Gå til innhold

Asia Backpacking: Budsjett på 30.000 kr - Hvor langt rekker det?


Anbefalte innlegg

Tenkte å pakke sekken og dra på backpacking i Asia alene. Har ikke god råd, men tror jeg skal få spart opp rundt 30.000 kr til august.

 

 

Hva koster vanligvis flybilletter tur-retur til f.eks. Thailand og hvor lenge tror dere jeg kan oppholde meg på det som er igjen av pengene etter at billettene er betalt?

 

Har lyst å reise innom Laos, Kamodsja, Vietnam og Thailand, hvis budsjettet i det hele tatt holder til det. Har 2 måneder til rådighet, men tviler på at jeg greier å leve 2 måneder der nede på budsjettet mitt.

 

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan finn gå det. Søk litt på finn.no etter billetter. Jeg har hovedsakelig betalt mellom 5 og 8 tusen for tur retur.

 

Overnatting i hostel med ok kvalitet koster ca 50-100 kr per natt og singel rom rundt 100-200 kr noen plasser om du ikke er kresen og ikke for sentralt. Jeg bruker ofte agoda for første natta når jeg drar en plass. Spesielt om jeg ankommer litt seint. Og så tusler du bare rundt og ser hva du finner etterhvert.

 

Mat kan være veldig billig. Gjerne 5-10 kr for et ok gate måltid. 10-30 kr om du går til McDonald's eller lignende. 30-100 på en restaurant. Og 5-10 kr for en øl ute.

 

Lokale reiser med buss, moped med sidevogn, taxi og lignende er også billig. Ofte nedi 10% av prisen i Norge.

 

Det som ofte koster litt er turist ting. Dykking, parasailing, guidet turer osv. Men også dette kan du få rimeligere med litt prating.

 

Totalt sett kan det fint gå med det du planlegger, men ender ofte opp med litt ekstra på alt mulig rart tull.

 

Ville uansett hatt en backup up konto med litt penger.

 

Billetter 6000

Mat 60*100kr 6000

Overnatting 60*100kr 6000

Opplevelse 6000

Diverse 6000

Totalt 30000

Endret av ili
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...