Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hydrogen proxide... hvor kan det skaffes?


Dark Nemesis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nja, tror du skal være veldig heldig hvis du finner hydrogenperoksid på kolonialen. I ren form er det en sterk oksidant.

 

Løp på apoteket så finner du det med en gang. Du finner det på en rund og brun flaske. Ligner litt på hostesaft den vi bruke i 3KJ.

 

Ville gjerne ha rådført meg med tannlegen før jeg trådde til med Hydrogenperoksid og bakepulver. Det kan være skadelig for tennene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jeg ville være forsiktig med å helle det på tennene da det bl.a. brukes til å bleke papir og regnes som etsende hvis det kommer i kontakt med slimhinnene. Sjekk hva slags konsentrasjon du har hvis du kjøper det i butikk, og vit at konsentrasjoner på 30% regnes som etsende hvis du får det på huden.

 

Hvis du på død og liv må bruke det; fortynn det noe sykt. Men generelt det vil nok være både billigere og sunnere for deg å kjøpe en tannkrem for hvitere tenner og bruke det i noen uker.

Lenke til kommentar

De tannkreme skal ha en liten effekt, men kjemikaliene som er brukt er i så små doser at det gir minimal om ikke ingen effekt.

 

Hvis det er snakk om naturlig gule tenner, så vil jeg på det sterkeste rådføre meg med en tannlege og skaffe skikkelig middler med skikkelig rådføring om hvordan det gjøres. Det finnes blekningsett på apoteket har jeg hørt.

 

Du vil nok småangre hvis du finner ut i ettertid at det ikke var så lurt. =)

Lenke til kommentar
OK, jeg har gule tenner.... som jeg gjerne vil få hvite.

Fant ut at bakepulver + Hydrogen peroxide= Hvite tenner

 

Så hvior kan jeg skaffe det? Vet at det er noe som bør finnes i alle medisinskap, men jeg har ingen :p

WOW; hold your horses. Du bør virkelig ikke eksperimentere med slikt, snart havner du uten tenner, og må til tannlegen for å få et gebiss. Hydrogenperoksid er et svært kraftig stoff, brukes bl.a. også ved hårbleking. Ja, det brukes også ved tannbleking, men i lave konsentrasjoner.

 

Vil du bleke tennene dine, bør du dra til tannlegen, som vil sjekke tennene dine for hull. Deretter vil tannlegen lage avtrykk av tennene dine for å lage blekeskinne. Du får blekegel som du da har i denne blekeskinnen. Alternativt kan du kjøpe blekegel.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...