Gå til innhold

NUF-selskap og erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har god erfaring med denne selskapstypen. Driver selv NUF og har venner som driver det.

 

Det er flrere som registrerer NUF, men bare to seriøse i Norge:

 

Juristfirmaet Claes Zangenberg ( http://firmareg.no)

Varjag http://varjag.no

 

 

Begge har en del info på sine sider, men Zagenbergs sider synes generelt mest informative. Jeg har venner som hra brukt begge, og alle er tilfreds. Derimot har jeg venner som har brukt andre firma og som har fått masse problemer.

 

RA.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Jeg blev opringt av en Panlegis selger som prøvde at selge et NUF selskap til meg. Jeg hadde vurdert dette før vedkommende ringte, så jeg var litt interessert. Jeg var dum nok til at gi selger info om bankkort, selv om vi avtalte at jeg skulle tenke over det til dagen etterpå. Jeg besluttet at jeg ikke ville ha NUF, men da hadde selger allerede registrert selskapet.

Det var utrolig useriøst, men det som var verre var opfølgingen.

Jeg klagde, men fik utrolig dårlig kundebehandling. Fik endda mail av selveste Claes Zangenberg, men uten at det hjalp spesielt mye.

Jeg vil kategorisere Claes Zangenberg og Panlegis (tidligere stron group) som et sted på grensen mellom veldig useriøst og svindel

Lenke til kommentar

Det er veldig mye snusk rundt NUF, både når det gjelder firmaet som oppretter dem for deg og de som driver forretninger under denne organisasjonstypen. Jeg handler f.eks aldri med et NUF som åpenbart er et NUF kun for å omgå kravet om 100 000,- i egenkapital. (søk etter NUF så finner du minst en tidligere tråd om dette)

 

@bardurhansen: Når du allerede har gitt fra deg pengeboka til en selger har du dårlig sak. I tillegg er du mer eller mindre helt uten juridisk beskyttelse når du opptrer som firma, noe mange ikke er klar over og som firmaer som dette prøver hardt å utnytte.

Lenke til kommentar

Vil si at Firmahjelp også er seriøse, og de er vel også den største aktøren i Norge. Har god erfaring med de - har et NUF registrert gjennom de.

 

Når det er sagt vil jeg absolutt anbefale vanlig norsk aksjeselskap om du har mulighet til det. Mange banker og annet som er skeptisk til selskaper av typen NUF.

 

Samtidig vil jeg anbefale å bruke en seriøs aktør for registrering, og betale de kronene det koster årlig for at de skal holde kontroll på papirarbeidet i selskapet opprinnelseland (fortrinnsvis england).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Vil si at Firmahjelp også er seriøse, og de er vel også den største aktøren i Norge. Har god erfaring med de - har et NUF registrert gjennom de.

 

Skal du ha personlig oppfølging og service anbefaler jeg Kontorfabrikken.no. Jeg kjenner daglig leder der og han driver meget seriøst. De har også regnskapskontor og et nettbasert system for egeninkasso. Kan være smart å bruke noen som kan hjelpe med det aller meste du trenger.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har ikke noen erfaringer med NUF selv, men kjenner to snekkere som har startet for seg selv.

 

De ønsket først å etablere et NUF, men endte opp med å etablere hvert sitt enkeltpersonforetak inntil videre og samarbeide på den måten.

 

Hovedgrunnen til dette var at blant annet maxbo (som dem benyttet som trelastleverandør) ikke gir kreditt til bedrifter som har etablert selskapsformen NUF.

 

Så vidt jeg vet har maxbo noe dem kaller maxbo-kortet eller maxbo-konto som administreres av cesco (dnbnor) på vegne av maxbo.

 

Dersom det er DnbNor som har satt betingelsene for dette vil jeg anta at det er en del andre plasser man kan få problemer med å få kreditt.

 

Varierer muligens også fra bransje til bransje, men sikkert lurt å sjekke opp med evt. leverandører du er avhengig av før du etablerer selskapsformen :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har god erfaring med denne selskapstypen. Driver selv NUF og har venner som driver det.

 

Det er flrere som registrerer NUF, men bare to seriøse i Norge:

 

Juristfirmaet Claes Zangenberg ( http://firmareg.no)

Varjag http://varjag.no

 

 

Begge har en del info på sine sider, men Zagenbergs sider synes generelt mest informative. Jeg har venner som hra brukt begge, og alle er tilfreds. Derimot har jeg venner som har brukt andre firma og som har fått masse problemer.

 

RA.

 

Vil bare minne om at claes Zagenberg var en del av stron gruppen som senere har endret navn til panlegis pga alt for dårlig omtale, dårlig behandling å uriktig arbeidsutførelser i forhold til det man betaler for.

 

Stron har vært den verste og ble "kjøpt" opp av panlegis, men jag har brukt begge. Like på tryne begge to, men jeg kan sterkt anbefale varjag.

Lenke til kommentar

Jeg blev opringt av en Panlegis selger som prøvde at selge et NUF selskap til meg. Jeg hadde vurdert dette før vedkommende ringte, så jeg var litt interessert. Jeg var dum nok til at gi selger info om bankkort, selv om vi avtalte at jeg skulle tenke over det til dagen etterpå. Jeg besluttet at jeg ikke ville ha NUF, men da hadde selger allerede registrert selskapet.

