Gå til innhold

Bra nok pc til WoW, diablo, the witcher osv?


Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om denne greier spill som world of warcraft, diablo 3, the witcher 3 osv? (på bra graphics)

 

Vil egentlig ikke bruke mer penger på pcen enn det jeg har gjort nå (som er 10350kr). ser komplett har noen hovedkort til rundt 400kr mer, burde jeg bytte til det eller er den som er der allerede bra nok?

bestilte pcen ista, men så ble jeg plutselig litt usikker og avbestilte den igjen :p

ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST
Komplett 200R Midi Tower Sort.
Cooler Master B600 VER.2, 600W PSU
Intel Core i7-4790
MSI B85M-E45, Socket-1150
HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black
MSI GeForce GTX 970 4GB
Seagate® Desktop SSHD 1TB
MS COA Win 8.1 Nordic

 

 

(og ja vet jeg lagde en lignende post for noen dager siden, men endret setupen litt siden sist)

Endret av LightningDark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få betydelig mer ytelse er det ikke hovedkortet du trenger bekymre deg for. Om du har seriøse planer om å overklokke topprosessoren på 1150-socket skal du gå for hovedkort med Z97-brikkesett. Men om det er en Vanilla 4790 uten k trenger du ikke ofre det en tanke. GTX970 er jo beste ytelse pr krone i seriøs gaming så du trenger ikke bekymre deg der heller. Skal det bli bedre er to stk 970 neste skritt.

 

For litt mer responsiv opplevelse i daglig windowsbruk bør du absolutt putte inn en 250GB SSD som systemdisk i tillegg til 1TB snurredisk. La nå merke til at det står SSHD om Seagatedisken og da er du vel innenfor 70-90% av SSD ytelse i daglig bruk.

 

Konklusjonen er da at du kjøper pakken som du har skissert hvis du ikke vil svi av flere tusen ekstra for "litt mer" ytelse.

Lenke til kommentar

For å få betydelig mer ytelse er det ikke hovedkortet du trenger bekymre deg for. Om du har seriøse planer om å overklokke topprosessoren på 1150-socket skal du gå for hovedkort med Z97-brikkesett. Men om det er en Vanilla 4790 uten k trenger du ikke ofre det en tanke. GTX970 er jo beste ytelse pr krone i seriøs gaming så du trenger ikke bekymre deg der heller. Skal det bli bedre er to stk 970 neste skritt.

 

For litt mer responsiv opplevelse i daglig windowsbruk bør du absolutt putte inn en 250GB SSD som systemdisk i tillegg til 1TB snurredisk. La nå merke til at det står SSHD om Seagatedisken og da er du vel innenfor 70-90% av SSD ytelse i daglig bruk.

 

Konklusjonen er da at du kjøper pakken som du har skissert hvis du ikke vil svi av flere tusen ekstra for "litt mer" ytelse.

Takk for svar! :) burde jeg også oppgradere til https://www.komplett.no/hyperx-fury-ddr3-1600mhz-16gb-black/812880?CKS=PCW eller https://www.komplett.no/hyperx-fury-ddr3-1866mhz-16gb-red/812886?CKS=PCW? (hvis det gjør en del forskjell, ellers bruker jeg ikke penger på det :p )

Endret av LightningDark
Lenke til kommentar

Da har jeg endret setupet bitte litt på den så nå er den sånn her:

ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST
Komplett 200R Midi Tower Sort.
Cooler Master B600 VER.2, 600W PSU
Intel Core i7-4790
MSI B85M-E45, Socket-1150
HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Red        - Endret fra 8gb til 16gb
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB               - Endret fra 970 til 970 gaming
Seagate® Desktop SSHD 1TB
MS COA Win 8.1 Nordic

 

+ tastaturet blir nok razer blackwidow chroma og en benq skjerm som koster 1490 på komplett ^^

vet ikke om 970 gaming gjør no særlig forskjell heller?

 

Lenke til kommentar

Teoretisk ytelsesforskjell mellom kort innen samme brikkesett gjør at jeg vanligvis fokuserer mest på stille kjøleløsning. Og da helst av de billigste i gruppen. Du har plukket ut solide komponenter men betaler mye for litt mer ytelse og gimmick med gaming970.

 

Hovedkortet støtter bare minne opp til 1600MHz offisielt så 1866 minnet vil kjøre på 1600. Er litt usikker på hvordan det er med overklokking i BIOS på hovedkortet, men så lenge 1866minnet har lik pris som 1600MHz minnet har det ikke noen betydning.

 

Bortsett fra det er det bare å kjøre på!

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...