Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med D-Link wireless router...


Anbefalte innlegg

Jeg ser det er mange som erfarer noe av det samme som meg angående D-links router DI-624+. Kjøpte den rett etter jul da jeg ikke oppnådde forbindelse mellom min gamle ruter (DI-614+) og mine nye nettverkskort (DWL-G520+ og DWL-G650+). Med den nye ruteren kom disse forbindelsene fint opp.

Opplever nå stadig at WAN faller ut, men som regel er det tilbake av seg selv i løpet av ett minutt eller to(uten reset).

Min DI-624+ er H/W ver. B2, og siste firmware er lastet ned fra nett og installert(versjon 2.05 datert 21. sep. 04)

Er det noen som har reflektert over om disse problemene er relatert til en spesiell ISP, eventuelt en spesiell oppkoplingstype?

Selv har jeg Telenor, som benytter dynamisk PPPoE til oppkopling, med et Zyxel Prestige 600 ADSL-modem.

 

Det må samtidig nevnes at jeg har benyttet D-links produkter i over to år uten noen problemer relatet til driftsstabilitet(DI-614+ og to kort av type DWL-650+). Det eneste var ved anskaffelse, da jeg måtte oppgradere firmware på ruteren for å få koplet opp mot; Telenor, dynamisk PPPoE....

 

D-link neste gang.....?

Siden du en 614+ kan du jo prøve å bruke strømforsyninga fra den på 624'n. Om det hjelper er det mye som tyder på at adapteret er problemet. (bruker selv adapter fra 614 på min ene 624+.)

ISP'r:

624+ f/w 2.03: Bluecom, DHCP klient

624+ f/w 2.19 (m/614 adapter + skilletrafo): NextGenTel, Statisk intern IP

614+ (m/624 adapter): Chello, (husker ikke hva de bruker)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg fikk samme svar som deg Cluster1...men, da sendte jeg en litt sur mail tilbake...dagen etter fikk jeg mail om at ledning var på vei! ;)

Hva skriver man i en sur mail, som faktisk gir resultater? Min erfaring er at man aldri kommer noen vei ved å bli sur..... Jeg må tydligvis lære å bli 'riktig' sur.

Hehe...det var ikke en veldig sur mail...

 

...var vel mer en "huffda, dette var fryktelig dumt, det ser ut til at jeg må holde meg unna d-link i fremtiden"-mail!

 

;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...