Det var utrolig useriøst, men det som var verre var opfølgingen.

Jeg klagde, men fik utrolig dårlig kundebehandling. Fik endda mail av selveste Claes Zangenberg, men uten at det hjalp spesielt mye.

Jeg vil kategorisere Claes Zangenberg og Panlegis (tidligere stron group) som et sted på grensen mellom veldig useriøst og svindel

 

Dette er et klassisk tillfelle som disse driver med, jeg hadde et selskap gjennom stron som jeg sa opp. De valgte å ikke slette seg som company secretary selv om jeg hadde byttet til en annen leverandør. De sa de slettet meg fra deres systemer da jeg ikke ville bruke de mer.

 

1 år etter kom en faktura jeg avviste å sendte tilbake, jeg ble oppringt å bedt om å betale da jeg fortsatt stod registrert på adressen dems, selger kunne ikke svare for hvorfor dette var tillfelle siden de selv sa de ville kvitte seg med meg i deres tjenester. Anyway, det endte opp med at selger trakk full sum av kortet mitt da det dessverre vare blitt brukt ved opprettelse.

 

Enden på visa var at de trakk meg nesten 3000kr, hadde sagt meg opp i deres tjenester slik at papirene som skal sendes inn ikke ble sendt inn (ble bøtlagt 750 pund) som straff for ikke å ha innlevert papirer.

 

Skandiabanken refunderte mine 3000kr da jeg brukte mye tid på korrespondanse uten hell, men regningen på 750 pund fra england fikk jeg ikke dekket.

 

Mitt råd er styr unna alle unntatt varjag, de er 100% seriøse. Jeg sliter fortsatt med mas om penger fra panlegis 3 år etter.

Lenke til kommentar

Det er veldig mye snusk rundt NUF, både når det gjelder firmaet som oppretter dem for deg og de som driver forretninger under denne organisasjonstypen. Jeg handler f.eks aldri med et NUF som åpenbart er et NUF kun for å omgå kravet om 100 000,- i egenkapital. (søk etter NUF så finner du minst en tidligere tråd om dette)

 

@bardurhansen: Når du allerede har gitt fra deg pengeboka til en selger har du dårlig sak. I tillegg er du mer eller mindre helt uten juridisk beskyttelse når du opptrer som firma, noe mange ikke er klar over og som firmaer som dette prøver hardt å utnytte.

 

Grunnen til at NUf er overrepresentert i forhold til svindel er sikkert fordi det er så billig og lett å regisrere. I tillegg til dette har du samme rettigheter som ett AS. Takket være uærlige mennesker har selve NUF løsningen blitt knust. Løsningen er genial for nystartede selskaper som ikke er stinn av gryn.

 

Starter man NUF skal man være bevisst på at du skjelden får godwill eller kassakreditt hos NOEN. Men er du ikke avhengig av kredittverdighet i starten til feks telefon osv, kanskje selger på nett eller butikk hvor du handler direkte med privatpersoner er det er fin løsning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg blev opringt av en Panlegis selger som prøvde at selge et NUF selskap til meg. Jeg hadde vurdert dette før vedkommende ringte, så jeg var litt interessert. Jeg var dum nok til at gi selger info om bankkort, selv om vi avtalte at jeg skulle tenke over det til dagen etterpå. Jeg besluttet at jeg ikke ville ha NUF, men da hadde selger allerede registrert selskapet.

Det var utrolig useriøst, men det som var verre var opfølgingen.

Jeg klagde, men fik utrolig dårlig kundebehandling. Fik endda mail av selveste Claes Zangenberg, men uten at det hjalp spesielt mye.

Jeg vil kategorisere Claes Zangenberg og Panlegis (tidligere stron group) som et sted på grensen mellom veldig useriøst og svindel

 

Dette er et klassisk tillfelle som disse driver med, jeg hadde et selskap gjennom stron som jeg sa opp. De valgte å ikke slette seg som company secretary selv om jeg hadde byttet til en annen leverandør. De sa de slettet meg fra deres systemer da jeg ikke ville bruke de mer.

 

1 år etter kom en faktura jeg avviste å sendte tilbake, jeg ble oppringt å bedt om å betale da jeg fortsatt stod registrert på adressen dems, selger kunne ikke svare for hvorfor dette var tillfelle siden de selv sa de ville kvitte seg med meg i deres tjenester. Anyway, det endte opp med at selger trakk full sum av kortet mitt da det dessverre vare blitt brukt ved opprettelse.

 

Enden på visa var at de trakk meg nesten 3000kr, hadde sagt meg opp i deres tjenester slik at papirene som skal sendes inn ikke ble sendt inn (ble bøtlagt 750 pund) som straff for ikke å ha innlevert papirer.

 

Skandiabanken refunderte mine 3000kr da jeg brukte mye tid på korrespondanse uten hell, men regningen på 750 pund fra england fikk jeg ikke dekket.

 

Mitt råd er styr unna alle unntatt varjag, de er 100% seriøse. Jeg sliter fortsatt med mas om penger fra panlegis 3 år etter.

 

Hvem var det som presenterte deg for boten på 750 pund da? Det var ikke tilfeldigvis Panlegis som gjorde det også? Det er forresten opprettet et eget nettsted som heter Panlegisoffer for å samle folk som har vært utsatt for dette firmaets frynsete metoder til felles kamp: http://panlegisoffer.origo.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...