Gå til innhold

Hardware.no: Tips til artikler på hw.no


Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Vet ikke om denne tråden blir sjekket jevnlig, men here goes..

 

Forslag til artikkel:

 

Kan dere ikke vise hvor heftig og nett man kan bygge i disse dager? Det begynner å komme mange kule mini-ITX-kabinetter på markedet. Bygg en heftig liten maskin og sammenlign ytelse/overklokkingspotensialet/temp i forhold til en maskin med midi/fulltower-kabinett.

 

Tips:

 

 

 

 

Forslag til artikkel:

 

Lag en lynkjapp PC. Hvordan setter man opp en RAM-disk? Hva vil dette gi deg i form av ytelse (sammenlign/kombinér med ssd, ssd raid 0, snurredisk)? Kan svært lite om temaet og vil gjerne vite mer. Jeg vet i hvert fall at Asus sine nye ROG-kort skal ha muligheten for å sette opp en slik "disk" og med forholdsvis billig DDR3-minne vil kanskje dette være noe som blir mer aktuelt fremover?

 

Forslag til artikkel:

 

Jeg har et GTX 570 (Asus ikke-referansekort) med 6+8-pin strømtilkobling. Totalt skal disse to kablene + PCI-E-sporet kunne forsyne mitt kort med 300W, hvor høyt kan jeg skru opp spenningen før jeg runder 300W? Hva vil skje dersom du går over denne grensen? Nvidia har svartelistet Furmark og MSI Kombustor, så jeg får ikke testet skjermkortet mitt til det ytterste. Ryktene skal ha det til at Nvidia har svartelistet disse programmene, ettersom de får grafikkortene til å trekke mer strøm enn de får levert. I mitt eksempel vil dette altså si 300W.

 

Jeg lurer på det samme når det gjelder CPU: Hvor mye strøm kan PSU levere til prosessor? Hvor høyt må du skru opp Vcore før du når denne grensen?

 

Beklager om det siste her er litt keitete skrevet :hm:

 

Edit: Tips/video lagt under spoiler. Skrivefeil.

Endret av Hiss
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...