Gå til innhold

FIFA 15 tråden, tidenes mest rævva FIFA utgivelse.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, nå har jeg faktisk kvittet meg med FIFA 14 til PS4 fordi jeg ikke klarte det spillet lenger. Så nå er det FIFA 13 til PS3 som gjelder frem mot FIFA 15. Selv hvor dårlig FIFA 15 evt. måtte bli vet jeg at jeg kommer til å kjøpe det. Det kommer ikke akkurat veldig mange spill å kjøpe isteden, og man må også tenke på hva man får av underholdning med tanke på hvor mange timer man bruker på spillet.

 

Jeg håper i alle fall L1 + trekant er forbedret og pro clubs har blitt pusset opp. Så får vi se hva som skjer med det andre. Har en dårlig magefølelse på at EA også kommer til å fokusere på det visuelle ettersom det er nye maskin osv.

Lenke til kommentar

Hoppet over FIFA 14, men jeg er stadig innom FIFA 13 - FIFA-spill spilles periodevis, og nå er jeg i en FIFA-periode. Etter å ha spilt en del UT, er jeg lei, og spiller heller karrieremodus.

 

Skulle egentlig ønske det gikk an å spille som spillende trener. Tror dere det vil bli mulig i fremtidige FIFA-spill, eller er det noe de har lagt på hylla for godt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg håper på i år er oppgradering av karrieremodusen. Urealistisk at en 30åring mister 20pace og 5-6 overall iløpet av en sesong

 

Enig. Jeg håper også at det tar lengre tid å bli så god - i løpet av én sesong hadde min 17-18 år gamle spiller total på 74 eller 75. Ble ukens spiller tidlig i sesongen (var på utlån til Yeovil), og fikk jo så mye oppgraderinger at det ikke var til å tro.

Lenke til kommentar

Karrieremodusen til Fifa 13 var veldig gøy men karrieremodus for Fifa 14 var helt forferdelig. For det første måtte man ha forkunskap for å kunne gjøre gode signeringer, siden ratinga på spillerne ikke vises. For det andre var det helt jævlig å spille mot computeren i karrieremodus. Man måtte jage og jage etter ballen og computeren mistet aldri ballen. Så der ble man springende for å prøve å få ballbesittelse hele tiden.. sykt irriterende. Her var Fifa 13 mye mer uforutsigbart og bedre laget.

 

Jeg blir nok å kjøpe PS4 og Fifa 15 til høsten. Håper virkelig disconnect-problemene er ryddet opp i til da. Ble degradert 5 divisjoner på Ultimate Team etter å ha blitt disconnecta utallige ganger.. Solgte til slutt spillet og PS3en.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar
Gjest medlem-316240

Karrieremodus var gøy den gangen Ultimate Team ikke var noe stort.

De gjør for lite, og for dårlige endringer hvert år nå til at det ikke frister å spille det.

FIFA 06, 09 og 12 er de beste spillene i FIFA serien som er lagd.

Endret av medlem-316240
Lenke til kommentar

Skjønner godt at career mode blir litt nedprioritert når vi har både ultimate team og pro clubs som er online. De to game mode'ene som burde bli prioritert mest, selv om career mode naturligvis også burde få et løft. Jeg kommer uansett ikke til å spille career mode når det er offline mot cpu, men ser jo at det er mange andre som synes det er fun.

 

Noen av mine ønsker for FIFA 15:

 

Ultimate team

 

 

 

- Fiks kjemilinkene. I 4231 (2) linker CAM med CB, men CDM linker ikke med hverandre. Slike ting gjør at man mister all tiltro til fotballforståelsen til de som jobber hos EA. Veldig mye på dette punktet som ikke gir noen mening. Bestem dere for om backer og vinger skal linke med hverandre eller ikke, ikke la det avhenge av hvilken ving-formasjon man spiller med.
- Fiks formasjonene. 4231 ser helt ødelagt ut på papiret, selv om den er ok ingame. CDM som ligger bredere enn CAM. Det er ikke spesielt viktig, men en liten justering som jeg gjerne skulle hatt på plass. Har egentlig et ønske om at formasjoner med fem bak fjernes, men det er ikke særlig realistisk. Legg gjerne til flere formasjoner.
- Gjør det mulig å hvile (samme med skader) hjemme i sofaen, ikke bare på benken eller på tribunen. Betyr at man bare kan gjøre ett spillerbytte, hvis man skal hvile et helt lag på benk og reserver. Gir ingen mening.
- Gjør det mulig å søke på bestemte spillerkort, ikke bare bestemte spillere. Utrolig irriterende når en spiller har informs, kanskje har bytta klubb osv.
- Fjern stygge stadioner med masse skygge eller andre fucka forhold. Folk vil bare fortsette å bruke disse om de er tilgjengelige. Fjern ballkortene fullstendig, la alle spille med helt hvit ball. Antall kamper med regn kan mer enn halveres, gjør det mer realistisk i forhold til været IRL
- Mer statistikk på spillerne. Gjennomsnittlig rating, BB osv.
- Forbedre mob app. Gjør trade offer mulig, la oss se antall kamper en spiller har igjen i spillersøket (transfers) uten å måtte trykke oss inn på spilleren.

