Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Spillene som lages er også ekstremt gimmicky. Tenk spillene som ble laget til Kinnect.

 

 

Det er bra at du dømmer en enhets programmvare før enheten en gang er sluppet, per dags dato er det intet annet enn et utvikler kit som er ute for hvermansen. Når kjemper innen spill som Valve med sin steam tjeneste og sony kaster seg inn i løpet hvorfor tror du at det bare blir gimmicks? Jeg spiller selv flere fullverdige spill på mitt utvikler kit som Assetto Corsa, Project C.A.R.S , Alien Isolation , half life 2 og en hau andre spill som fungerer strålende med VR, har og klart å emulert flere spill som i utgangspunkte ikke fungerer i VR nesten perfekt takket være et svært godt og spirende VR community. Med tanke på innhold som er tilgjengelig i VR nå før engang en eneste konsumer utgave av VR headsett er ute så har jeg absolutt ingen frykt for at det blir mangel på innhold. Tror igrunnen denne utalen din i all hovedsak stammer fra uvitenhet.

Jeg mente hovedsakelig det Sony driver med og som de har vist frem. Det er selvsagt flere muligheter med OR, men det krever også en del kunnskap, i alle fall for øyeblikket, å få til å fungere. Aka for spesielt interesserte.

 

Flere aktører kastet seg også over motion controllers da Wii ble populært. Bare fordi en teknologi er hipp og kul betyr ikke at den vil vare eller bli superpopulært.

 

En del kommer jo til å kjøpe VR, men etter at den initielle hypen har lagt seg så blir det bare enda en ny peripheral.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke store troen på vr jeg heller. Har bare testa OR selv og ble litt svimmel i en del spill og demoer. Virker som det fungerte best på on rail spill, men det som irriterer mest er at alt annet har så lite innlevelse i spillet. Ja du er på en måte i spillet med skallen men alt annet føles å ikke være der. Kontrollere funka ikke for å gi en skikkelig følelse der, men muligens move kan føre noe med inn selv om å holde de neppe gir en skikkelig feedback det heller. Funker nok for skyting.

Lenke til kommentar

For meg er 3D på TV akkurat slik eg forventa. Det skaper dybdesyn og gir filmane eit djupare perspektiv og betre innlevelse. Sia TV'n er levert med passive briller, blir det som å ta på seg vanlige briller/solbriller. Som vanlig er eg sær i kosten og det betyr at eg ikkje har for mange filmer i 3D, men di eg har har vore ein fryd å oppleve i 3D. I tillegg kjører TV'n på 200Hz og er dermed knall til spilling med dual screen for co-op og 2 spiller spill.

 

VR forventer eg blir stort til spill, spesiellt spill i første-persons synsvinkel. Betre innlevelse som er meir intens og trykkande enn det er mulig å oppleve med ein vanlig skjerm. Kjem dog ann på om PSVR blir billig nok. Håper det blir mulig å kjøpe bare headsett utan kamera/move/osv.

Lenke til kommentar

 

Jeg har prøvd. Både OR og Sony VR. Største problemet mitt er at det ble veldig uncanny valley. Også slitsomt for øynene/hodet.

 

 

Bare å gratulere da. Du er den første jeg har så langt hørt ikke har troa på VR etter å ha prøvd. Tok endel år før jeg fant en person :)

 

VR kan være slitsomt for øyne. Spesielt om linsene og headsettet ikke er justert korrekt for dine øyne. Men også veldig varierende ifra person til person alt etter hvordan synet til personen er. Og du vet vel hva uncanny valley betyr? Det betyr at ting ser ekte ut men litt creepy. Spesielt ansikter kan bli jævla skumle om dem ser ekte ut men samtidig ikke.... :D

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Sitter å tenker å la være å kjøpe sony VR grunn av min epilepsi da men tror jeg gir faen der, men jeg gjort veldig mange dumme ting med epilepsien min. en økt er 10 timer spilling da mellom vær økt sove jeg 3 timer, jeg spillet faen meg super mario 64 i 6 økter med 3 timmer søvn mellom vær økt da det gikk til hell for meg da :sleep2:

Endret av jokingntria
Lenke til kommentar

 

Jeg har prøvd. Både OR og Sony VR. Største problemet mitt er at det ble veldig uncanny valley. Også slitsomt for øynene/hodet.

 

 

Bare å gratulere da. Du er den første jeg har så langt hørt ikke har troa på VR etter å ha prøvd. Tok endel år før jeg fant en person :)

 

VR kan være slitsomt for øyne. Spesielt om linsene og headsettet ikke er justert korrekt for dine øyne. Men også veldig varierende ifra person til person alt etter hvordan synet til personen er. Og du vet vel hva uncanny valley betyr? Det betyr at ting ser ekte ut men litt creepy. Spesielt ansikter kan bli jævla skumle om dem ser ekte ut men samtidig ikke.... :D

Kanskje feil uttrykk. Mente i betydningen at VR skal skape illusjonen av at du faktisk er i den verdenen som skjermene viser, som om det er på netthinna, men når du fysisk ikke er i den samme verden så knekker illusjonen.

 

Vet om flere enn meg som trekker på skuldrene av VR. Det som kan fungere er slike Megazone-aktige haller bygget rundt en opplevelse. Som hjemmegaming blir det nok for spesielt interesserte. I alle fall en stund fremover.

Lenke til kommentar

Sier seg selv at en PS4 med PSVR til en pris rundt 6-7 tusen total ikke blir det samme som en PC med Rift til rundt 17-20 tusen kroner ikke blir det samme. Jeg har ikke prøvd PSVR eller Rift CV1 så kan ikke si noe om selve kvaliteten. Men hva "vet seg på folk" melder er at begge er meget bra.

 

Forskjellen blir nok mest som det er idag ved at PS4 sine VR spill vil ha noe mindre detaljer en VR spill på PC. Akkurat som det er idag med vanlige spill på PS4 og PC med andre ord.

 

Ang maskinvaren i PS4 så har dem jukset til en løsning som vist fungerer meget bra. Så det kommer ikke til å bli et problem. Dem som vil vite mer om det klarer å bruke google eller se på PSVR tråden her på forumet om dem vil lære hvordan.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere og flere av One sine eksklusivt blir vel å finne veien til PC, nå sist Quantum Break. Så om det er eksklusive titler du er ute etter er nok PS4 veien å gå på sikt.

 

Men skal du ha Forza er vel One veien å gå, noe sier meg at dette forblir på konsollen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Flere og flere av One sine eksklusivt blir vel å finne veien til PC, nå sist Quantum Break. Så om det er eksklusive titler du er ute etter er nok PS4 veien å gå på sikt.

 

Men skal du ha Forza er vel One veien å gå, noe sier meg at dette forblir på konsollen.

Var det ikke snakk om at dette kunne snart streames over på PC? Har ikke fulgt veldig godt med dessverre :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...