Gå til innhold

Hytteantenne til mobil ønskes kjøpt, hvilke anbefales?


Anbefalte innlegg

Heisann,

vi har en hytte ikke mange mil nord for Bodø i en dal hvor det desverre ikke er mobildekning og jeg ønsker derfor å få kjøpt en GSM-antenne vi kan ha montert der oppe slik at vi slipper stige 50 høydemeter for å ringe. Jeg har fått med meg at det finnes antenner med kontakt som må kobles direkte inn i telefonen og typer som har en «induksjonsplate» i mangel på bedre ord hvor du kan legge telefonen. Den siste er typen jeg optimalt ønsker da ikke alle telefoner har ekstern antennekontekt og den vil kunne betjene flere enheter samtidig.

 

Mine spørsmål:

-Hvilke mobilantenner anbefaler dere, gjerne store utendørsmonterte, helst av typen jeg beskriver?

-Vet noen om plasser i Bodø slike kan kjøpes? Dette er ikke et krav, kjøp i Oslo eller postordre er også mulig.

 

Som tilleggsinformasjon kan jeg nevne at jeg har opprettet en sak hos min teleoperatør angående oppstilling av sendestyrke i området, men har ikke hørt noe tilbake enda.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del _ikke_ kjøp repeater. Det er forbudt å sette opp egen repeater i Norge (alt utstyr som operer under GSM og UMTS-frekvensene med unntak av CE-godkjente enheter kan kun monteres og opereres av teleselskaper med lisens på frekvensene - unntaket er politiet og militæret).

 

I disse dager er det faktisk enda mer teit å gjøre noe slikt, da både Telenor og Netcom er på krigstien for å knerte uautoriserte repeatere. Det har nemlig gått inflasjon i at tullinger setter opp slikt utstyr som forstyrrer mobilnettet (og ødelegger for alle andre enn dem selv).

 

Å kjøpe repeater er dermed penger ut av vinduet, samt at du med stor sannsynlighet får et forelegg når du blir tatt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...