Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man dø av å drikke for mye vann?


spamex

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg er med i en samtale om at alt er sundt i riktig mengde så sier folk at det finns de som har dødd av å drikke for mye vann, ikke av å drukne eller noe sånt men å drikke for mye vann.

 

Det jeg lurer på er om det faktisk er sant og hvis det er det om noen kunne ha linka til noen kilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er sant.

Om vannforgiftning: http://en.wikipedia....er_intoxication

Oj ble litt overasket her.

Fra wiki artikkelen:

In 2008, Jacqueline Henson, a 40-year-old British woman, died after drinking four liters of water in under two hours as part of her LighterLife diet plan

 

Jeg har hørt om vannforgiftning, men trudde det skulle mye større mengder enn det til. 4 liter på 2 timer er jo ikke så enormt mye. Det finnes vel sikkert folk som drikker så mye øl i løpet av samme tid. Men det kan jo hende at denne dama hadde en veldig liten kropp da.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Ja, det er sant.

Om vannforgiftning: http://en.wikipedia....er_intoxication

Oj ble litt overasket her.

Fra wiki artikkelen:

In 2008, Jacqueline Henson, a 40-year-old British woman, died after drinking four liters of water in under two hours as part of her LighterLife diet plan

 

Jeg har hørt om vannforgiftning, men trudde det skulle mye større mengder enn det til. 4 liter på 2 timer er jo ikke så enormt mye. Det finnes vel sikkert folk som drikker så mye øl i løpet av samme tid. Men det kan jo hende at denne dama hadde en veldig liten kropp da.

 

Pfft, det drikker jeg ofte. Nå er jeg kanskje en spesielt tørst person, men høres ekstremt lite ut. Tror man skal drikke om man er tørst.

Lenke til kommentar

jeg tror ikke at normal person kan dø av å drikke for mye vann.

jeg tror rett og slet at det ikke er mulig å drikke for mye vann

kroppen vil bare kvitte seg med det uansett

 

Hvis det er tilfelle så har man en sykdom

 

Du tror dessverre feil, har du lest dokumentasjonen i de tidligere innleggene?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å drikke vann raskere enn kroppen kvitter seg med det.

Å drikke for mye vann kan ta livet av deg, selv om du er frisk.

 

 

Men rusmidler som Ecstasy kan redusere kroppens evne til å kvitte seg med vann fort nok, og øke sannsynligheten for dødsfall.

Det samme gjelder sykdom.

 

http://en.wikipedia....wiki/Leah_Betts

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

jeg tror ikke at normal person kan dø av å drikke for mye vann.

jeg tror rett og slet at det ikke er mulig å drikke for mye vann

kroppen vil bare kvitte seg med det uansett

 

Hvis det er tilfelle så har man en sykdom

Fint at du ikke tror på det som er dokumentert og relativt velkjent.

Men, det er bare å dra egne konklusjoner ut fra det blå, er ikke rart du ofte tar feil her når du bestrider det som er dokumentert og heller tror på noe du selv finner på der og da...

 

La det ikke bli en 5 siders diskusjon om hvorfor elgen tar feil, slik det ofte blir...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

jeg tror ikke at normal person kan dø av å drikke for mye vann.

jeg tror rett og slet at det ikke er mulig å drikke for mye vann

kroppen vil bare kvitte seg med det uansett

 

Hvis det er tilfelle så har man en sykdom

Nei man blir forgiftet.

Lommelegen.no - Vannforgiftning

 

Men hvis du ikke tror det går ann kan du jo rett og slett ta kontakt med fastlegen din og høre hva denne har å si.

 

Ja du kan jo tilogmed prøve, men vær så snill å ikke test dette hjemme alene, gjør det under oppsyn av kvalifisert helsepersonell.

jeg anbefaler ikke å teste dette selv.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

jeg tror ikke at normal person kan dø av å drikke for mye vann.

jeg tror rett og slet at det ikke er mulig å drikke for mye vann

kroppen vil bare kvitte seg med det uansett

 

Hvis det er tilfelle så har man en sykdom

Nei man blir forgiftet.

