Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest at Myriad lager en app som gjør det mulig å kjøre android-applikasjoner på ikke android-telefoner. Men er det slik at brukere kan laste ned denne appen, for å så gå inn i android market og laste ned programmer? Eller er appen tiltenkt "utviklere" (eller folk som har litt peiling) som jobber med å få appene kompatible til f.eks Meego, for å deretter gjøre tilgjengelige til brukere? Noen som vet?

 

Vil forresten det være mulig å se office-dokumenter (Word, Powerpoint) på N9?

 

http://www.phonearena.com/news/Myriads-Alien-Dalvik-to-allow-running-Android-apps-on-MeeGo-devices_id16530

Lenke til kommentar

Vil anta en kan det åpne office-dokumenter på N9, kan jo i prinsippet kjøre openoffice på den.

 

Myriad ser ut som noe en eventuelt kan laste ned, for så å kjøre android-applikasjoner, gjerne mot betaling.

Det finnes også et fri programvare-prosjekt som prøver å få til noe lignende, kalt IcedRobot.

Endret av Dinosauromann
Lenke til kommentar

Var mye planer for Maemo5 også som aldri came to fruition... :/

 

Frister som faen å kjøpe N9, men når jeg ser tilbake på Maemo5, som også skulle motta støtte en god stund, og som heller ikke hadde tidenes application-setup merker jeg at det er bedre å holde seg til Android.

 

Men herre, meego frister.

 

 

Question: Har N9 H+ tilkobling?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg leter, men aner enda ikke om N9 støtter H+ mobilnett-tilkobling :|

 

Ser dårlig ut, høyeste hastigheta var vel 14 komma noe, mens H+ er vel 21 komma noe.

 

Trist... kjipt at jeg er gira på telefonen, men vet det er futile pga hastigheta og det faktum at det ikke har noe app-market på størrelse med android market/app store.

 

Alt for synd at ikke Meego er storsatsningen, men vi får se hvordan WP7 blir i Nokias hender. Forhåpentligvis overrasker de alle sammen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Dette virker forøvrig interessant mtp å kunne kjøre Android apps i Meego. Riktignok under utvikling til N9 ifølge kommentarfeltet under artikkelen. Eneste minus må være at man må finne appene andre steder enn i Android Market. F.eks Amazon App Store.

 

http://www.meegoexperts.com/2011/09/openmobiles-acl-brings-250000-android-apps-meego/

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Dette virker forøvrig interessant mtp å kunne kjøre Android apps i Meego. Riktignok under utvikling til N9 ifølge kommentarfeltet under artikkelen. Eneste minus må være at man må finne appene andre steder enn i Android Market. F.eks Amazon App Store.

 

http://www.meegoexperts.com/2011/09/openmobiles-acl-brings-250000-android-apps-meego/

Det finnes så mange 3parts markeder at det ikke har noe å si! ;)

Jeg tror også at noen vil utvikle Android for n9(dualboot mellom meego og android :love: )

Lenke til kommentar

Gotta say, FUCK widgets. Når man har alle apps KJØRENDE i bakgrunnen som på N900 og man har en homescreen som viser disse LIVE, trenger man ikke widgets. Du har alt live på display i multitaskskjermen.

 

Brilliant løsning syntes jeg selv, da widgets er HORRIBLY dårlige på ting som feks nyheter, facebook, and so forth and so on.

Lenke til kommentar

MEN jeg er usikker på om jeg tror på den release daten der.

 

Er alltid kjipt å bestille og så bare "hm utsatt til midten av oktober" for så å få "utsatt til desember" osv osv.

 

 

edit: fuckit, jeg kjøpte den likevel. Go team go. Magenta versjon såklart.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...