Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har kommet opp i informasjonsteknologi 2 til eksamen. Vi har nettopp fått utdelt forbredelseshefte med tema "Språk- og kulturreiser". Noen her som er i samme situasjon som meg? Hvilke oppgaver tror dere kommer? Eksamensdagen er så snart som i morgen, men jeg tenkte å lage denne tråden for at folk skal ha muligheten til å dele tanker og idéer om eksamen.

 

Dette står i forberedelsesheftet:

 

//

En regionsavis ønsker å etablere en reiseklubb for abonnentene sine som har språk- og kulturopplevelser som tema. De ønsker derfor å utvikle interaktive applikasjoner til nettsiden sin for å skape oppmerksomhet rundt og markedsføre reiseklubben. 

 

På eksamen kan du blant annet bli bedt om å utvikle applikasjoner som skal brukes i organiseringen av språk- og kulturreiser, utvikle forskjellige tester og lage multimedieprodukter for reiseklubben. Disse skal enkelt kunne tilpasses nettsidene til avisen. 

 

Under eksamen vil du få utdelt bilder, tekst, lyd og videomateriale som skal brukes i utviklingen av applikasjonene. Bildene er lagt ved i jpg-format, lyd i mp3-format, video i mp3-format og tekstdokumenter i rtf-format. Du må selv sørge for å ha programvare som kan konvertere filene til format du kan bruke i dine løsninger og din programvare. Filene er pakket og lagt ved i en zip-fil. 

 

Du må ha ørepropper/høretelefoner til eksamen. 

//

 

Takk for svar! 

Jeg er også oppe i IT2! Tenker quiz om ulike destinasjoner er sentralt! Samt interesse-test!  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom også opp. Ser det skal etableres en reiseklubb av noe slag. En enkel avstandsberegner er sikkert aktuell, kanskje med informasjon om destinasjon også kodet inn. Jeg tenker også at en slags quiz eller test kan komme. F.eks. en "hvor bør du reise test", et spørsmål kan være: "Vil du reise til et kaldt eller varmt område?". Så bygges den videre ut i fra hva bruker svarer.

Lenke til kommentar

Til dere som bruker Javascript: Hvilket program bruker dere på animasjoner? jeg sitter og ser på eksamen fra høsten 2015 (ntnu) men skjønner ikke hvordan jeg kan lage slike animasjoner effektivt.

 

Akkurat på den oppgaven brukte jeg css, syntes ofte kan være greiere å bruke :)

 

Men dersom du vil bruke Javascript kan du lage noe så simpelt som dette:

 

// Array med bilder
var pictures = ["studie0.jpg", "studie1.jpg"];
 
//
var curPicture = 0;
 
//Funskjon som endrer bilde
function getPicture () {
  if (curPicture < pictures.length) {
    document.getElementById("thisPicture").src = "img/"+ pictures[curPicture];
    curPicture = curPicture + 1;
  }
 
// Begynner på nytt hvis det ikke er flere bilder
  else {
    curPicture = 0;
  }
}
 
// Setter et intervall mellom bildene på 2 sekunder
setInterval("getPicture()", 2000);
 
getPicture();
Endret av cyresz
Lenke til kommentar
Slettet-xFZgKAkpOI skrev (På 23.5.2016 den 7:13 PM):

Noen som har noe tips til andre eksamener som kan ligne?

Kom også opp i IT2. I klassen vår antar vi at det blir en blanding mellom Oppgave 4 fra Høst 2014, quizdelen i oppgave 3(?) fra Høst 2013 og kanskje oppgave 1 fra Vår 2010. 

 

Noen som har noen andre tips på hva som kan komme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...