Lommelegen.no - Vannforgiftning

 

Men hvis du ikke tror det går ann kan du jo rett og slett ta kontakt med fastlegen din og høre hva denne har å si.

 

Ja du kan jo tilogmed prøve, men vær så snill å ikke test dette hjemme alene, gjør det under oppsyn av kvalifisert helsepersonell.

jeg anbefaler ikke å teste dette selv.

 

Det legen skrev her var at han tror det kan være skadelig

 

Når det er rimelig kjent at man drikker mye hvis man har sukkersyke ( det skal også være anbefalt) , da blir det merkelig at man ikke skal gjøre det .

Man må heller ikke glemme hvor stor væsketap kroppen kan ha .

 

når jeg sier at jeg ikke tro at man kan drikke for mye vann , så mener jeg at man rett og slett ikke klare å få det i seg.

Alle vet jo at får man for lite næring eller andre stoffer så sier kroppen ifra.

 

De som muligens kan klare det er ikke normale mennesker.

 

så påstanden er litt for god til være sann.

Lenke til kommentar

Ah, Elgen, du slår til igjen.

 

Folk kan dø av å drikke for mye vann på for kort tid. Det finnes utallige eksempler, historier og bekreftelser fra helsepersonell om dette over hele internett.

 

Hva med Wikipedia?

 

Det er sjelden, ja, for de fleste vet at "nå er det nok". MEN...

 

Nearly all deaths related to water intoxication in normal individuals have resulted either from water drinking contests in which individuals attempt to consume large amounts of water, or long bouts of intensive exercise during which electrolytes are not properly replenished, yet excessive amounts of fluid are still consumed.

 

Og hva med Notable cases hos wikipedia? Ikke mindre enn tolv eksempler. F.eks:

In 2008, Jacqueline Henson, a 40-year-old British woman, died after drinking four liters of water in under two hours as part of her LighterLife diet plan.

 

Elgen, du tar feil. Innse det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

*snip*

Tror du må lese den en gang til da.

 

Klippet direkte fra det jeg linket til, noe forkortet:

 

Ja, det kan helt klart være skadelig å drikke for mye.

Det finnes til og med noe som heter vannforgiftning.

 

5-6 liter i døgnet er mye, og mange vil begynne å bli dårlige ved så høye inntak.

 

... for at det kan være helseskadelig er velkjent.

 

Ikke en plass skriver legen at han tror det er farlig. han konstaterer at det er farlig

Lenke til kommentar

Ah, Elgen, du slår til igjen.

 

Folk kan dø av å drikke for mye vann på for kort tid. Det finnes utallige eksempler, historier og bekreftelser fra helsepersonell om dette over hele internett.

 

Hva med Wikipedia?

 

Det er sjelden, ja, for de fleste vet at "nå er det nok". MEN...

 

Nearly all deaths related to water intoxication in normal individuals have resulted either from water drinking contests in which individuals attempt to consume large amounts of water, or long bouts of intensive exercise during which electrolytes are not properly replenished, yet excessive amounts of fluid are still consumed.

 

Og hva med Notable cases hos wikipedia? Ikke mindre enn tolv eksempler. F.eks:

In 2008, Jacqueline Henson, a 40-year-old British woman, died after drinking four liters of water in under two hours as part of her LighterLife diet plan.

 

Elgen, du tar feil. Innse det.

 

Sikker på at du faktisk forstår hva jeg sier her .

 

jeg nekter ikke for at man kan ta skade hvis man får for mye vann i seg .

( man kan til og med drukne )

Spørsmålet jeg stiller ( som jeg ikke tror på) er om man faktisk karer å drikke det som er nødvendig .

 

Derfor mer jeg at en normal person ikke kan klare det.

Lenke til kommentar

Har du noe som helst belegg for å hevde det du sier elg? Har du et par, eller i det minste en eneste referanse til noe som støtter noe av et du sier? Eller er det kun dine egne meninger basert på egne erfaringer som er "jeg har aldri drukket meg i hjel, så derfor kan ikke andre gjøre det heller"?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...