Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan sjekke om årsavgift er betalt? (Haster)


Anbefalte innlegg

Finnes det noe sted man kan sjekke om årsavgiften på bilen er betalt eller ikke?

Sendte en melding til 2282 for å få info om bilen, men der sto det bare "Skyldig årsavgift: www.toll.no". Greier heller ikke å finne noe sted på toll.no der man kan sjekke det.

 

Noen som kan hjelp meg her? Tror det haster litt :p

 

(kjøpte bilen i februar, så kan hende giroen ble sendt til tidligere eier eller noe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står det at du er skyldig så er du skyldig. Du trenger forøvrig ikke faktura for å betale, kan generere deg ett kid-nr her og betale. Dette gjorde jeg selv i januar i år.

Problemet er jo at det ikke står at jeg er skyldig. Det står bare at jeg skal sjekke www.toll.no, men der finner jeg jo ingenting om dette.

 

Noen som har utforsket alle kriker og kroker på den siden og funnet noe som kan ligne en søkefunksjon??

Lenke til kommentar
søkefunksjonen er oppe i høyre hjørnet. Prøvde sende en sms på min egen bil nå og da fikk jeg akkurat samme meldingen.. De har tydeligvis endret på noe, for før fikk man hvertfall opp info om den var betalt eller ikke.

Tenkte ikke på søkefunksjon for hele siden, men for årsavgiften ;)

 

Sett flere steder at de nevner det med å sende SMS til 2282 for å få vite om årsavgiften er betalt. Så de har vel endra på noe siden man ikke får vite det lenger.

 

Men det står jo ganske tydelig at det er eier pr. 1. januar som er ansvarlig for å betale årsavgiften. Så hvis den ikke blir betalt er det da min feil? eller hvordan funker det?

Har lite lyst til å miste skiltene og måtte betale masse straffegebyrer osv.

 

Tar en liten telefon hvis jeg får tid i morgen, så får jeg kanskje funne ut litt om dette.

Lenke til kommentar

Kjøpte du bilen av forhandler så skal de forsikre seg om at alt er i orden før de leverer ut bilen. Har aldri opplevd at forhandler leverer ut biler der det gjenstår årsavgift eller andre avgifter. Foreldrene mine opplevde å kjøpe en diesel-bil der forrige eier visstnok ikke hadde innbetalt avgift (den gangen man måtte betale egen avgift på dieselbiler, og man måtte stemple kortene manuelt i en leser i motorrommet, med andre ord mange år siden).

 

De oppdaget dette ved at det stod personell fra tolldistriktet i gårdsplassen klare til å klippe skilter.Heldigvis ble det ordnet raskt etter en telefon til forhandler....

 

Det skal helst stå i kjøpekontrakt om årsavgift er betalt eller ikke, og om den skal være det. Så du burde finlese kjøpekontrakten.

 

P.S For å sjekke ut årsavgiften og eierskap er det også fullt mulig å ringe 02800, de har også like mye plikt til å svare på slike spørsmål som vegvesenet har. Selv om de muligens ikke liker det så godt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...