Gå til innhold

Posten Norge - Pakke fra eBay


Anbefalte innlegg

Står på posten.no "REKOMMANDERT BREV FRA UTLANDET". De andre pakkene ble jo også sendt som brev, men med null sporings mulighet, betyr det at de også vil havne på postkontoret? 

 

Åh ja, er den rekommandert, er det ikke alltid hentelappen dukker opp da man må ha legitimasjon for å hente slike pakker og Posten sender ut egen hentelapp. Men tror det skal gå greit å bare stikke til Posten med sporingsnummer og gyldig ID.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte mer på de andre pakkene, vil de havne på postkontoret ettersom de også er sendt som brev? Har jo ikke noen oversikt over hvor de er, og kan ikke bare komme til postkontoret å si: "Hei, har noen pakker her fra utlandet, men har  ikke noen slags form for nummer eller kode for å hente ut pakken."

Endret av Odin11
Lenke til kommentar

Ja, hvis de er sendt på vanlig måte og uten sporing, må du pent vente til dem enten kommer i postkassa (om de er liten nok til å passe) eller få hentelapp. Er det som er ulempen med å handle fra Ebay, noen ganger må man vente ekstra lenge.

 

Venter selv også på par ting fra Kina, og de er på vei, men umulig å si når de kommer.

Lenke til kommentar

Ja, hvis de er sendt på vanlig måte og uten sporing, må du pent vente til dem enten kommer i postkassa (om de er liten nok til å passe) eller få hentelapp. Er det som er ulempen med å handle fra Ebay, noen ganger må man vente ekstra lenge.

 

Venter selv også på par ting fra Kina, og de er på vei, men umulig å si når de kommer.

Skjønner, glad jeg ikke er alene :p

 

Kan vente lenge, så lenge jeg får beskjed om at det er en pakke til meg på postkontoret må vel alt gå bra. Huff, ikke så enkelt i ett land hvor staten briljerer landets transport av pakker.  

Lenke til kommentar

Posten har en egen app som funker knall

 

Sporinger kommer stort sett opp automatisk og de gangene de ikke gjør det kan du legge til sporing selv og da vil du få en liten kode og strekkode å vise fram når du skal hente pakke

Ofte pakkene kommer på kvelden og da kan jeg hente pakken med en gang og ikke vente på brev i kassa dagen/dagene etterpå

Lenke til kommentar

 

 Huff, ikke så enkelt i ett land hvor staten briljerer landets transport av pakker.  

 

Jeg vet ikke hva du mener med "briljerer landets transport av pakker", men det finnes mange private firmaer som mer enn gjerne tar på seg å levere pakker til deg. Neste gang du kjøper noe på eBay, spør om ikke selgeren kan tilby en pris som inkluderer frakt via DHL, FedEx, UPS eller noen av de andre. Du får det du betaler for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Jeg har vunnet i hvertfall 5 perle pakker ei kjole som har kommet til Oslo, vet det et streik i England ( Royal Mail) , men de er kommet til Norge og har fortsatt ikke fått dem i posten eller ikke fått noe kode for å hente på Post Nord, har vært på post Nord i Lillehammer, de sier at pitney bowes pakker blir sendt tilbake, så lurer på om dere som har pakkene mine i Oslo en stand kan sende dem til meg. Og den ene pakken som jeg vant fikk jeg vite av selgeren at den er blitt levert, men ikke til meg men GSP sto det på sporingen av pakken 😏Har nå drevet å søkt på alt av sporinger fra Bring til Pitney bowes til Toll enheten til Post Nord. 
Så håper at jeg får dem skulle hatt dem i starten av August til starten av September

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...