Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Super 70 fra Canal Digital - innstillinger D-Link 655


Anbefalte innlegg

Jeg byttet til Super 70 fra Canal Digital for noen uker siden. Fikk beskjed om at ruteren jeg hadde fra før, D-Link dir 655, skulle fungere bra.

 

Mister tilkoblingen stadig vekk. Ca. 10-30 ganger om dagen blir tilkoblingen borte noen sekunder (eller litt lenger). Utrolig irriterende. Har forsøkt forskjellige innstillinger i ruteren, men helt bra har det aldri blitt. Har bl.a. forsøkt innstillinger fra det øverste innlegget her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1399724&st=20

 

Har grei hastighet når jeg er koblet til, men altså; veldig ustabilt. Har en ThinkPad, den fungerer greit på andre trådløse nett.

 

Jeg har Firmware Version: 1.31EU. Har slått av Windows brannmur.

 

Noen som vet hvilke innstillinger som er å anbefale for å få ruteren til gi stabil tilkobling (bruker ikke laptopen til spill, bare vanlig kontorbruk).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XEFPLz0r

Har også 70/10 fra CD. Kabel rett i modemet gir 70,5/10,5. Trådløst ga 33/6, men etter å ha lest denne artikkelen på dinside.no http://www.dinside.n...raadlos-ytelsen så byttet jeg ut Atheros kortet med et Intel 6205 som passet min PC best og da fikk jeg 54/8 i ytelse. En kraftig forbedring og det kostet bare et par hundre kr.

 

Kabel gjennom routeren DIR-655 gir nå 70,5/8 så ikke langt unna full pupp. Jobber med å få 70/10 på trådløst, men nærmer meg.

 

PS Blazer; hvor fant du 1.35EU firmware. Jeg finner bare 1.31EU evt 1.35NordAmerika

 

Edit: Skrudde av QoS og Wan Traffic Shaping på routeren og da fikk jeg samme ned, men 10 opp.

Endret av Slettet-XEFPLz0r
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XEFPLz0r

Til trådstarter, med Atheros kortet mitt datt nettet ut og det tok ca 30 sekunder før det kom tilbake. Dette skjedde daglig, mens etter jeg byttet til Intel kort har ikke nettet falt ut på den uka jeg har hatt kortet.

 

Hadde selvfølgelig oppdaterte drivere på begge kortene. Pc'n med Atheros kortet er 1,5 år gammel.

 

Edit: Har du sjekket med en annen pc at det er det samme problemet der

Endret av Slettet-XEFPLz0r
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg bruker en D-Link Dir 635 og får ustabil linje hastighet. Koblet direkte til CD modemet og fikk dette resultatet.

 

1938514258.png

 

CD har vist ingen kompetanse innen routere så det var ingen hjelp å få der.

Så lenge hastigheten "virket" som det skulle når linjen er direkte koblet til deres modem så var det ikke mye de kunne gjøre..Eh ok..

Endret av Jonic
Lenke til kommentar

Til trådstarter, med Atheros kortet mitt datt nettet ut og det tok ca 30 sekunder før det kom tilbake. Dette skjedde daglig, mens etter jeg byttet til Intel kort har ikke nettet falt ut på den uka jeg har hatt kortet.

 

Hadde selvfølgelig oppdaterte drivere på begge kortene. Pc'n med Atheros kortet er 1,5 år gammel.

 

Edit: Har du sjekket med en annen pc at det er det samme problemet der

 

Prøv å sett den fast til en kanal mellom 1-11. Mener å ha lest at atheros kortet ikke har fra kanal 12 og utover og når router står på automatikk så velger den beste kanal hvilket kan falle utenfor nettverkskortet ditt. Funket for meg iallefall.

Lenke til kommentar

Prøv å sett den fast til en kanal mellom 1-11. Mener å ha lest at atheros kortet ikke har fra kanal 12 og utover og når router står på automatikk så velger den beste kanal hvilket kan falle utenfor nettverkskortet ditt. Funket for meg iallefall.

 

Det handler nok ikke om manglende støtte for kanal 12,13 mm. Hvilke kanaler PC har tilgang på er avhengig av hvilke landkoder man har på trådløs (velges ofte ved installasjon).

 

Velges USA (NA) så vil man få kanal 1-11, mens Norge (EU) gir støtte for kanal 1-13.

Lenke til kommentar

Prøv å sett den fast til en kanal mellom 1-11. Mener å ha lest at atheros kortet ikke har fra kanal 12 og utover og når router står på automatikk så velger den beste kanal hvilket kan falle utenfor nettverkskortet ditt. Funket for meg iallefall.

 

Det handler nok ikke om manglende støtte for kanal 12,13 mm. Hvilke kanaler PC har tilgang på er avhengig av hvilke landkoder man har på trådløs (velges ofte ved installasjon).

 

Velges USA (NA) så vil man få kanal 1-11, mens Norge (EU) gir støtte for kanal 1-13.

 

Velgte norge med min nye vaio men 12 og 13 støttes ikke!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

TS her. Har etter prøving av diverse kombinasjoner av innstillinger funnet ut at kanalvalg har stor betydning. Tidligere hadde jeg innstillingen slik at den automatisk valgte beste kanal, men det fungerte dårlig. Jeg prøver meg fortsatt litt frem med kanalvalg, akkurat nå står den på 12, men det tror jeg ikke er den beste, bare valgte den nå siden jeg så mange nett i nabolaget hadde 6 (som jeg og har hatt en stund). Erfaringen er at noen kanaler fungerer generelt dårlig, mens andre fungerer generelt bra. Her må man bare teste ut selv.

 

Men i hvert fall; med nedenstående innstillinger fungerer nettet nå bra og stabilt hos meg. Mot at det tidligere datt ut mange ganger hver dag kan det nå gå mange dager mellom hver gang det detter ut.

 

Bilde av innstillinger: http://tinypic.com/view.php?pic=2e52xat&s=6

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...