Gå til innhold

Kjøp på FINN - kreve penger


Anbefalte innlegg

I slutten av Mars så kjøpte jeg en iPhone via Finn. I annonsen ble det opplyst om at det ikke var noen feil eller riper på telefonen. Etter noen dager når jeg mottar telefonen i posten, så merker jeg med engang at skjermen er full av riper, samt to bulker på rammen rundt. Ene ved høyttaler utgangen og den andre ved minijack utgangen. Utfallet av disse to bulkene er at høyttaleren ikke fungerer som den skal og lager en ulyd når man hører på musikk eller ser på video.

 

Jeg tok deretter kontakt med selger, der jeg ber om penger tilbake, slik at jeg kan få den telefonen jeg er blitt lovet. Selger fikk en frist på ca 1 uke. Dagen fristen gikk ut, så får jeg en melding om at jeg kunne bruke trygghetsforsikringen som ble kjøpt sammen med telefonen. Egenandel der var 499,-, noe som selger har betalt. Jeg sender så inn skjema til det forsikringsselskapet, der jeg fikk avslag siden selger ikke visste når og hvor skadene skjedde.

 

Tar igjen kontakt med selger og ber igjen om penger for erstatningsenhet, dette får jeg OK på, men jeg får ikke disse pengene før i starten av neste måned da selger er blakk. 

 

For min egen del, så vil jeg få dette fikset raskt og enkelt. Så det jeg lurer på er om jeg kan kreve å få penger tilbake med engang. Er 4-5 uker til selger kan gi tilbake penger, noe jeg mener er utenfor regelmessighetens grenser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...