Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke årsmodeller av Yamaha XT 600 er best?


Anbefalte innlegg

Hei. Skal ta klasse A lappen snart og tenkte på en litt gammel slitt XT som kan herjes litt. Men siden jeg ikke har satt meg noe inn i disse syklene enda så vet jeg ikke mye om dem. Har god kontroll på Honda XR600, men fant jo ut at de ikke kan nedklasses til 34hk... :roll:

 

Så er det noen problemer eller typiske ting med XT som kan ryke? Tenker på rundt 90mod en plass da disse er billige og ofte litt shabby så da kan de jo herjes med uten at jeg er redd for å velte :p Bor jo 500 meter fra en motorcross bane, har hatt det mye gøy der i mopedperioden :) Suzuki TSX tåler alt...

 

Hvis noen vet om annonser til XT så kan de gjerne linkes her. Da ikke over 20k og helst ikke trollgamle. Vil gjerne ha 90mod eller nyere, men kan gå med på heeeeeelt slutten av 80 tallet i nøden. km standen trenger ikke å være 8907345743563478657469057km heller.

 

Håper noen vet mer enn meg om dette her og at dere kan hjelpe meg litt. Jeg vet at dette er litt tunge sykler, men de kan nok brukes til litt steiling, crossbane/klatring likevel :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke tar feil fins det en XT350 med ca 30 hester, den slipper du å omregistrere til mellomklasse hvertfall. Jeg har en DR650, den er ganske tung og jeg tror en 350 hadde gjort seg bedre på en smal crossbane. Vet at det fins en DR350, så jeg går ut i fra at Yamaha har en tilsvarende modell :)

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar feil fins det en XT350 med ca 30 hester, den slipper du å omregistrere til mellomklasse hvertfall. Jeg har en DR650, den er ganske tung og jeg tror en 350 hadde gjort seg bedre på en smal crossbane. Vet at det fins en DR350, så jeg går ut i fra at Yamaha har en tilsvarende modell :)

 

 

Joda, det finnes XT 350, men det blir vel litt lite moment i den i forhold til en 600. Den vil nok bli brukt til endel klatring og ganske sein kjøring opp skråninger og sånt. Hadde jo tenkt å ta ut plomberingen da... :p

 

Hadde jo en TSX før som jeg brukte til akkurat dette, den veide vel ca 80-90kg og måtte jo dreves ned til det utenkelige for å få nok kraft til å klyve på lave turtall. Vet jo at en XT veier nesten 160kg så derfor tenkte jeg at momentet er en klar fordel. Dessuten er den jo sprekere når den er 45hk enn en 350 med ca 27hk. Jeg har vurdert forskjellige kubikk klasser og kom fram til at en 600 er akkurat passe for sånn herjing og bakhjulskjøring som jeg holder på med. (eller holdt, har ikke 2.hjuling for øyeblikket)

 

Så håpet egentlig på at noen visste om enkelte modeller av XT 600 er bedre enn andre, men vil nok gå for en litt gammel modell uansett for da er det litt mer ok å herje med den :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Sjekket 1990 XT350 vs 1990 XT600 på bikez.com, i følge de skiller det 4 kg.. Så da er jo 600 et klart bedre valg :p

 

Hvis det er lite svar her, kan du prøve på thumpertalkforumet, de skriver bare om ensylindrete offroadere/motarder ("thumpere")

 

Med fare for å vekke opp en tråd som skal være død:

Motorene er like fra 80 tallet til 2004 med ikke-trivielle småforskjeller. F.eks brukes verkstedmanualen fra 1990 når du ska mekke på 1990-2004 modeller(pdf). De er forøvrig umulige å ødelegge uten å kjøre ut et stup, motoren er designet for holdbarhet, derav samme design i 20 år. Bra jobba Yamaha :)

Endret av zulo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...