Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For mange, i alle fall førstegangsbesøkende, er London Oxford Street på dagtid, en fotballkamp på ettermiddage og en musikal på kvelden. Egentlig synd, for denne byen har så mye annet å by på. Jeg håper derfor denne tråden kan brukes til deling av tips og ideer til turer til og i London og for å få en helhet i det tar vi med resten av England.

Spørsmål er en naturlig del av en slik tråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Husk at for småpenger kan du ta bussen til Cardiff på ca 3 timer, og Cardiff er en perle langs den Britiske kysten. Welsh Cakes rett fra grillen er noe helt spesielt. Da kan du også besøke den norske sjømannskirken som ligger i Cardiff Bay.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler helt de London museene.

 

www.nhm.ac.uk (The Natural History Museum - dinosaurer, dyr osv.)

 

www.sciencemuseum.org.uk (Vitenskap)

 

www.britishmuseum.org (historiske artefakter fra hele verden, inklusive Antikkens Hellas og Egypt)

 

www.vam.ac.uk (The Victoria and Albert Museum - mote og utforminger osv.)

 

www.nationalgallery.org.uk (Et kunstgalleri)

 

Alle museene har gratis inngang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ingen Londonkjenner, men jeg liker veldig godt å traske rundt i Soho-området, sjekke ut diverse puber osv, prate med folk.

Om man har brukt mye penger og vil slappe av en kveld med et litt billigere alternativ til musikalene osv kan det for filmelskere være verdt å sjekke ut Odeon Lounge på Whiteleys. Odeon-kinokonseptet er vel ikke særegent for London, men likevel, kun her jeg har testet det ut i alle fall. Det er en slags "privat" kinoopplevelse med veldig små saler, og man sitter i veldig komfortable stressless-typ stoler som kan justeres og legges bakover osv. Men det beste er at man kan trykke på en knapp og en ansatt vil komme inn til deg under filmen, og du kan bestille fingermat og øl etc., noe som er veldig stas. og så klart umulig noe sted i Norge. Er også et ganske fancy lobbyområde med bar osv. Pent antrekk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Førstegangsbesøkende vil vel gjerne ta turen med London Eye, jeg foreslår heller at man besøker The Shard for en utrolig fin utsikt over byen. Et annet forslag hvis du er glad i burger er å besøke Honest Burger. Utrolig god burger til en billig penge. (Veldig praktisk for oss med cøliaki er at de har glutenfritt hamburgerbrød). 

Skriver under på The Shard, men vil da annbefale å spise middag på The AqaShard i 33 etg. Det koster selvsagt litt å spise der, men samtidig slipper man den ganske så stive prisen man må betale hvis man skal til utkikksplatformen på toppen.

Lenke til kommentar

For mange, i alle fall førstegangsbesøkende, er London Oxford Street på dagtid, en fotballkamp på ettermiddage og en musikal på kvelden. Egentlig synd, for denne byen har så mye annet å by på. Jeg håper derfor denne tråden kan brukes til deling av tips og ideer til turer til og i London og for å få en helhet i det tar vi med resten av England.

Spørsmål er en naturlig del av en slik tråd.

På sommerstid vil jeg annbefale en båttur på Regents Canal fra Litle Venice til Camden lock. En flott tur gjennom koslige boligområder, gjennom en tunnel og delvis gjennom Regents park. Hvis man ønsker kan man kombinere turen med London Zoo, gi isåfall beskjed da dere kjøper billetten, siden båten slipper dere av midt inne i Zoo.

Lenke til kommentar

 

For mange, i alle fall førstegangsbesøkende, er London Oxford Street på dagtid, en fotballkamp på ettermiddage og en musikal på kvelden. Egentlig synd, for denne byen har så mye annet å by på. Jeg håper derfor denne tråden kan brukes til deling av tips og ideer til turer til og i London og for å få en helhet i det tar vi med resten av England.

Spørsmål er en naturlig del av en slik tråd.

På sommerstid vil jeg annbefale en båttur på Regents Canal fra Litle Venice til Camden lock. En flott tur gjennom koslige boligområder, gjennom en tunnel og delvis gjennom Regents park. Hvis man ønsker kan man kombinere turen med London Zoo, gi isåfall beskjed da dere kjøper billetten, siden båten slipper dere av midt inne i Zoo.

 

Støtter den og en ender opp på Camden Lock Market, som er et av markedene med mest forskjellig. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen over her nevnte en tur til Cardiff med buss på bare tre timer. Hvis det er et alternativ kan jeg anbefale en busstur til Oxford (1,5t) hvis været er bra, bussen koster rundt 20 pund tur retur. Den går en gang i timen hele døgnet, og 4 ganger i timen midt på dagen. 

 

I Oxford er det en rekke puber med rik tradisjon, den eldste jeg fant var fra 1600 tallet, og det er masse spennede bygninger for historie interesserte. Christ Church er vel kanskje mest populær, men det er en masse andre også. En øl i The Eagle and The Child er også en klassiker, det var her Tolkien skrev ringenes herre og Lewis Narnia blant annet. På dagtid er en øl på toppen av Varsity en kul greie også, da du får utsikt over hele byen. Noen barer i Jericho området som er kåret til Europas beste som er verdt er besøk hvis noen i reisefølget foretrekker coctails fremfor øl.

 

Hvis sola virkelig skinner kan det være koselig å "punte" i elva, litt som en gondol, de har også robåter som er litt enklere å manøvrere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...