Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Synes generelt sett at eksamen idag var mye vanskeligere enn de forrige var. Gikk gjennom mange eksamener fra 10. klasse på forberedningsdagen, og så et klart skille allerede da.

 

Uansett! Hva slags type mat er det folk tar med? På min skole, har vi en frokost ca 20 minutter før eksamen starter, anbefales også å ta med seg en matpakke fra frokosten. 

Noen som tar med sjokolade, brus etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes generelt sett at eksamen idag var mye vanskeligere enn de forrige var. Gikk gjennom mange eksamener fra 10. klasse på forberedningsdagen, og så et klart skille allerede da.

 

Uansett! Hva slags type mat er det folk tar med? På min skole, har vi en frokost ca 20 minutter før eksamen starter, anbefales også å ta med seg en matpakke fra frokosten.

Noen som tar med sjokolade, brus etc?

Jeg har med meg pastasalat, rundstykker, new energie sjokolade, jordbær, blåbær og nøtter...hehee litt mye egentlig, men spiser som oftest bare pastasalaten og jordbær. Endret av Anonym043
Lenke til kommentar

 

Kan noen fortelle meg hva Genanse og Verdighet er om, trenger virkelig hjelp! 

Usikker, men om en lærer som ikke gjemmer ting bak fasaden og ser ting som det er. Han ser ikke på elevene som noen som elsker han, men som fiender og noen som hater han. Læreren virker ensom

 

Det går ut på at læreren har levd på en livsløgn, han har hele tiden trodd at elevene liker han og timene hans, men så finner han ut at de egentlig ikke bryr seg. Når han innser denne livsløgnen blir han ulykkelig, det er slik som den quoten sier - "Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar du lykken fra ham med det samme."

Lenke til kommentar

 

har noen som har nynorsk som sitt hovedmål noen ord som vi burde vite som bommes på.

 

Kan noen oversette disse ordene i preteritum (verbene)

flyr

faller

kommer

er

vet

lyve

holde

tenke

smile

forslag til andre verb vil settes stor pris på :)

flyr - flyg

faller - dett

kommer - kjem

er - er

vet - veit

lyve - lyge

holde - halde

tenke - tenkje

smile - smile

 

Ikke såååå vanskelig da ;)

 

tusen takk :) , men er det preteritum?

Lenke til kommentar

Blir det rett at jeg skrev en tekst om et tema fra de klassiske forfatternes tekster, og argumenterte for hvorfor dette temaet er aktuell en dag i dag, i oppgave B1? Har en følelse på at jeg misforsto oppgaven...

 

nei, det var korrekt. jeg gjorde oppgaven ihvertfall også slik

Lenke til kommentar

 

Synes generelt sett at eksamen idag var mye vanskeligere enn de forrige var. Gikk gjennom mange eksamener fra 10. klasse på forberedningsdagen, og så et klart skille allerede da.

 

Uansett! Hva slags type mat er det folk tar med? På min skole, har vi en frokost ca 20 minutter før eksamen starter, anbefales også å ta med seg en matpakke fra frokosten.

Noen som tar med sjokolade, brus etc?

Jeg har med meg pastasalat, rundstykker, new energie sjokolade, jordbær, blåbær og nøtter...hehee litt mye egentlig, men spiser som oftest bare pastasalaten og jordbær.

 

Oi okei.. Ser at det blir galt av meg å ta med brus, sjokolade og kanskje skolebrød osv.. Med matpakke fra skolen :p

Lenke til kommentar

Med tankje på oppgåvane i går som ikkje vart nokon moglegheit for skjønnlitteratur tekstar, trur eg at ein kan få skjønnlitterære oppgåver i dag.

 

Eg trur at ein kan få oppgåver slik som:

 

Skriv ei fortsettelse til Peer Gynt utdraget som utgangspunkt. Vis at du kan ulike skriveknep. Lag tittel sjøl. 

 

Skriv eit essay eller ei novelle som handlar om guten i SOS-barnebyer sin kampanje. Lag tittel sjøl.

 

I hovedsak vil eg tru at dei tekstane i forebuingsheftet som vi måtte jobbe med i går, ikkje vil bli brukt i dag. Om noko av det eg har skrivi her ikkje er korrekt, er det berre å seie i frå :)

Endret av 2000
Lenke til kommentar

 

 

har noen som har nynorsk som sitt hovedmål noen ord som vi burde vite som bommes på.

 

Kan noen oversette disse ordene i preteritum (verbene)

flyr

faller

kommer

er

vet

lyve

holde

tenke

smile

forslag til andre verb vil settes stor pris på :)

flyr - flyg

faller - dett

kommer - kjem

er - er

vet - veit

lyve - lyge

holde - halde

tenke - tenkje

smile - smile

 

Ikke såååå vanskelig da ;)

tusen takk :) , men er det preteritum?

Hehe nope... Leste ikke skikkelig det du skrev oppenfor.. :/ Bare oversatte ordene direkte til bokmål :)

Lenke til kommentar

Med tankje på oppgåvane i dag som ikkje vart nokon moglegheit for skjønnlitteratur tekstar, trur eg at ein kan få skjønnlitterære oppgåver i morgon.

 

Eg trur at ein kan få oppgåver slik som:

 

Skriv ei fortsettelse til Peer Gynt utdraget som utgangspunkt. Vis at du kan ulike skriveknep. Lag tittel sjøl.

 

Skriv eit essay eller ei novelle som handlar om guten i SOS-barnebyer sin kampanje. Lag tittel sjøl.

 

I hovedsak vil eg tru at dei tekstane i forebuingsheftet som vi måtte jobbe med i dag, ikkje vil bli brukt i morgon. Om noko av det eg har skrivi her ikkje er korrekt, er det berre å seie i frå

Jaa!! Og kanskje: "Skriv om noen som bærer en livsløgn" eller om noen som er seg selv fullt ut osv

 

Rettefeil: ein*fortsettelse, sjølv*, hovudsak*, førebuingsheftet*, skrive*(skrivi???xD hahaha... Sorry :( ),

Lenke til kommentar

Med tankje på oppgåvane i dag som ikkje vart nokon moglegheit for skjønnlitteratur tekstar, trur eg at ein kan få skjønnlitterære oppgåver i morgon.

 

Eg trur at ein kan få oppgåver slik som:

 

Skriv ei fortsettelse til Peer Gynt utdraget som utgangspunkt. Vis at du kan ulike skriveknep. Lag tittel sjøl. 

 

Skriv eit essay eller ei novelle som handlar om guten i SOS-barnebyer sin kampanje. Lag tittel sjøl.

 

I hovedsak vil eg tru at dei tekstane i forebuingsheftet som vi måtte jobbe med i dag, ikkje vil bli brukt i morgon. Om noko av det eg har skrivi her ikkje er korrekt, er det berre å seie i frå

 

Sjølv, hovudsak, unngå -else ord, førebuingsheftet, arbeide/jobbe, skrive, 'skriv ein'

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...