Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, det er ekstremt.

Sensitivity 90dB spl (2.83V, 1m)

 

Med litt triksing i delefilteret så vil den gå til 32hz ved -1db og 88db følsomhet. Og burde med litt tuning uten problemer nå 27-28hz ved -3db.

 

Dette fra høytalere som kun har kvaltiet i fokus, ikke "ekstrem" frekvensrespons. Denne høyttaleren har en veldig rett frekvenskurve, og å bygge en htt med bassrefleks og en så flat responskurve er både vanskelig å dyrt. Men det gir deg ikke ekstrem dybde, ikke på noen måte.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

10" som stuper ned til 22hz, absolutt imponerende, hva har du for å drive disse nydelige stykkene med arbeid da?

 

ATM: Harman Kardon 3490, men blir nok for lite power på Karat`ene. Men blir nok en Hegel H200 (eller noe annet fra Hegel hvis de kommer med noe nytt og spennende) når økonomien har ordnet seg etter høytalerkjøpet :-)

 

Angående frekvens, og hvor høyt/lavt elementene går er ikke det jeg fokuserer på. Siden jeg har hørt høyttalerne og elsker lyden, så spiller det ikke en big deal for min del.

Endret av Hansy
Lenke til kommentar

H/K 3490 vil nok ha det veldig tungt med de der ja. Hegel H200 virker som en skreddersydd match :)

 

30Hz-21kHz +/-3dB

 

Klipsch RF-63. Bra for 6,5"!

De er nydelige de også, dynamikk av en annen verden... Men de er jo ikke akkuratt små :whistle:

 

Heh! 36,8kg per høyttaler er ikke bare bare! Trengte bærehjelp for å få de ned kjellertrappa for å si det sånn. Men klart verdt det! :D

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...