Gå til innhold

Xbox One eller PS4 til kjæresten?


Pr1ncess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville kjøpt han en PS4 hvis han ikke er ekstremt glad i bilspill. På ps4 har man et mye større spekter av spill, samt at maskinen er kraftigere. Er mye spennende som kommer.

Eneste grunnen for at jeg eier en xbox one nå er fordi jeg spiller forza som er mye bedre en alt annet av det du finner av bilspill til ps4. Er ingen andre spill der som er exlusive og fatter min interesse.

Har også noe å si om vennene til han faktisk spiller ps4 eller xbox også. Spiller flertallet ps4 så kjøper du den, også motsatt.

Endret av Krispo123
Lenke til kommentar

Jeg er hverken fan av den ene eller andre. Jeg har kjøpt begge for å ha tilgang til eksklusive titler jeg har lyst på fremover. For meg støver Xboxen ned, mens PS4 blir brukt flittig. De fleste spill til PS4 kommer med høyere oppløsning og pr. i dag syns jeg utvalget er bedre til PS4 for min smak.

Ting man bør ta i betraktning er om han kommer til å bruke Kinect, TV funksjonene osv som er på Xbox. Dette har ikke PS4. Men så kommer Play TV til PS4 i november som gir tilgang til spill rett på tv, streame gaming fra PS4 til en sekundær tv i hjemmet. Personlig syns jeg fremtiden ser betraktelig bedre ut for PS4 enn Xbox one. Sony leder fronten så langt med innovasjon og tilrettelegging for en gamer.

Lenke til kommentar

Tråden ble en konsoll war igjen. Trådstarter nevner at kjæresten hennes spiller på Xbox360 og er en flittig zombie/skytespill person. Hun kjenner han bedre enn alle oss andre så å si hva som passer han best er i grunn nytteløst.

Men utifra den informasjonen vi har fått så er det helt klart at Xbox One er mest egnet for han mtp på de spillene han foretrekker. Hadde han digget kontrollen og er grafikk geek så hadde han vel gått for ps3 i first place..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjærsten fyller 30 på slutten av neste måned, og jeg tenkte å kjøpe en av disse to, men usikker på hvilken..

 

Jeg selv er stor fan av PS, alltid hatt, men han har en Xbox 360 fra før, så kanskje det er det beste da?

Han spiller mye skytespill, zombiespill.. Sånne ting. :) Vet ikke om det er noe forskjell på spillene på disse maskinene, men.

 

 

Lag et søtt og personlig gavekort og skriv at han får en Xbox one eller PS4 valgfritt. Så kan han velge selv pluss at du gir han et personlig kort. To fluer i en smekk. DET er kjærlighet det :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

I Norge er det 90% sannsynlig at resten av vennekretsen blir å være eiere av PS4.

 

 

Skal du alltid drive å trøkke mest mulig drittkommentarer ut uten noe fakta på bordet?

 

 

Jeg sa det var sannsynlig. Playstation 4 hadde offisiell lansering i Norge, lenge, lenge før Xbox One hadde det. Vi har fått servert tall og fakta flere ganger. De tallene har vist at Playstation 4 har solgt minst dobbelt så mange konsoller i de landene som har fått konsollene lansert samtidig. Det var bare noen dager siden at IGN skrev en artikkel om at PS4 har solgt 7 ganger bedre enn Xbox One i for Spania. Så jo, noen tall har vi.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

 

En god start er kanskje å undersøke hvilken konsoll hans bestevenner har, om de har noen ? Selv ville jeg gått for PS4 pga.spillutvalg,kontroll og det faktum at alle andre jeg kjenner bailet Xbox skuta til fordel for PS4.

 

Hvilket spillutvalg? Og de fleste er vel uenige i at PS4 kontrollen er best..

 

 

Jeg kan selvsagt kun snakke for mitt eget vedkommende, og ikke hva andre syns :) Men jeg gikk fra å favorisere 360 kontrollen kontra DS3 forrige generasjon, til å foretrekke DS4 fremfor One denne gangen. Så det er faktisk mulig nå som Sony endelig gjorde noe med kontrollen sin. Når det kommer til spillene så har Sony så langt levert flere firstende spill til sin konsoll og at multiplatform titelne har vært hakket flottere er jo selvsagt en bonus :)

 

Når Halo pakken kommer til One finnes det endelig en god grunn til å fyre opp One igjen for min del, men den er i tillegg sabla god også.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

I Norge er det 90% sannsynlig at resten av vennekretsen blir å være eiere av PS4.

 

Skal du alltid drive å trøkke mest mulig drittkommentarer ut uten noe fakta på bordet?

Jeg sa det var sannsynlig. Playstation 4 hadde offisiell lansering i Norge, lenge, lenge før Xbox One hadde det. Vi har fått servert tall og fakta flere ganger. De tallene har vist at Playstation 4 har solgt minst dobbelt så mange konsoller i de landene som har fått konsollene lansert samtidig. Det var bare noen dager siden at IGN skrev en artikkel om at PS4 har solgt 7 ganger bedre enn Xbox One i for Spania. Så jo, noen tall har vi.

PS4 har vært i salg lengre enn Xbox i Norge. Xbox hadde offsiel lansering først nå i Norge og det kan ha vært mye av grunnen for at få har kjøpt..

Men 90%? Tipper det er mer 60-40 i favør PS4. Kan strekke meg til 70 kanskje men mer enn det er det ikke. Å det er ikke så mange som har skaffet seg konsollen enda, tro det eller ei.

