Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Romantisk middag for et ungt par


Gjest håvard

Anbefalte innlegg

Gjest håvard

Hei! Foreldrene mine er borte nå i uken og jeg skal invitere hjem kjærsten min for første gang. Jeg har alltid hatt sansen for å gi det lille ekstra for å piffe opp stemningen litt og lurte på om noen hadde noen triks eller råd til en enkel men romantisk middag som hun ikke vil synest er overdrivent eller for mye? Kom gjerne med tips til andre ting som feks. dempet belysning og fyr i peisen:) Vi er begge 19 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen innledende spørsmål: Hvor mye erfaring har du på kjøkkenet? Noe du er god på? Noe hun liker spesielt godt?

 

Jeg kan komme med et litt mer konkrete tips om desserten mens jeg holder på om. Det er noe spesielt med jenter og sjokolade. (Det er noe fysiologisk i hjernen, sjokolade trigger noen av de samme reseptorene som sex). Derfor anbefaler jeg en sjokoladebasert dessert. Noe jeg har hatt suksess med er sjokoladefondue. Det er omtrent så enkelt det går an, romantisk og fantastisk godt. Kjøp 100 gram av den beste mørke sjokoladen du får tak i, jeg liker Valrhona og Lindt, ca 64-70% kakao). Hakk den fint og smelt over vannbad. Kjøp litt forskjellig frukt, jeg har brukt tørket aprikos og mango, jordbær (men det er ikke sikkert du får tak i noen som smaker noe nå, så da er det kanskje greit å droppe dem..), banan, etc, skjær i porsjonsbiter og så er det bare å dyppe frukten i sjokolade og spise.

 

Jeg kommer tilbake med flere tips senere. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hmm, hva med biff? (forutsett at du kan og tilberede den riktig)

Eller kansje taco eller pizza.. er god mat men kansje ikke så spesielt? Sjømat? Ferske reker?

Kyling tandori kansje? Mye godt man kan lage. Stearinlys, dempet belysning og fyr i peisen er kos. Slå av tvn og ha på noe fin musikk i bakgrunnen. Og en god vin kansje? :)

Lenke til kommentar

Hmm, hva med biff? (forutsett at du kan og tilberede den riktig)

Eller kansje taco eller pizza.. er god mat men kansje ikke så spesielt? Sjømat? Ferske reker?

Kyling tandori kansje? Mye godt man kan lage. Stearinlys, dempet belysning og fyr i peisen er kos. Slå av tvn og ha på noe fin musikk i bakgrunnen. Og en god vin kansje? :)

 

 

Hehe biff var det første som slo meg da jeg hadde kjæresten på besøk alene hjemme for første gang for to år siden...

 

Fant senere ut at hun egenlig ikke likte biff :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...