undersøkt litt på komplett.no og forstår det slik at man kan kjøpe en såkalt "powerline" og få internett via strømnettet i huse. Er det noen som har erfaring med dette og vet om dette fungerer bra?

 

Takker for alle tips!

 

Hilsen joachim :)

 

Hvorfor skal du koble PC'en til TV'en? Kan samme behov dekkes med en Chromecast feks?

Lenke til kommentar

 

Hei!

Jeg skulle gjerne hatt pcen koblet opp på tv i stuen, jeg kan selvførgelig strekke en hdmi kabel til kontoret hvor pcen står, men tenkte jeg skulle sjekke om det hvar noen gode tråløse alternativer. Jeg må også ha tråløst internett fra ruter som står i etarsjen under, jeg har undersøkt litt på komplett.no og forstår det slik at man kan kjøpe en såkalt "powerline" og få internett via strømnettet i huse. Er det noen som har erfaring med dette og vet om dette fungerer bra?

Takker for alle tips!

Hilsen joachim :)

 

Hvorfor skal du koble PC'en til TV'en? Kan samme behov dekkes med en Chromecast feks?

 

Hei!

Jeg skulle gjerne hatt pcen koblet opp på tv i stuen, jeg kan selvførgelig strekke en hdmi kabel til kontoret hvor pcen står, men tenkte jeg skulle sjekke om det hvar noen gode tråløse alternativer. Jeg må også ha tråløst internett fra ruter som står i etarsjen under, jeg har undersøkt litt på komplett.no og forstår det slik at man kan kjøpe en såkalt "powerline" og få internett via strømnettet i huse. Er det noen som har erfaring med dette og vet om dette fungerer bra?

Takker for alle tips!

Hilsen joachim :)

 

Hvorfor skal du koble PC'en til TV'en? Kan samme behov dekkes med en Chromecast feks?

Hei og takk for svaret. Ønsker og koble pc'en til tv slik at jeg kan bruke tv som pc skjerm, syns dette er veldig greit hvis du skal se på film, tv serier etc.. Har sett litt på en slik chromecast, men ønsker mer og ha det koblet slik at hvis jeg går til HDMI PORT 2 på tv (hvis pc'en var tilkoblet hdmi port 2) så for jeg opp pc'en på tv skjermen. Jeg har tråløs mus og tastatur så da kunne jeg bare trykke i vei :) hvis du forstår va jeg mener? :)

 

Tenke jeg sku slippe og legge opp en hdmi kabel siden jeg da må gjennom både vegger og tak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...