Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kjenner meg igjen for lett på hardcore kategorien ja. Spiller nå minst 75 timer i uka, liker nyeste konsoller/PC, spiller fortsatt på eldre konsoller, sjekker spillnyheter hver eneste dag m.m.

 

 

75 timer? Hva med jobb og søvn? Og livet uten om? :p

 

Jobber, sover og spiser!

Helgene er gamingtimene mine over 15 så er enkelt å kombinere dette om man prioriterer riktig.

 

 

Kan du hjelpe meg å forstå regnestykket?

75 timer på 7 dager gir i snitt 10,7 timer hver dag.

Hvis du spiller 15 timer i helgen, så er det 60 timer igjen til hverdagene.

Altså 12 timer hver dag.

Hvis du spiller 15 timer lørdag, og 15 timer søndag, så er det 45 timer igjen på hverdagene. Altså 9 timer hver dag.

 

Som gjennomsnittssøvn kan en si 7 timer i døgnet.

Som gjennomsnitts arbeidstid med pendlig til og fra jobb, er 8 timer et forsiktig tall.

Søvn pluss jobb = 15 timer på hverdagene. Da har du 9 timer igjen av døgnet.

Når handler du inn, når er du sosial utenfor digital verden, når spiser du?

 

For meg høres 75 timer ukentlig gaming ikke helt reelt ut.

For meg høres 75 timer ukentlig gaming ut som en sykdom :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan du hjelpe meg å forstå regnestykket?

75 timer på 7 dager gir i snitt 10,7 timer hver dag.

Hvis du spiller 15 timer i helgen, så er det 60 timer igjen til hverdagene.

Altså 12 timer hver dag.

Hvis du spiller 15 timer lørdag, og 15 timer søndag, så er det 45 timer igjen på hverdagene. Altså 9 timer hver dag.

 

Som gjennomsnittssøvn kan en si 7 timer i døgnet.

Som gjennomsnitts arbeidstid med pendlig til og fra jobb, er 8 timer et forsiktig tall.

Søvn pluss jobb = 15 timer på hverdagene. Da har du 9 timer igjen av døgnet.

Når handler du inn, når er du sosial utenfor digital verden, når spiser du?

 

For meg høres 75 timer ukentlig gaming ikke helt reelt ut.

For meg høres 75 timer ukentlig gaming ut som en sykdom :D

 

 

Kan hende han grovregnet på det ;)

Lenke til kommentar

Utifra denne artikkelen så ser det ut som GTA5 kommer til å kjøre i 1080p @30fps på PS4. Ikke spesielt overaskenes med tanke på fps. Men det er selvfølgelig synd da et open world spill som dette vill gjøre opplevelsen mye bedre i 60fps.

 

Så vil du ha den behagelige 60fps opplevelsen så blir ikke konsoll utgaven veien å gå dessverre.

 

http://imgur.com/a/mnpIk

Hvor nevner de 30fps? Fant det ikke jeg, det står 1080p men fant liksom ikke fps der :)

Lenke til kommentar

Nå skrev jeg at det ser ut som det kommer til å kjøre i 30fps... :) Men det står at det vil kjøre i 1080p men ingenting om fps. Da går jeg utifra det ikke blir nevnt da spillet ikke kjører i 60fps.

 

For om det gjorde det så ville dem klart hatt dette med i artikkelen da det er noe positivt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjenner meg igjen for lett på hardcore kategorien ja. Spiller nå minst 75 timer i uka, liker nyeste konsoller/PC, spiller fortsatt på eldre konsoller, sjekker spillnyheter hver eneste dag m.m.

 

 

75 timer? Hva med jobb og søvn? Og livet uten om? :p

 

Jobber, sover og spiser!

Helgene er gamingtimene mine over 15 så er enkelt å kombinere dette om man prioriterer riktig.

 

 

Kan du hjelpe meg å forstå regnestykket?

75 timer på 7 dager gir i snitt 10,7 timer hver dag.

Hvis du spiller 15 timer i helgen, så er det 60 timer igjen til hverdagene.

