Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

3. mai går turen til Chicago, der skal jeg være frem til 10. mai da jeg flyr hjem igjen.

 

Jeg har ettermiddag og kveld 8. mai, og hele 9. mai til å utforske området.. De andre dagene er det faglig påfyll.

Nice to see norwegians visit other cities than NYC. If your homesick for scandinavian food go to AnnSathers Also, take a river tour and of course the miracle mile and the best blues bars in the world. I was there yesterday

 

God tur!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal til Panama har jeg akkurat vært og testet noen av øyene i San Blas. Primitivt, men pent.

 

 

Man bør ikke bare dure gjennom kanalen, men ta seg tid til å dra nær noen av øyene hvor det er forskjellige typer aper som er vant til å komme seg nær eller oppi båtene for å få seg en matbit.

San Blas var ålreit, det.

16776545267_764d0e865e_c.jpg

 

Kanalen har man ikke mye annet valg enn å dure gjennom: om vi forårsaker en forsinkelse koster det meg en god del tusen dollar ekstra. Men det er mulig vi ender opp med å gå gjennom kanalen på to dager, med overnatting i Lake Gatun. Ligger nå ved kanalens innløp, og satser på å befinne oss i Stillehavet i løpet av ikke så mange dagene. Etter noen dager i Panama City går vi mot Las Perlas-øyene noen få mil utenfor kysten før vi setter kursen mot Galapagos. Etter dette er Marquesas neste stopp, med blant annet Fatu Hiva på agendaen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

  Etter det, flyging på Pyla dunes i Frankrike.

Har vært der, men så ingen form for flyging der. Er det snakk om drageflygning for å sekke de store magnetiske spenningene det ofte er der? Var morsomt å se håret til folk stå rett opp på toppen.

 

 

Paragliding. Får ikke håpe de magnetiske spenningene er så store at jeg kan fly på de ;) Ser uansett ut som en veldig avslappende og fin plass. Blir camping langs stranden ihvertfall.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Paragliding. Får ikke håpe de magnetiske spenningene er så store at jeg kan fly på de ;) Ser uansett ut som en veldig avslappende og fin plass. Blir camping langs stranden ihvertfall.

Paragliding? Så høyt er det ikke der, tror nok du vil bli litt skuffet. Om du faktisk paraglider burde du heller prøve deg ved Lac d'Annecy oppi alpene.Det er fine forhold og ser bra ut der. Du kan fly fra Planfait eller enda høyere.

 

Men ved Pilat er du like ved Arcachon som er et mekka for skalldyrelskere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Paragliding. Får ikke håpe de magnetiske spenningene er så store at jeg kan fly på de ;) Ser uansett ut som en veldig avslappende og fin plass. Blir camping langs stranden ihvertfall.

Paragliding? Så høyt er det ikke der, tror nok du vil bli litt skuffet. Om du faktisk paraglider burde du heller prøve deg ved Lac d'Annecy oppi alpene.Det er fine forhold og ser bra ut der. Du kan fly fra Planfait eller enda høyere.

 

Men ved Pilat er du like ved Arcachon som er et mekka for skalldyrelskere.

 

 

Hehe, nei det er ikke veldig høyt nei. Pyla er faktisk et veldig populært sted for paraglidere. Hele poenget er å leke seg noen meter over bakken, noe av det jeg synest er knallmoro :) Telt, leking med glideren bare iført shorts, og en kald pils på kveldstid når dagen er over. Jeg kan ikke komme på noe stort bedre akkurat nå. Kommer til å kose meg gløgg ihjel tenker jeg ;)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Jeg regner med det, men jeg har hørt at det er nada å finne på der. Men jeg må kanskje en tur innom Tiraspol kun for kuriosaens del.

Du kan jo:

-besøke verdens eneste konsulat for sør-Osstesia og Abkasia.

-se på bilder av byens store sønner og døtre, forran rådhuset

-besøke spritfabrikken og ta deg en Kvint

-prøve vannmelon-is

IMG_7937.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bosnia.

 

 

 

 

Hvis du skal innom Mostar så kan jeg anbefale hostel Nina. Drives av en familie som bor i underetasjen, og kosta vel en hundrings for et dobbeltrom. De arrangerer turer i Hercegovina-provinsen om du vil se litt mer enn broen i gamlebyen, samt en såkalt "war tour", men var ikke jeg med på.

Om du ikke har ordnet bosted i Sarajevo enda så var jeg ganske fornøyd med Markale guest house. Ligger sånn ca. midt i byen, rett ved siden av kjøtthall, frukt- og grøntmarked og det meste man trenger. Var vel ikke mer enn 150 for et dobbeltrom her heller. Bosnia er svinbillig.

 

--

 

Noe endringer i reiseplanen her, blir Bilbao og Granada (noen stusser sikkert på avgjørelsen om å reise fra nord til sør, men jeg liker å fly), i all hovedsak for å spise mat. Tar Serbia og de andre Balkan-landene en annen gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...