Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jævlig lei av at foreldrene mine skal styre livet mitt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At du ikke får lov til å gjøre hva du vil som 15åring er HELT normalt. Faktisk så blir stort sett alle 14-16åringer urettferdig behandlet.

Urettferdig behandlet? Det er faktisk skummelt hvor mange idiotiske 14, 15 og 16-åringer det er i Norge og jeg skjønner foreldrene godt så lenge de ikke er overbeskyttende foreldre som gjør at ungene deres blir noen usosiale drittunger.

 

Foreldrene dine er sikkert zuperkjipe og alt det der trådstarter, men det hørest ikke ut som du planla et overnattingsbesøk i det hele tatt. Bare sann plutselig ut av det blå sa at du stikker og overnatter. Det i seg selv er forsåvidt greit, men du må bare finne deg i deres synspunkt til du er 18. Så lenge du ikke klarer å snakke deg til noe annet og snu på deres meninger, så klart. Få støtte av tanter, onkler osv.

 

Fyller selv 16 år senere i år som deg.

 

Det er så kipt når ironi ikke kommer frem på nett :( Formålet med setningen var at de fleste ungdommer i den alderen synes at de blir begrenset i øst og vest av foreldrene, i de fleste tilfeller er ikke snakk om urimelige regler fra foreldres side (trolig regler du vil bruke selv mot/på dine egne barn), men det er selvfølgelig kipt når per i klassen får lov.

 

Gjevt over hadde jeg veldig lite begrensninger som jeg hadde problemer med i min barndom, men det var selvfølgelig kjedelig hvis kompisene mine fikk være lengre ute f.eks. Men igjen, de misunte meg på andre områder.

 

Og foreldrenes regler må du finne deg i så lenge du bor hjemme (mer eller mindre). Det å rømme vil bare gjøre at dem strammer inn.. Ønsker du å overnatte hos en kompis, si det litt før det er leggetid ;)

Lenke til kommentar

Det er så kipt når ironi ikke kommer frem på nett :( Formålet med setningen var at de fleste ungdommer i den alderen synes at de blir begrenset i øst og vest av foreldrene, i de fleste tilfeller er ikke snakk om urimelige regler fra foreldres side (trolig regler du vil bruke selv mot/på dine egne barn), men det er selvfølgelig kipt når per i klassen får lov.

 

Haha, beklager det der. Så lenge jeg ikke kjenner deg så er jeg flink til å forhåndsdømme folk over internett og tro at du faktisk mener det du skriver.

Foreldre er egentlig ikke så urimelige når du tenker på det i etterkant. De fleste, i hvert fall.

 

Men ja, at de bruker argumenter som "rare folk i skogen" (wat) er noe av det merkeligste jeg har hørt. Bildet over beskriver godt reaksjonen min.

Lenke til kommentar

Hei

 

Da jeg var ung plagdes jeg også med å ikke få lov til diverse ting. Til meg var det slik at alle andre fikk lov å ikke jeg. eksmpel: fikk ikke lov til å kjøre opp til moped som 16 åring for det var farlig å kjøre i trafikken.

 

Viss man har mye vansker med foreldren kan man gå til famillieværnskontoret. Det gjorde jeg, hun jeg var til fikk mamma til å forstå min siden å ordne avtaler på ting. Fikk jo ikke alt igjennom der, men vi prøvde å møte på halveien:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...