Altså 12 timer hver dag.

Hvis du spiller 15 timer lørdag, og 15 timer søndag, så er det 45 timer igjen på hverdagene. Altså 9 timer hver dag.

 

Som gjennomsnittssøvn kan en si 7 timer i døgnet.

Som gjennomsnitts arbeidstid med pendlig til og fra jobb, er 8 timer et forsiktig tall.

Søvn pluss jobb = 15 timer på hverdagene. Da har du 9 timer igjen av døgnet.

Når handler du inn, når er du sosial utenfor digital verden, når spiser du?

 

For meg høres 75 timer ukentlig gaming ikke helt reelt ut.

For meg høres 75 timer ukentlig gaming ut som en sykdom :D

 

Uff, får meg til å tenke på tiden jeg spillte hver dag, ikke så mye som denne typen da. Kanskje var jeg oppe i 6-7 timer hver dag. Jeg merka det godt på kroppen, føltes ut som jeg forfallt.

Heldigvis kom jeg over galskapen og begynte å få et normalt liv.

75 timer i uka er galskap spør du meg. Kan ikke ha et sosialt liv da nei.

Lenke til kommentar

Nå skrev jeg at det ser ut som det kommer til å kjøre i 30fps... :) Men det står at det vil kjøre i 1080p men ingenting om fps. Da går jeg utifra det ikke blir nevnt da spillet ikke kjører i 60fps.

 

For om det gjorde det så ville dem klart hatt dette med i artikkelen da det er noe positivt.

 

Ah sant nok, godt poeng :) de har jo en tendens til å fremheve det!

Lenke til kommentar

Ser ut som det er negativt å være hardcoregamer ja.

Er man ikke normal om man spiller mye?

 

Trå til med personangrep med å si min gaming er en sykdom og ikke har et liv. Forventet et slikt svar uansett :)

 

Nå var det ikke jeg som skrev det, men er mer bekymret enn negativ. Du skal få lov til å gjøre hva du vil med livet, men med de timene du estimerer så tror jeg de fleste reagerer med bekymring siden det ikke gir mye rom til annet enn spilling.

 

Når det er sagt, så har vi alle forskjellige prioriteringer i livet :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Ser ut som det er negativt å være hardcoregamer ja.

Er man ikke normal om man spiller mye?

 

Trå til med personangrep med å si min gaming er en sykdom og ikke har et liv. Forventet et slikt svar uansett :)

Nå var det ikke jeg som skrev det, men er mer bekymret enn negativ. Du skal få lov til å gjøre hva du vil med livet, men med de timene du estimerer så tror jeg de fleste reagerer med bekymring siden det ikke gir mye rom til annet enn spilling.

 

Når det er sagt, så har vi alle forskjellige prioriteringer i livet :-)

Sover 6-6 1/2 timer dagen. Spiser i 30-45 min. Jobber deltid så er derfor det myyye tid på gaming på meg.

Skyper også med venner.

Har også LAN iblant familie/venner.

 

Kortkveld med drikking og middag har jeg også, både som vert og besøkende. Lever i beste velgående med dette og min gaming.

 

Så der har man svaret. Har 11 timer til rådighet mandag og fredager der jeg er fri som fugelen. Nemlig gaming. 11 x 5 er 55 timer.

Da har jeg 55 timer på 5 dager med gaming. 75 timer er fullt mulig for meg, spesielt noen helger det ikke skjer noenting, da kan jeg fort spille 14-16 timer på lørdager og 14-16 timer på søndager.

Er ikke alle ukene er slik, men mesteparten av de.

Er det man kaller for entusiast og hardcore når det kommer til spilling.

Endret av Infamous Toman
Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet.. Om Toman liker å spille mye så må en altså få lov til slik, hva enn man bruker tiden sin på er opp til hver enkelt.

Hadde jeg kunne levet på gaming, altså hatt det som en jobb. Så ville det vært på mange måter en drømmejobb for min del og sikkert mange andre gaming entusiasister.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...