Gå til innhold

Nettverk streaming av video til LAN


Anbefalte innlegg

Heisann!!

 

Er litt usikker på om dette er rette plassen, men følte det var der jeg kunne treffe best.

 

Vi er en gjen som arrangerer LANpartys på Søre sunnmøre og har noen spørsmål til dere som har litt meir peiling på slikt (Streaming av events etc).

 

Vi skulle gjerne hatt 2 kamera som kunne filmet noen events vi har inne på en scene. Dette er flere spillcompoer osv. Dette skal så streames til en storskjerm, og utover nettverket så folk kan se på (VLC?). Vi fikk en anbefaling sist gang av en lokal selger (ikke anbefalt videre) om og kjøre vivotek IP kamera. Dette viste seg og ha så mange begrensninger at det vart fatalt for utfallet. Crappy kvalitet, og dårlig streaming. og sist men ikke minst max 10 connections. Vi endte opp med og streame alt fra kameraet over på en egen pc som sendte streamen videre via VLC til en storskjerm. Men uansett så var kamera kvaliteten altfor dårlig.

 

Noen som har gode forslag til hvordan dette skal løses? Vi snakker om statisk monterte kamera og ikke noe som folk går rundt med. Men som gir en god stream på rundt 720p.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde bare kjøpt et vanlig HD-kamera med Firewire eller USB med støtte for direktestreaming til PC, startet opp Ubuntu på tilkoblet maskin og så brukt Video4Linux2 som kilde i VLC og streamet over UDP. Så kobler alle med VLC eller andre klienter som støtter UDP til maskinen. Dersom det er et veldig stort antall klienter hadde jeg satt opp Red5 eller kjøpt en Wowza-lisens hvor siste hvertfall er god for å fylle en gigabittilkobling på en normal dualcore. (f.eks 500 klienter x 2Mbit) VLC-biten tar omtrent 30 sekunder å sette opp.

Lenke til kommentar

Jeg hadde bare kjøpt et vanlig HD-kamera med Firewire eller USB med støtte for direktestreaming til PC, startet opp Ubuntu på tilkoblet maskin og så brukt Video4Linux2 som kilde i VLC og streamet over UDP. Så kobler alle med VLC eller andre klienter som støtter UDP til maskinen. Dersom det er et veldig stort antall klienter hadde jeg satt opp Red5 eller kjøpt en Wowza-lisens hvor siste hvertfall er god for å fylle en gigabittilkobling på en normal dualcore. (f.eks 500 klienter x 2Mbit) VLC-biten tar omtrent 30 sekunder å sette opp.

 

Hvordan er det med mulighet for flere kameraer? skulle hatt 2-3 kameraer tilkoblet og streamet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...