Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg avvisende foreldre?


Anbefalte innlegg

Jeg vet det er vanlig at barn forsvarer sine foreldre, uansett hvor grusomme de har vært mot dem. Jeg har før sett på foreldrene mine som så flotte og vennlige, men så har jeg aldri egentlig kunne være meg selv rundt dem heller. Den personen jeg ble var på en måte kunstig. Da jeg sa dette til faren for noen dager siden, at han egentlig ikke skjønte hvem jeg egentlig var, ble han veldig avvisende i dagene etter. Det fikk meg til å tenke at kanskje er de egentlig avvisende foreldre? Jeg blir så forvirret av andre faktorer som ser ut til å motsi det, fordi vi har jo hatt fler tusen samtaler sammen osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fedre er menn. Menn har ofte ikke lett for å snakke om følelser. Har dere snakket sammen på den måten før? Det kan hende at han rett og slett ikke takler det, at du, det lille barnet hans som han elsker over alt på jord blir stor og føler seg så fremmedgjort fra sin egen far. Hvis han ble avvisende i de påfølgende dagene er det vel ganske tydelig at han tenkte på det du sa. Kanskje du skal vente og se litt, det kan hende foreldrene dine trenger å snakke med hverandre om det først? Det kan være verdt det å ta opp temaet igjen. Det trenger ikke å være noe "galt" med noen av dere - de ønsker å se deg som det gode snille barnet sitt, og du ønsker å fylle forventningene? Jeg vet ikke hvor gammel du er, men forholdet til foreldre endrer seg når man blir eldre. Har du prøvd å snakke med din mor om det? Kan hende hun reagerer anneledes. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...