Gå til innhold

Rykte - Canon EOS 5D Mark 3


Anbefalte innlegg

Vi kan vel være enige om at jeg ikke ser ditt problem, like lite som du ser mitt problem. Jeg foretrekker den typen som er på dagens 5D, du gjør ikke det. Tror ikke denne diskusjonen kommer til å bære noen frukter, så foreslår at vi avslutter den her.

 

Ja bevares, det er lov å være uenige og se fordeler/bakdeler med ting .

Men er sikker på at om du oppgraderer til 5D lll så vil du finne bryteren ok ganske så fort :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit2: Dvalefunksjon er ikke noe godt alternativ - plutselig dulter man borti liveview-knappen, og kameraet begynner å sluke batteri.

Det er noe jævla dritt når det skjer. Har skjedd meg en gang, fant det ut etter en kjøretur på 4 timer. Jævlig surt å reise på langtur med ett batteri som er godt over halvtomt når man kommer frem. Siste gang jeg lar kameraet ligge påslått i bilen!!

Forøvrig har D3'en en utmerket plassering av av/på knapp :)

Lenke til kommentar
Det er noe jævla dritt når det skjer. Har skjedd meg en gang, fant det ut etter en kjøretur på 4 timer. Jævlig surt å reise på langtur med ett batteri som er godt over halvtomt når man kommer frem. Siste gang jeg lar kameraet ligge påslått i bilen!!

Bra vi er to iallefall. :p

 

Forøvrig har D3'en en utmerket plassering av av/på knapp :)

Bare synd med den der ISO-knappen som krever to hender though...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Da var det annonsert

 

http://www.canonrumors.com/2012/03/introducing-the-canon-5d-mark-iii/

 

Canon EOS 5D Mark III – Key features:

 

22.3 Megapixel full-frame sensor

61-point autofocus

Up to 6fps continuous shooting

Native ISO 100-25,600 sensitivity

Full HD video with manual control

14-bit DIGIC 5+ processor

Enhanced Weather sealing

8.11cm (3.2-inch) 1,040,000-dot screen

HDR mode with presets

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Høres bra ut! Digital zoom hadde et stygt rykte på seg for en del år siden som sikkert henger godt igjen ennå, men jeg synes slike megapikselmonstre gjør det stadig mer aktuelt med digital zoom i senter av bildet i stedet for optisk zoom. Bare for å illustrere hva jeg mener:

 

Tenk 24mm f/1,4 med 2x digital zoom som alternativ til 24-70mm f/2,8 med 2,9x optisk.

Eller 85mm f/1,8 med 2x digital zoom som alternativ til beistet 70-200 f/2,8.

 

Mindre, lettere og mer lyssterkt :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nå var vel den "gamle skepsisen" mot digital zoom begrunnet med at bilde ble først croppet og så ekstrapolert opp til originalt antall piksler, og at en dermed tapte endel kvalitet på det. Om en ser på digital zoom utelukkende som cropping blir det noe helt annet.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er hovedårsaken til den gamle skepsisen mot digital zoom. Jeg tror hovedårsaken er at man startet med 2-5 megapiksler og at resultatet fort ble uklart og pikselert. Mange kameraer, særlig videokameraer, hadde mulighet for ALT for mye digital zoom, noe de ivrige nybegynnere og spesifikasjonshorer gjerne testet til det maksimale og konkluderte med at det var søppel. Hadde produsentene begrenset sluttresultatet etter crop til i størrelseorden 2-5 megapiksler ville digital zoom gitt et helt annet inntrykk og omdømme.

 

Dagens APS-C kameraer med 12-24 Mp gir allerede rom for litt (ca 2x) digigal zoom uten å gå så alt for mye ut over kvaliteten. Nikon D800 og Canons kanskje 45 Mp-kamera vil gi ytterligere litt rom for litt digital zoom (ca 3x) uten alt for stort kvalitetstap. Man kan godt si at digital zoom kom for tidlig. Det er det begynner å bli interessant.

Lenke til kommentar

Om en ser på digital zoom utelukkende som cropping blir det noe helt annet.

 

Problemet er at digital zoom er cropping og interpolasjon tilbake til orig størrelse. Kun cropping har jo eksistert under diverse navn i mange år og er jo helt problemfritt så lenge det ikke utgir seg for å være optisk zoom. Faktisk nyttig funksjon da man sparer lagringsplass og får se croppet utsnitt i søkeren.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...