 

I Spania ja? Hva har Spania med at du sier 90% av vennekretsen har ps4 i Norge?. Bor du i Spania kanskje? Vi vet forøverig lite av grunnen til det. PS har alltid solgt bedre enn Xbox i Spania..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

I Norge er det 90% sannsynlig at resten av vennekretsen blir å være eiere av PS4.

 

Skal du alltid drive å trøkke mest mulig drittkommentarer ut uten noe fakta på bordet?

Jeg sa det var sannsynlig. Playstation 4 hadde offisiell lansering i Norge, lenge, lenge før Xbox One hadde det. Vi har fått servert tall og fakta flere ganger. De tallene har vist at Playstation 4 har solgt minst dobbelt så mange konsoller i de landene som har fått konsollene lansert samtidig. Det var bare noen dager siden at IGN skrev en artikkel om at PS4 har solgt 7 ganger bedre enn Xbox One i for Spania. Så jo, noen tall har vi.

PS4 har vært i salg lengre enn Xbox i Norge. Xbox hadde offsiel lansering først nå i Norge og det kan ha vært mye av grunnen for at få har kjøpt..

Men 90%? Tipper det er mer 60-40 i favør PS4. Kan strekke meg til 70 kanskje men mer enn det er det ikke. Å det er ikke så mange som har skaffet seg konsollen enda, tro det eller ei.

 

I Spania ja? Hva har Spania med at du sier 90% av vennekretsen har ps4 i Norge?. Bor du i Spania kanskje? Vi vet forøverig lite av grunnen til det. PS har alltid solgt bedre enn Xbox i Spania..

 

 

Spania var bare et eksempel på tall vi fikk servert helt nylig.

 

Jeg har selvfølgelig ingen offisielle tall, men synes ikke det er usannsynlig å tenke at PS4 ihvertfall har solgt et sted mellom 70-90% mer enn Xbox One i Norge, ihvertfall for øyeblikket. Ikke når offisielle tall viser at PS4 selger 50% mer i de landene hvor konsollene har vært lansert samtidig.

Lenke til kommentar

Ut fra hva konsoll han har fra før og hvilke sorter spill han liker (zombie og skytespill) så ville jeg absolutt gått for Xbox one.

 

Har xbox 360 og du vet han liker zombiespill, får meg fort til å tenke at han spiller Dead Rising og muligens state of decay. Dead Rising 3 er rått for alle som liker Zmobie spill, og iallfall om en liker filmer i genren som Dawn of the dead. State of Decay er enda bedre, og kommer om ikke alt for lenge ut på Xbox one (finnes på xbox 360 allerede da). Sunset overdrive er vel til dels også et Zmobie spill, men det kan muligens være litt sært da det ikke er et særlig "alvorlig" spill (jeg gleder meg til det).

 

PS4 har en remake av The last of us. Ville ikke kalte det et Zombiespill, men mer en slags actionadventure. Det finnes nesten ingen zombier i spillet (og de mutantene er vel egneltig ikke zombier da). Men det er et bra spill.

Halo kommer også til Xbox one. Beste skytespillet på konsoll.

Sist men ikke minst kontrolleren. Kontrolleren til PS4 er ubrukelig. Mange her prøver å overbevise om det motsatte men for min del så er den alene en grunn til å ikke kjøpe PS4. Så lenge stikkene er der i midten så er den elendig (får meg nok en PS4 uansett en gang i tiden, men synet på kontrollen vil være det samme). Ps selv om jeg ikke har PS4 kontrollen selv så har jeg spilt en del PS4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjærsten fyller 30 på slutten av neste måned, og jeg tenkte å kjøpe en av disse to, men usikker på hvilken..

 

Jeg selv er stor fan av PS, alltid hatt, men han har en Xbox 360 fra før, så kanskje det er det beste da?

Han spiller mye skytespill, zombiespill.. Sånne ting. :) Vet ikke om det er noe forskjell på spillene på disse maskinene, men.

 

 

Lag et søtt og personlig gavekort og skriv at han får en Xbox one eller PS4 valgfritt. Så kan han velge selv pluss at du gir han et personlig kort. To fluer i en smekk. DET er kjærlighet det :D

 

 

DET ville jeg også gjort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tråden ble en konsoll war igjen.

 

Var jo du som startet da i begynnelsen av tråden og kalte andre svarene fanboys. For en dobbelmoral du utøver.

 

Back til topic. Kjøp Playstation 4. Den har nok av spill og mer kommer til den. Har begge selv, mest fornøyd med Playstation 4. Eneste Xbox One er bedre på er mer multimediafunksjoner og oppdateringer rundt dette synes jeg.

 

Om multiplattformspill er mer denne personens greie, så yter PS4 i samtlige spill med høyere oppløsning og ytelse m.m. Dette vil aldri snu ser det ut til. Dying Light, Dead Island 2 kommer også til Playstation 4 om man vil ha zombie action.

 

Gjerne prøv nye typer spill om man vil utvide horisonten.

Endret av Infamous Toman
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Startet ikke noe som helst ? Men det var alle PS4 fanboysa som begynte å snakke om ytelse og grafikk som er totalt avsporing etter hva hun spurte hjelp om. Hun spurte etter hvilken konsoll som egnet samboeren sin best mtp på spill typene han er interessert i. Å det er utelukkende Xbox One som passer best for han da. Det er synd å se folk er så trangsynte i et desperat forsøk på å "vinne".

Det er ikke en diskusjon om hvem konsoll er best. Men hvilken konsoll som passer han best. Å utifra den informasjonen vi har fått så er det Xbox One som passer han best. Så enkelt er det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...