 

 

 

Pro clubs

 

 

 

- Fjern posisjonering (piler og rating) i vanlige klubbkamper, men behold det i drop-ins. Vi må kunne angripe og forsvare litt avhengig av hvordan stillinga og kampbildet ser ut. Jeg, som CDM, ser av og til muligheten til å stikke på løp bak motstanderens forsvar (hvis spissene ikke er der), men EA mener at jeg som CDM ikke skal være der og trekker meg for det. Man må også som ST eller CAM få lov til å forsvare i egen boks når det er nødvendig. Umulig for EA å gjøre dette riktig, derfor burde posisjonering bli fjernet. Må være på plass i drop-ins fordi vi ikke kan ha 5 spisser i et lag. Kan også være et alternativ å fjerne formasjonene, men det kan by på litt kommunikasjonsproblemer.

 

- Bedre ratingsystem. Nå trekkes hele laget for baklengsmål, gjerne altfor mye også. Samme når eget lag scorer. Ratingen spretter opp og ned helt uten grunn. Noe skyldes kanskje delay, men man får konsekvent dårligere rating siste 10 min. Man ender nesten alltid opp med bedre rating enn det man hadde ved 90 min. Ratingen spretter også alltid litt opp i pausen (belønning for å ikke quit'e i pausen?). Hvis man ligger på en høy rating, f.eks. 9.5, så virker det som at den blir ganske fastlåst, man kan fint spille noen feilpasninger uten å bli trukket for det. Rating og annen statistikk må bli riktig registrert i spillerprofilen.

 

- Sørg for at det ikke finnes noen glitcher. I år har det vært både +5 overall, dc glitch, motstanderens pasninger kan bli deaktivert osv. Vært veldig ødeleggende. Oppstår slike ting så må det fjernes med en gang, ikke etter 6+ mnd.

 

- Cup-vindu åpent 24/7/365.

 

- Lobby for å skaffe klubb/spillere. Nå må de som spiller drop-ins vente på spillere som ikke skal spille, som bare er der for å finne klubb.

 

- Kapteinen må kunne stoppe kampen (f.eks. tre ganger) for å gjøre endringer på laget.

 

- Ikke la kapteinen ha noen rettigheter i drop-ins. Ikke la ham gjøre endringer på laget, ikke la ham bruke offside-trap, ikke la ham styre gk osv. Trenger egentlig ikke kaptein overhodet.

 

 

 

Generelt

 

 

 

- Gjør det lettere å løpe strake veien mot mål når man mottar ballen og er forbi siste forsvareren. Nå tar det flere touch og sekunder før man får kontroll på ballen, uansett hvilken spiller man styrer.

 

- Fiks langskuddene (både presisjonen og keepers evne til å ta dem), altfor mye rart som går inn der.

 

- Headinger fra bakre stolpe må svekkes.

 

- Færre mål fra død vinkel (null stress nå, selv med weak foot).

 

- Fiks kickoff-glitch, la stopperen følge løpet og alltid holde seg på riktig side.

 

 

 

Litt copy/paste fra andre steder, har ikke sittet og skrevet alt dette nå :p aner ikke hva jeg gjorde feil med spoilerne.

Endret av oscrue10
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir forbannet om karrièremodus er den modusen som får mest løft. Den desidert mest uviktige modusen ved hele FIFA-serien. Det er verken der majoriteten holder på og i tillegg har den virkelig lite eller ingenting å si for spillet som helhet. Den har omtrent like stor impact som det campaign har i COD-serien o.l. Det viktigere at online-delen (som faktisk driver serien fremover) blir pusset på, og ikke minst, generelt gameplay.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...