Gå til innhold

Dere som har ps4 og xbox one.


Anbefalte innlegg

Ser ur som noen av de siste innleggene her kommer fra folk som bare eier en av konsollene. Der er ikke dere tråden er adressert til.

 

Jeg eier selv begge, men jeg er veldig i tvil om jeg skal beholde min xbox one eller ei. (Har en tråd om temaet her inne) Jeg liker begge konsollene, spørsmålet erbom det er verdt det å eie begge to. Jeg heller mot å beholde den.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ur som noen av de siste innleggene her kommer fra folk som bare eier en av konsollene. Der er ikke dere tråden er adressert til.

 

Jeg eier selv begge, men jeg er veldig i tvil om jeg skal beholde min xbox one eller ei. (Har en tråd om temaet her inne) Jeg liker begge konsollene, spørsmålet erbom det er verdt det å eie begge to. Jeg heller mot å beholde den.

Hvorfor heller valget mer mot å beholde ps4 :) ?

Lenke til kommentar

Med begge på plass er det kun PS4 som er i bruk hjemme hos meg stort sett. Ingen IRL venner gidder å kjøpe One og har gått for PS4 og den ene jeg kjenner som har konsollen har den primært for å spille Halo enspiller. Riktig nok var det sistnevnte jeg solgte min Tyskland importerte konsoll til for en stund siden :p

 

Om du ikke klarer deg uten Halo, klart da er det verdt å kjøpe en One i tillegg til PS4. Om det ikke er særlig mange titler uten om som frister, og man ikke liker Halo...da ser jeg ærlig talt få grunner til å kjøpe konsollen da multiplatform titlene stort sett er hakket vassere på PS4. Med mindre flesteparten av kompisene er å finne online på One da :)

Lenke til kommentar

 

Ser ur som noen av de siste innleggene her kommer fra folk som bare eier en av konsollene. Der er ikke dere tråden er adressert til.

Jeg eier selv begge, men jeg er veldig i tvil om jeg skal beholde min xbox one eller ei. (Har en tråd om temaet her inne) Jeg liker begge konsollene, spørsmålet erbom det er verdt det å eie begge to. Jeg heller mot å beholde den.

 

Hvorfor heller valget mer mot å beholde ps4 :) ?
Jeg var uklar i mitt forrige innlegg. Jeg tror jeg beholder begge to. Var lenge skeptisk til xbox one. Men etter å ha kjøpt en må jeg si at jeg liker både OS og kontroller bedre på xbox one enn ps4. Har nesten lyst å bruke xbox one som min hovedkonsoll, og ps4 til eksklusiver. Det kommer an på hvor stor forskjellene i kraft viser seg å være i det lange løp.

 

Grunnen til at jeg vurderte å bytte xbox oneber enkelt og greit fordi jeg nettopp kjøpte den, og fortsatt kan benytte meg av åpent kjøp.

Endret av Jakoozie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har selv begge, og hadde begge fra forrige generasjon. Ps4 har nok den mest spreke hardwaren, og rask boot-tid ( for de som bryr seg om det). Men likevell er det Xboxen som får spilletiden min. Synes den gir mest som allrounder, og har bedre eksklusiver. Selve dashbordet er milevis bedre enn Sony sin, med god oversikt med spillinfo, bilder, in-game videosnutter, addons og ikke minst twitch-funksjonen. Får veldig mye inntrykk, og gjør det lett for forbrukeren å finne "sitt" spill.

Aldri nedetid på servere, og generelt fantastiske online-opplevelser.

 

Sony med sin Ps4 har mye å jobbe med, og når dessverre ikke MS til knærne på en del punkter, selv om potensialet er der, 1080p vs 900p spiller for meg en liten rolle, så håper Sony får opp helheten snart. Mye nedetid, rotete og til dels treg butikk. Fryktelig UI. Kontroller har også dårlig batteritid, og må lades altfor ofte.

Liker også mye med Ps4, da spesielt at den er meget stillegående, superb blu-ray avspiller og ikke minst The Last of Us. Zen Pinball er også en fryd på Ps4.

 

Beholder nok begge, men Xbox som primærmaskin.

Lenke til kommentar

Håper derfor på at denne oktober oppdateringen snart kommer, hører om flere som har fått denne der konsollen gir slipp på denne coil whine lyden som påvirket nærmest alle konsoller som kom her ved lansering.

 

Men med den jævlige eksterne PSU`en forventer jeg nesten at den er relativt rolig også, selv den avgir jo litt lyd. MS har i grunn aldri vært særlig god på konsoll hardware.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Med begge på plass er det kun PS4 som er i bruk hjemme hos meg stort sett. Ingen IRL venner gidder å kjøpe One og har gått for PS4 og den ene jeg kjenner som har konsollen har den primært for å spille Halo enspiller. Riktig nok var det sistnevnte jeg solgte min Tyskland importerte konsoll til for en stund siden :p

 

Om du ikke klarer deg uten Halo, klart da er det verdt å kjøpe en One i tillegg til PS4. Om det ikke er særlig mange titler uten om som frister, og man ikke liker Halo...da ser jeg ærlig talt få grunner til å kjøpe konsollen da multiplatform titlene stort sett er hakket vassere på PS4. Med mindre flesteparten av kompisene er å finne online på One da :)

Takk så mye for svar. Dette sa faktisk alt. :)

 

Jeg er ikke noe halo fan, så da går jeg nok for ps4, hvis det er det eneste som gjør konsollen verdt et kjøp.

 

Kan jeg spørre om du både hadde ps3 og 360? Husker jeg har sett deg en del på 360 delen av forumet.

Lenke til kommentar

Hadde begge to ja :) Da var det omvendt i grunn. 360 var primærkonsollen siden den stort leverte bedre multiplatform spill, overlegen online bit, bedre kontroller og til slutt ; alle jeg kjente var og finne online.

Skal nevnes at PS3 etterhvert ble mer brukt da jeg de siste årene ikke var så aktiv online på konsollene som tidligere.

Nå som sagt er bordet snudd på hodet.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du burde også tenke på at hvis du vil bruke konsollen til noe mer enn å bare spille spill, er xbone overlegen.

er det kun spill du vil ha så er PS4 valget, hvis div faktorer stemmer for deg.

Lenke til kommentar

Hadde begge to ja :) Da var det omvendt i grunn. 360 var primærkonsollen siden den stort leverte bedre multiplatform spill, overlegen online bit, bedre kontroller og til slutt ; alle jeg kjente var og finne online.

 

Skal nevnes at PS3 etterhvert ble mer brukt da jeg de siste årene ikke var så aktiv online på konsollene som tidligere.

 

Nå som sagt er bordet snudd på hodet.

Var det jeg tenkte, ja :)

 

Rart at alt plutselig snur når neste generasjon av konsoller kommer :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

du burde også tenke på at hvis du vil bruke konsollen til noe mer enn å bare spille spill, er xbone overlegen.

er det kun spill du vil ha så er PS4 valget, hvis div faktorer stemmer for deg.

Tenker du på det tv greiene? Hvordan fungerer det?

 

 

det fungerer bra, men jeg tenkte mer på media apper, xbone er mye bedre på media.

det er en hel del mer interessante ting med xbone enn PS4.

PS4 kan spille spill, hvis det er det du er ute etter, og liker kontrollen, PSN, må ha esklusive spill, mer viftestøy, lite til ingen software oppdateringer.

PS4 er som PS3.5 (og det er ikke negativt ment)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...