Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag kom første maskin inn på kontoret med det beryktede Løsepengeviruset.

http://www.norsis.no/nyheter/2012-04-11-Losepengevirus.html

 

Takk og pris for at maskinen ikke var i bedriftsnettveket når den ble infisert.

 

Sitter nå og virtualiserer disken, slik at jeg kan forsøke en del dekryptering uten så mye risiko.

 

Oppdaterer tråden etterhvert som det går gjennom slik at andre kanskje kan få help også.

 

Ønsk meg lykke til, og kom gjerne med tips hvis dere alt har vært gjennom det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Sånn generelt så regner jeg med at selv om man betaler så får man ikke dekryptert dem, og selv om man skulle få dem dekryptert så ligger vel viruset der og kan kryptere på ny og på ny. Hadde vel vært greit å få vite hvilken side som spredde det.

Lenke til kommentar

Har på ingen måte tenkt å betale en dritt til slike folk.

Tenker å forsøke noen ganger med te94decrypt.exe som det refereres til i artikkelen fra NorSIS.

 

Usikker på hvilken side det var som gav brukeren virus. *Sjekker*

Endret av Scix
Lenke til kommentar

Har nå testet med K 85, K 87 K 88, men kan ikke lese innholdet i noen av filene.

 

Finner en hel del artikler med folk som har fått dette til med K 85, K 87 og K 88 men ikke så heldig her.

Laster opp fil til Dr. Web, og kryser fingrene for at de kan gi meg riktig Key.

Endret av Scix
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Lurer litt på dette. Man får et virus som krypterer. Selv om man dekrypterer, har man vel ikek fjernet viruset? Vet man om det har tuklet med andre ting? Er det kun doc og pdf filer som blir angrepet? Er man trygg og ren selv om man kun dekrypterer? Kan man dekryptere alt på en gang elelr må man ta en og en fil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...