Gå til innhold

Metal Gear Solid - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Hmm. Jeg er veldig glad i spill med god story, og tror sånn sett MGS kan passe meg godt, MEN .. jeg har ikke spilt noen av spillene i serien. Er det da noen vits i å hoppe rett på MGS4?

 

Nei, jeg tror ikke det etter det jeg har lest hittil. Dropper det!

 

Eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Jeg er veldig glad i spill med god story, og tror sånn sett MGS kan passe meg godt, MEN .. jeg har ikke spilt noen av spillene i serien. Er det da noen vits i å hoppe rett på MGS4?

 

Nei, jeg tror ikke det etter det jeg har lest hittil. Dropper det!

 

Eller?

Jeg ville tro du kunne det. MEN du vil selvfølgelig ikke forstå hele handlingen. Men du kan hoppe inn i serien på den måten også.

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg er veldig glad i spill med god story, og tror sånn sett MGS kan passe meg godt, MEN .. jeg har ikke spilt noen av spillene i serien. Er det da noen vits i å hoppe rett på MGS4?

 

Nei, jeg tror ikke det etter det jeg har lest hittil. Dropper det!

 

Eller?

Det er mulig å lese historien på utallige nettsider.

Endret av mhm.
Lenke til kommentar

Historien burde oppleves, man binder seg sjeldent like godt med det skrevne.

 

Brukte hele dagen i går på å spille gjenom eneren to ganger med begge endings, og så på samtlige cut-scenes og samtaler, første jeg brukte min nye ps3 til, lett verdt det. Vurderer å trekke gjennom toeren og treeren i et marathon etter hvert og.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne spillserien er genial. Det er sjelden noen spill(serie) gir meg et skikkelig inntrykk etter at man har spilt, et slags "aha" opplevelse der man tenker seg 2 ganger om fordi historien er så kompleks og interessant. I tillegg har de greid å skape personligheter som ikke bare er svart-hvitt. Mye bra arbeid lagt i det.

 

Det kuleste er musikken, fanger stemningene bra. Introen til MGS3 var noe av det beste jeg har sett. Skikkelig James Bond feel ved det.

 

Skal også skaffe de spillene til PSP (med unntak Acid og Acid2 som ikke er med i hovedserien). Skal absolutt få med meg Rising når den kommer ut.

 

 

Ved nesten helt på slutten av endinga til MGS4, ser vi at Sunny knekker 3 egg i stekepanna. Da sier hun at eggene ser fine ut, akkurat som solen. "It's [sola] risng again". Og neste spill heter Rising også :D morsom sammentreff.

 

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Et kjapt spørsmål. Jeg elsket MGS1, men gikk fort lei av MGS2 pga Raiden, og MGS3 var om mulig enda kjedeligere. Har ikke PS3, så har ikke spilt MGS4 ennå. Derimot har jeg PSP og MGS1, men vurderer å kjøpe et annet også. Men bør jeg gå for Portable Ops eller Peace Walker? Hvor er de sånn sirka i handlingen? (dvs hvilke spill er de basert på, og hvem spiller man som?)

 

PIN-kode: MGS1 var det første MGS jeg spilte, og den dag i dag er det fortsatt et av de beste spillene jeg har spilt noensinne. Gameplayet er ganske likt i alle MGS-spillene jeg har spilt. Grafisk ser det litt tvilsomt ut (skjønt PSP-versjonen ser bedre ut), men det jeg likte så mye var at det var så vanvittig bra gjennomført. Karakterene, brettene, bossene, alt var utrolig bra laget. Selve historien var grei nok, men det var så mange småhistorier inni der at hovedplottet ikke ble så viktig. Sjekk for eksempel på youtube når man har vunnet over Sniper Wolf, så skjønner du at det er noe spesielt man spiller.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Storymessig er det MGS3 -> Portable Ops -> Peace Walker

 

Personlig syns jeg Peace Walker kan likestilles med MGS4. Det som er gøy i tillegg er at man skal rekruttere folk og slik vokser din organisasjon som senere vil bli kjent som Outer Heaven og det er i dette spillet man får vite hvorfor ting ballet seg på som det gjorde fram til MGS4.

 

Det jeg ikke likte med MGS2 var alle de kranglene mellom Raiden og Rose via codec. Han er ganske femi i det spillet og jeg håper de pusser opp denne figuren såpass til Rising at han blir en verdig overtaker av Solid som hovedperson.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde Peace Walker demoen, og dessverre (?) lo jeg veldig mye i starten. Det regner, er sent på kvelden og sannsynligvis veldig kaldt. Så hvorfor kom tok Snake av seg skjorten? Om Snake er sjefen deres, hvorfor insisterer de på å trene ham opp? Og måten de trener ham på var latterlig, for å si det mildt. Her Snake virkelig så bortreist at ham må lære å se opp og ned (og det to ganger?)? :D

 

Når spillet endelig startet og jeg skulle snike meg frem håpet jeg det skulle bli bedre, men dessverre ble det enda verre pga kameraet. Jeg måtte stoppe helt opp gang på gang for å stille inn kameraet, og det sier seg selv at det ikke er mulig. I stedet prøvde jeg å stille det inn på den andre innstillingen, men da ble det om mulig enda verre. Jaja, sparte noen kroner der. Kjøpte heller God of War: Chains of Olympus pga en dør ble sprengt, en diger kylope holdt på å angripe, men ble drept av en enorm basilisk - og den igjen var bossen? Og det helt i starten? :D

Lenke til kommentar

Enig der. På PS3 kunne det nok ha blitt morsomt, men det funket ikke på PSP for min del. Irriterende nok fungerer MGS1 glimrende på PSP. Hvorfor kunne ikke PW hatt samme kontroller som det? :hmm:

 

Jeg liker PSPen, men den analoge spaken er for dårlig. God of War går helt fint som regel, men i enkelte action sequenses må jeg rotere spaken ganske raskt. Det går som regel, men er ganske slitsomt i lengden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenkte jeg bare skulle legge ut noen filmer fra RISING, og se hva dere andre syntes og tenker om dette.

 

http://www.youtube.com/watch?v=AtM3PGyiQUc

 

http://www.youtube.com/watch?v=ecJJPkVYITQ

 

Selv syntes jeg det ser ganske kult ut. Men jeg syntes det er litt synd, hvis det ikke er så mye "sneak and kill" i dette spillet som i de andre. Men jeg tror det blir nok av det også. Jeg håper hvertfall det.

Endret av JT_NIKO
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har ikke engang spilt MGS4, tenk det. Tror nesten jeg stikker og kjøper det i dag egentlig, har jo spilt 1eren og 2eren, dog ikke 3eren. Men det var vistnok ikke SÅ viktig hørte jeg fra en kollega. Dessuten kan jeg se youtube-videoer av at folk spiller hele spillet, så jeg får med meg storyen :)

 

Rising ser helt sprøtt bra ut. Liker at det ser ut til å gå en del kjappere, og Raiden ser utrolig badass ut!

Håper bare på Move-støtte cool.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...