Gå til innhold

frukt og grønnsak garanti kiwi


me1

Anbefalte innlegg

fant nettop ut om denne frukt og grønnsaksgarantien til kiwi! "Dobbel pris tilbake om du ikke er fornøyd". er det så enkelt som det høres ut som? kan jeg bare gå til kiwi, kjøpe en appelsin og komme tilbake 1 minutt senere og få dobbel pris tilbake? i så fall finnes det en gud! :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vedder på at du ikke blir millionær som følge av det.

Synes egentlig det er veldig useriøst å ha slike garantier som ikke er lønnsomme. De kan umulig oppfylle dette dersom etterspørselen blir for stor.

 

Kiwi var for noen år siden sinte på Kiwi Bob fordi han utnyttet godene til Kiwi til det fulleste. Tror han ikke fikk lov til å gå inn i enkelte butikker engang. Men nå er han sponset av de ettersom de får pr.

 

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5011598.ece

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar

Folk flest bryr seg ikke med å krangle over småpenger. De gangene jeg er misfornøyd med frukten jeg har kjøpt, løper jeg ikke tilbake til butikken for å få pengene tilbake. Jeg prøver heller å velge ut frukt som ser bra ut, og lar den som ikke ser fullt så bra ut bare bli liggende. Dersom noen ønsker å kjøpe denne frukten for så å klage etterpå, så er vel det neppe et problem. Det fører bare til at butikken blir flinkere. Om du bevisst kjøper helt fin frukt kun for å klage, så synes jeg derimot at du er en drittekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Frukt og Grønt garantien ble i all hovedsak innført for at forbrukerne skulle føle seg sikre på at i kiwi fikk du god kvalitet. Om man så skulle være uheldig å finne ut når man kom hjem at agurken ikke var så fin som den så ut i butikken, eller om man kanskje ikke så veldig nøye etter, kunne man komme tilbake og få dobbel pris tilbake. Rema og andre kjeder får man ny vare eller pengene tilbake, så Kiwi klinte til med dobbel pris tilbake. Uheldigvis er det mange som utnytter seg av garantien. Men nå er det opp til de ansatte og holde avdelingen fri for dårlige varer. Kiwi er vekstvinneren i norsk dagligvare de siste årene. Frukt og grønt/holdbarhetsgarantien har vært viktig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...