Gå til innhold

Garanti på PC


Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg i november 2014 fikk en ny PC av merket HP på forsikringen etter at den gamle tok kvelden. Jeg var veldig fornøyd med den helt til hengslene som holdt skjermen oppe begynte å løsne så smått, ikke lenge etter at jeg fikk PCen. De holdt seg sånn ganske lenge uten at de ble noe mer skade, men etter hvert falt det av biter fra hengslene og siden alt henger fast i hverandre, løsnet også ramma på skjermen og PC-en så ikke ut i måneskinn. Til slutt var begge hengslene så løse at skjermen ikke greide å holde seg oppe, og når skjermen falt ned en av gangene endte det med at ledningen til wifien ble kappet i to, og det hele endte med en stk svidd pc med røyk og hele pakka. PCen endte opp ute i hagen der den ligger ennå.

 

Det var bakhistorien, så jeg lurer på om garantien gjelder for sånne saker? Laptopen har ikke blitt utsatt for tøff behandling, så ansvaret må vel ligge på produsenten? Problemet er at siden jeg fikk den i posten fra forsikringsselskapet så vet jeg ikke hvem jeg skal kontakte, og jeg vet heller ikke hva forsikringsselskapet heter. Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis har du hverken garanti eller reklamasjon her.

 

Det du burde ha gjort var å varsle selger så snart problemet med hengslene ble oppdaget. Dette hadde du nok hatt krav på å få fikset så lenge det ikke skyldtes feil fra din side. Men når du ikke gjorde dette så ble problemet større, skaden ble værre og til slutt har du hatt den utendørs i en periode og det er ikke noe en har grunn til å forvente at den skal tåle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

... Problemet er at siden jeg fikk den i posten fra forsikringsselskapet så vet jeg ikke hvem jeg skal kontakte, og jeg vet heller ikke hva forsikringsselskapet heter. Hjelp!

Da du fikk den i posten sto det garantert en avsender på pakka. Forsikringsselskaper sender ikke ut PC-er, det går gjennom firmaer/butikker som selger PC-er. Enten er dette gjennom en forsikring du har, og da burde du vite hvilket selskap du bruker. Eller så har du kjøpt forsikringen sammen med den opprinnelige PC-en som ble erstattet, og da må du vite hvor den er kjøpt. Hvis du ikke vet noe av dette så passer brukernavnet veldig godt... ;)

 

Som de fleste andre her nevner, så har vil du slite med denne saken. Du har ikke reklamert innen rimlig tid og ikke prøvd å begrense skaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...