Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal gi kjæresten min en tur i gave, da hun fyller rundt tall. Valget står mellom Hong Kong og Singapore. Vi er begge glade i fornøyelsesparker, så jeg tenkte enten Universal Studios i Singapore, eller Disney Land i Hong Kong.

 

Personlig heller jeg mot Singapore som by, men Disney Land ser mer spennende ut enn Universal Studios.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hatt en drøm helt siden jeg var tenåring om å reise til Asia på backpacking, nå i en alder av snart 25 år har jeg muligheten. Driver å planlegger en tur til sør-øst Asia i November hvor jeg skal lande i Bangkok og derifra bare ta ting litt på sparket. Har lyst å besøke Thailand, Kambodsja, Laos og Vietnam. Om jeg rekker alt får tiden vise, gjør litt research og prøver å finne tips om reiserute og diverse.

 

Siden jeg aldri har vært på slike turer, eller sydenturer forøvrig, starter jeg med en kort tur på 1-1,5 måneder og drar hjem rett før julaften for å feire jul. Hvis økonomien tilsier det, stikker jeg kanskje på et nytt og lengre eventyr etter nyttår. Om det blir Asia vet jeg ikke, kanskje jeg tar en tur rundt om i Europa. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hatt en drøm helt siden jeg var tenåring om å reise til Asia på backpacking, nå i en alder av snart 25 år har jeg muligheten. Driver å planlegger en tur til sør-øst Asia i November hvor jeg skal lande i Bangkok og derifra bare ta ting litt på sparket. Har lyst å besøke Thailand, Kambodsja, Laos og Vietnam. Om jeg rekker alt får tiden vise, gjør litt research og prøver å finne tips om reiserute og diverse.

 

Siden jeg aldri har vært på slike turer, eller sydenturer forøvrig, starter jeg med en kort tur på 1-1,5 måneder og drar hjem rett før julaften for å feire jul. Hvis økonomien tilsier det, stikker jeg kanskje på et nytt og lengre eventyr etter nyttår. Om det blir Asia vet jeg ikke, kanskje jeg tar en tur rundt om i Europa. :)

 

 

Lykke til, det blir en uforglemmelig tur! :) Og du kan ikke sammenligne det med sydentur, så mangel på den erfaringen teller ikke negativt. Hvis jeg kan komme med noen nybegynner tips, så må det være å ikke planlegge for mye! Skaff deg gjerne en guidebok el.l som kan være greitt å ha og gjør ting litt enklere, men har du en billett ned, og en retur billett i bakhånd så ordner resten seg overraskende bra :)

Lenke til kommentar

Da blir det Sør-Amerika i juli. Chile og Argentina. Kjenner jeg er litt nervøs. Har aldri reist så langt alene før! Bankkontoen fikk også ganskje vondt, men jeg har drømt om dette i ti år, og nå hadde jeg tid og penger, og da må man bare hoppe i det! Blir utrolig gøy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne måneden går turen til Luang Prabang og Vientiane, samt Astana.

 

Etter dette er kun 3 andre reiser booket. :shrug:

 

Hvordan reiser man rundtom i Laos? Går det an å leie bil der? Kollektivtrafikk? Laos er jo kjent som et av de fattigste og minst utviklede landene i Asia om ikke verden, så jeg skjønner ikke hvordan man kan reise rundt i disse landene på en godt fungerende måte.

Lenke til kommentar

Hvordan reiser man rundtom i Laos? Går det an å leie bil der? Kollektivtrafikk? Laos er jo kjent som et av de fattigste og minst utviklede landene i Asia om ikke verden, så jeg skjønner ikke hvordan man kan reise rundt i disse landene på en godt fungerende måte.

Det virket ganske likt Myanmar. Sats på "VIP Buss" eller lokale flighter med Lao Airlines. Om du skal til Vang Vieng for å se på rusete backpackere som flyter på bildekk nedover Nam Song så er det 4 timer med buss fra Vientiane, men det er 3 ganger så lang tid pga. ulendt terreng til Luang Prabang så jeg valgte å fly.

 

Pass på at om du bestiller online vil mange ha problemer med å få til online betaling. Ble for en utflukt bedt om å sende ukryptert over via e-post scan av både pass og begge sider av kredittkort, veldig lite aktuelt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...