Gå til innhold

Hva er studiepoeng?


Dorian Gray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan ikke få mer enn 3 poeng for studier og militæret. Det har altså ingenting å si om man tar 60, 120 eller for den saks skyld 300 studiepoeng. Man får ikke mer enn 3 poeng uansett. Man får imidlertid kun disse poengene dersom man avslutter studiet. Det betyr at man får 3 poeng dersom man tar et årsstudium på 60 studiepoeng, mens man ikke får noe som helst for ett år av en bachelorgrad.

5466204[/snapback]

 

Jeg var hos en rådgiver som sa at man får 3 poeng for å ta ett år av en bachelorgrad. Han sa at det skulle bare mangle ettersom man får 3 poeng av å gå et år på f.eks. folkehøgskole. :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei. Jeg går nå siste året på idrettslinja på videregående, og vurderer å gå NHH neste år, der snittet for å komme inn ligger rundt 55 poeng et sted. Tror jeg ender på et snitt rundt 5,0. Da trenger jeg vel noen poeng til.. Noen som vet hvilke muligheter jeg har for å skaffe meg dette før neste høst ? :)

Lenke til kommentar
Hei. Jeg går nå siste året på idrettslinja på videregående, og vurderer å gå NHH neste år, der snittet for å komme inn ligger rundt 55 poeng et sted. Tror jeg ender på et snitt rundt 5,0. Da trenger jeg vel noen poeng til.. Noen som vet hvilke muligheter jeg har for å skaffe meg dette før neste høst ? :)

 

Gode karakterer. Realfag. Gode karakterer i realfag. That's about it. Du rekker ikke stort mer på ett år.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...