Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc fryser


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har slitt med at pc'en min fryser i lengre tid. Det er veldig tilfeldig når dette skjer, men de gangene det skjer så fryser den så tar det ca. 20 sek så fungerer pc'en i 2min også gjentar dette seg helt til jeg skrur pc'en av og på. Da kan pc'en kjøre som en klokke resten av dagen. For hvis den ikke fryser innen de første minuttene har jeg sjelden noen problemer. Jeg har gjort en clean install av pc'en ved flere anledninger for å prøve å fikse problemet. Men dette hjelper ikke. Første gang jeg la merke til at pc'en frøs var når jeg fikk meg ny harddisk (INTEL SSDSC2CW240A3). Men har bare blitt verre med tiden. 

 

Specs:

INTEL SSDSC2CW240A3

INTEL SSDSA2M080G2GC

WDC WD20EARS-00MVWB0

SAMSUNG HD501LJ

 

Gigabyte Technology Co., Ltd. EX58-UD3R

 

intel i7 920

 

CM3X2G1600C8D     (8gb totalt)

 

AMD Radeon HD 5900 Series

GeForce 8800 GTS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se siste innlegg her

http://forums.tweaktown.com/gigabyte/42351-system-freeze-x58a-ud3r-rev-2-a-2.html?s=2d3d09dbde2fb60db6aaa6e5b659fba0

 

Intel disk kontrolleren på hovedkortet i hans tilfelle.

Du kan prøve å kople av alle diskene unntatt OS disken din som første steg i et forsøk på å isolere problemet.

 

2 skjermkort også, forskjellige produsenter, koble vekk det ene også for å være sikker på at det ikke er noe driverkrøll.

 

Skal prøve begge deler.

 

 

Hvorfor er det to skjermkort i pc'n? 

 

Så jeg kan koble til 3 skjermer.

Lenke til kommentar

Er denne INTEL SSDSC2CW240A3 koplet på Ex58 sin marvell sata kontroller eller Intel.

Det er et kjent problem med sf-2281baserte ssd (Intel 520) og marvell kontroller som på ditt hovedkort.

 

Er ikke sikker på om jeg forstår helt hva du mener. Men har koblet den til den "vanlige" sata-ingangen på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Den vanlige ?.

Hvilken port er den tilkoplet av disse .

De 2 lyse er jmicron (ikke bruk disse) de andre 6 er Intel

 

Eight SATA II ports - six from Intel ICH10R (supporting RAID 0, 1, 10, 5 and JBOD), two from Gigabyte (JMicron) SATA2

 

Dette ser ut til å fungere, takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...