Gå til innhold

Aliexpress


Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Har bestilt mine første og siste varer via AliExpress. Bestilte to forskjellige typer klær fra forskjellige selgere. Fikk feil begge gangene. Shortsen jeg bestilte kom som langbukser, og boxershortsene jeg bestilte kom som briefs.

 

100% feillevering altså. Skuffende.

 

Noen andre som har slike erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt en del derfra og hatt et par dårlige erfaringer, men om du bruker garantien og karakterene der order det meste seg. Har også lagt ut hele kommunikasjonen jeg hadde med en selger som ikke leverte sammen med dårlig review etter at garantien gikk ut. Da ordnet selger opp, så du har virkemiddel mot useriøse selgere. Stort sett er det høvelig bra selgere og produkter om du tenker deg om før du kjøper, men de ligger vanligvis på en annen kvalitetsstandard enn vi er vant med i Norge og mye holder en lavere standard enn mange forventer. Vær spesielt forsiktig med elektronikk, og ikke bruk det uten oppsyn.

Lenke til kommentar

Både positive og negative erfaringer med Aliexpress
Positivt er jo prisene

Negative er uten tvil at du kommer som oftest dårlig ut av tvistene som kan oppstå mellom deg og selger. Bestilte blant annet noen drikkeflasker fra Ali (sånne med filter), og desse lak vann gjennom siden på tuten. Etter 30-40 poster til og fra selger var jeg i kontakt med Help Center, og de gjorde slik at jeg fikk tilbake 80% av summen (eller noe rundt der), og satt igjen med noen ubruklige flasker som ble kastet.
Har gått tilbake til eBay, da det kommer fra samme plassen alt sammen

Lenke til kommentar

Havner sjelden i konflikter siden jeg ser an selgerene. Det er mange dårlige selgere, men de med mange salg og ok karakterer er som regel safe. Havner du i konflikt med dem er det min erfaring at de ordner opp for å ivareta ryktet sitt. Ikke misbruk dette, og oppfør deg bra når de order opp. Husk at de som selgere har en del råtne kunder som forsøker å utnytte systemet så vær fair og ordentlig med selgerene og hold ting saklig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Endte opp med å be om å få tilbake halvparten av kjøpsprisen og begge selgere gikk med på dette. Den ene litt mer motvillig enn den andre. Ikke mye penger det dreier seg om, men jeg vil ikke betale full pris for noe som er helt feil produkt. Samtidig blir det så dyrt å sende tilbake at det er ikke noe alternativ heller.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bestilte mi box'en der som har blitt veldig populær i USA fremfor Chromecast og Apple tv, men selges ikke i Norge - så kjøpte den til en fin sum på 30$ som tilsvarer rundt 250 kr. Fri frakt og under totalen på 350 kr.

 

Men én ting jeg lurer på er om noen vet om man må betale Fortollingsgebyr? I så fall hvor mye pleier det å være på? Sjekket med importkalkulatoren til posten og stod 0 i toll og moms siden den koster under 350 kr og er elektronikk.

 

Har kjøpt e sigarett væske flere ganger fra England, aldri fått Fortollingsgebyr da - men dette produktet må jeg hente på post i butikk fremfor å få det rett i postkassa.

 

Noen som vet? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...