Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første gang på fest, bekymret for å bli fersket av foreldrene.


Anbefalte innlegg

Skal for første gang på fest

16 år, aldri drukket og er sykt bekymret for å bli fersket av foreldrene mine. Noen tips for å ikke bli tatt ? Ka skal eg si/kor skal eg si eg skal osv. hvordan er det på fest egentlig ? noen som kan fortelle/gi tips ? blir man fort full første gang ? vill helst ikke dumme meg ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta med appelsin/mandarin. Skrell og spis et par av disse før du skal hjem. De lukter stort sett rimelig sterkt.

 

Så til drikkingen. Du liker sannsynligvis ikke øl. Drikk sakte, uansett hva du skal drikke. Merker du rusen og har drukket 2-3 drinker raskt, er det "for sent" om du ikke har drukket før...

Lenke til kommentar

Vil annbefale deg å drikke cider eller øl første gang. Da er det vanskelig å bli skikkelig drita.

Du burde ikke være sulten når du begynner å drikke, du blir fortere full da ;)

 

Pass på å ikke bli skjenket med sprit osv, det er vanskelig å kontrolere hvor mye du tåler av det pga plutselig "smeller" det og du ligger å spyr.

 

6 halv litere burde nok funke fint ;)

 

Første gang jeg drakk sov jeg hos en kompis, kan være lurt å ha med ekstra tøy i tilfelle du eller noen andre søler øl osv ;)

Endret av wallawalla
Lenke til kommentar

Kebab eller burger er selvfølgelig et must. Dette skal spises som nattmat på fylla. Om du ikke har fortært en slik vil onde hammermenn oppsøke deg i løpet av natten, for så å ødelegge morgendagen. (Dette skjer kanskje uansett, men det tryggeste er nok å følge ritualet..)

Lenke til kommentar

Spis nok til at du blir mett før du går - Det er veldig viktig!

 

Det er også kanskje lurt og drikke ett glass med vann i timen eller noe sånt for å unngå å bli fyllesjuk dagen der på. Grunnen til at man blir fyllesjuk er fordi man blir dehydrert. Det er ikke farlig, altså.

 

Første gang jeg drakk var fra skapet til en kompis sine foreldre. De var vekke i tre dager. Var ikke edru de dagene nei. Vi begynte med noen sterke greier og vi hadde ikke peiling. Jeg spydde vel fire ganger :p

 

Jeg pleide å bruke unnskyldningen: "Ligge hos en kompis" som funket fett hver gang ;)

Så ble det til at jeg lå hos en kompis eller hos noen andre. Har også kubba i naust og bil før. Naust er ikke til å anbefale på denne tiden av året.

 

Ta med deg en 6 pack. Alltid bra. Selv tok jeg ni øl, og noen andre greier som jeg idag ikke vet hva er.

 

Jeg tror det kommer til å gå supert! Så sant du ikke blir tatt dagen etter.

 

Lykke til og husk å ha det gøy!

Lenke til kommentar

Bare for å avlive alle myter som er presentert i denne tråden så er faktum følgende.

 

Det er ikke noe du kan tygge på som skjuler det faktum at du har drukket alkohol, alkoholdunsten kommer nemlig fra blodet ditt, utveksles i lungene og blir med CO2 opp igjen.

 

Du blir ikke fortere edru av å løpe rundt i skogen før du skal hjem, det eneste du risikerer er å gå på trynet å bli liggende i skogen.

 

Det hjelper heller ikke å spise mat etter alkoholinntaket for å motvirke bakrusen.

 

Det som hjelper mot bakrus er å ikke drikke så mye og drikke vann under festen. Årsaken til tømmermenn, aka bakrus, er at kroppen er dehydrert. Det er derfor viktig å få i seg nok vann når man drikker alkohol. Dette vil ikke kompansere for at kroppen din er utslitt, men det vil i det minste gjøre at kroppen ikke er så dehydrert(alkohol er vanndrivende) og at sjansene for hodepine minker betraktlig.

 

Det har ikke noe å si hva du drikker og i hvilken rekkefølge du drikker det, med tanke på bakrus. Det er mengden alkoholenheter du tyller i deg. :)

 

Lykke til og drikk forsiktig. Ikke heng deg på drikkeleker og styrte i deg, hva det enn er du skal drikke.

Lenke til kommentar
mitt problem: skoleball med skole dagen etter. Hva skal jeg gjore? Tenker litt på å bare gi en lang faen i om jeg blir tatt, men kanskje noen har noen gode tips som jeg kan bruke for å få vekk lukt. (foreldrene mine kommer inn på rommet mitt hver natt for å sjekke om jeg sover :( )

 

LÅS DØRA

det er ikke lås :( :( :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...