Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vil anbefale alle å lese "veien til førerkortet", ja det suger men får med seg en del selv en kanskje ikke tror det. Også ta test på www.teoritentamen.no. Betalte 25 kr eller hva det koster for 24 timers tilgang. Tok ca 15 tester der dagen før, starta med 15 feil så i løpet av noen få tester så var det nede i 0-1-2 feil. Personlig syntes jeg det hjalp veldig å ta disse testene. Mange av spørsmålene syntes jeg er litt lureri, hvor to svar kan være riktig osv. Så ved å ta de lærer man litt hvordan spørsmål man får osv. I tillegg fikk jeg noen av de samme spørsmålene på selve testen.

 

Fikk 2 feil btw, tok den for noen måneder siden.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Sitter å ser litt på hva som er beste alternativ når det kommer til førerkort til sommeren. Jeg ser Svein Svendsen har en "pakke" til 15900,- som inkluderer 5 kjøretimer... De kunne visst betales tilbake om man ikke trengte de. Jeg regner med at det er disse kjøretimene man har i trinn 2. Litt skeptisk til noe sånt... Hvem er det som bestemmer om man "trenger" de kjøretimene eller ikke?

 

Hva er beste alternativet for en som har kjørt mye bil tidligere? Jeg har fra før trafikalt grunnkurs, førstehjelp -og mørkekjøringsdemonstrasjon.

 

Er for tiden student i USA og kommer tilbake til norge ikke senere enn 10. juni. Planen er å søke om førerkort før den tid, og ta teoriprøven med en gang jeg kommer hjem. Hvor fort er det mulig å få tatt alt det obligatoriske? Fyller 18 den 20. juni. Det er vel greit å være litt tidlig ute med kjøreskolen, så jeg slipper unna med minst mulig ventetid.

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Normalt vil det være litt ventetid fra kjørelærer erklærer deg klar til du får oppkjøring. Så ved vanlig læring vil en måned eller to etter du har kommet hjem være realistisk. Kan hende kjøreskolen har mulighet til intensivlæring. Da er det vel mulig å få det unnagjort på nogle kortere tid så vidt jeg har skjønt. Hvor lang tid det tar da er jeg nogle usikker. på.

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Er det noe hensikt i å sende de forskjellige kjøreskolene en e-post nå for å høre om de evt. kan holde av plass på de obligatoriske delene så lang tid i forveien? Jeg husker da jeg tok førerkort for moped gjennom Lech Hansen så var det veldig dårlig organisert sånn sett.

 

Stemmer det at søknad om utvidelse (fra M til B i mitt tilfelle) ikke kan gjøres på nettet?

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Finner så utrolig lite informasjon på nettet om det her. Bor i Oslo og kunne tenke meg å ta teoriprøven i morgen. Hvem/hva/hvor egentlig? Risløkka vet jeg er et sted, kan man ta teoriprøven der? Når kan man gjøre det? Må man melde seg opp?

 

Osv. synes informasjonen rundt om på nettet er latterlig dårlig, gidder ikke ringe rundt for å finne ut av det her, spør heller her :]

Lenke til kommentar
Finner så utrolig lite informasjon på nettet om det her. Bor i Oslo og kunne tenke meg å ta teoriprøven i morgen. Hvem/hva/hvor egentlig? Risløkka vet jeg er et sted, kan man ta teoriprøven der? Når kan man gjøre det? Må man melde seg opp?

 

Osv. synes informasjonen rundt om på nettet er latterlig dårlig, gidder ikke ringe rundt for å finne ut av det her, spør heller her :]

 

På Risløkka kan du ta den ja. Koster i underkant av 400 kr, hvis jeg ikke husker helt feil.

Man trenger ikke melde seg opp, man bare trekker kølapp, tar bilde, tar testen, get your shit and get out. Åpningstider er vel fra 9 til 13 og fra 8 til 13 på en av dagene (men husker ikke hvilken)Forøvrig helt elendige åpningstider. Kunne i det minste vært åpent så man slipper å ta seg fri fra skole osv.

Men men, du får ha lykke til!

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

I know, gikk på den blemma i august. Skulle gjøre som nå, stikke opp og ta den, ringte opp på forhånd og fikk høre at jeg måtte ha vandelsattest... Hadde akkurat dimmet fra militæret og sikkert gjennomgått 4 forskjellige vandelsattester, men LIKEVEL måtte jeg ta ENDA en. Dermed fikk jeg ikke tid etter at de 6 ukene (som det tok å gjennomføre vandelsattesten) hadde gått, så det er først nå jeg har fått tid igjen. Nå vet jeg at jeg har det på det rene iaf :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen spm. angående teoriprøven.

 

1) Er det viktig å kunne navn slik som orienteringsskilt, tabellveiser osv.?

2) Hvor mange liter vann som blir ødelagt ved 1 dråpe olje?

3) Bredden på kjørebanen og kjørefeltene?

 

 

Hilsen EsAa

 

 

1. det kan være viktig med navn på skilt, f.eks. innkjøring forbudt og forbudt for alle kjøretøy...det kan være viktig å skjønne forskjell på de siden du kan få begge alternativer i svar...

 

2. har ingen peiling

 

3. kjørefelt er vanligvis 2,5-3 meter og kjørebane er 6 meter...

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...