Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei.

 

Med mindre noe blir trukket fra prisen, blir dette 899 euro + 74 euro shipping(står også estimated tax, men dekker nok neppe mer enn frakt) + 224 euro med 25% moms, da havner vi på over 11.000 kr totalt - som er veldig dyrt - spesielt med tanke på at norsk forbrukerlov heller ikke gjelder.

 

EDIT: moms er inkludert

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Flere må nok inn i denne krigen før det lønnes å kjøpe dette, som det er nå så er det for dyrt for de fleste.

Hopper av toget og venter et par år til til flere har kommet inn i gamet og mer innhold/spill er/har kommet.

 

men ja, før eller siden så blir det nok kjøp, men tiden er ikke inne for min del, altfor mye drit der ute for øyeblikket.

Lenke til kommentar

 

899€ er vel inkludert alt av norske avgifter slik jeg har tolket det?

 

Og jau, jeg har bestilt.

 

Det er korrekt! 

 

https://store.htcvivecart.com/store/htcemea/en_IE/quickcart/ThemeID.40563500/OfferID.48383084901

 

Der står det:

  • Any additional customs and duties not included...

 

Videre står det:

  • The price indicated for any digital products includes anticipated VAT based on the Irish VAT rate of 23 %. The applicable VAT rate may change during the course of the shopping session if you are in another location

 

Da er spørsmålet, kan man kreve tilbake 23% irsk VAT etter at man har betalt 25% moms her i landet...

Endret av SirFlexAlot
Lenke til kommentar

Moms i avsenderlandet? Står ikke noen plass "no additional costs".......

 

Stod vel en plass incl 23% vat, som tilsvarer eu/avsenderlandet. Ikke norsk moms ihvertfall.

 

Edit: ser fraktprisen/tax varierer litt etter hvilket land du skal ha sendt dem til. Satser på det ikke blir for mye krøll i tollen ;)

Endret av Arnt0r
Lenke til kommentar

Ettersom Norge ikke er med i EU betaler vi uansett ikke VAT. I verstefall får vi tilbake de VAT-pengene i ettertid, som da vil gjøre opp for mye av den ekstra kostnaden Norge vil ha. Enten det, ellers så er Norges andel allerede bakt inn i prisen, men under ett europeisk "VAT-teppe" - som en del selskaper gjør. Oculus var/er ikke noe annerledes på sin preorder. De kjørte mer eller mindre flatt løp på Europa, og det ble bekreftet kort tid etter at nordmenn ikke hadde noen ekstra kostnader å bekymre seg for. Og da siden HTC flere ganger i kveld har sagt at det er sistnevnte som gjelder velger jeg å tro at de har gjort det på samme måten som Oculus og at det ikke er noe problem.

 

PS: Om jeg tar feil skal jeg ikke spise noen hatt, sokker eller sko, men heller bare si jeg tok feil.

Lenke til kommentar

Litt kult med reklamen på Steam. Er en god del millioner som ser den. 125 millioner etter det jeg leser

 

Svært få i min omgangskrets vet noe særlig om VR og det de vet har for det meste vært det jeg nå i snart 2 år har vist de av DK2 spill. Så for dem er VR synonymt med Oculus. 

 

 

Nå trenger vi bare at flere utviklere tørr å satse på VR. Med litt tid så får vi mer spill. Er spent på om vi ved lansering får noe eget fra Valve. Eller mer info om et eventuelt storspill under utvikling. Føler at det er jokeren her.

 

Vi har jo sett en del demo prosjekter vist frem av Valve på eldre Vive utviklersett. Portal og Dota blant annet.

 

En Pil og bue opplevelse også:

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...